• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oldtimer Kreidler Florett 1968

The X man

Detailing addict
11 mei 2017
65
60
Hierbij een post van mijn laatste "project", na de winterslaap waarbij ik vergeten was de brommer af te dekken:confused: moet deze weer toonbaar worden gemaakt.
Ik heb de brommer 10 jaar geleden gerestaureerd en rijdt er helaas weinig mee, alleen met heel mooi weer eens een toertocht.

De brommer heb ik weggezet met op alle chroomdelen een ruime hoeveelheid WD40, roest zal dus niet het probleem zijn, meer vocht/stof combinatie....

IMG_4859.JPG
IMG_4860.JPG





IMG_4858.JPG


Eerst de brommer met de HD gereinigd en vervolgens in de Foam gezet met Supa Snow foam (destijds een carclean merk, weet niet hoe het nu heet...)


IMG_4864.JPG


Na deze fijne behandeling :p De brommer afgespoten met de HD en vervolgens de velgen met Dodo "release the grease" ontvet...
IMG_4867.JPG


Hierbij gaat ook grotendeels de uitslag op de "witte" wangen weg, hierna nog met de bekende melanine wonderspons even nawrijven. Later deze week zal ik de wangen nogmaals behandelen....

Vervolgens met mijn monello doek aquadryer de brommer afdrogen en met wat oude microfiberdoeken de spaken en andere delen nawrijven.

Als laatste stap vandaag de Dodo Qiuck detailer aanbrengen begint er al goed uit te zien, volgende week de alu delen polijsten....

Nu eerst even een stukje rijden.....:sun:



IMG_4870.JPG
IMG_4874.JPG
 
Mooi exemplaar ook! Vroeger ook 3x MTX gehad, heerlijke dingen, ook een Zündapp (Sprinter meen ik) en een Suzuki TSX...was een leuke tijd.
Leuk op te zien dat voor jou deze tijden nog lang niet vervlogen zijn :blush:

Veel plezier ervan en bedankt voor het delen.
 
  • Leuk
Reactions: The X man
Graag gedaan @Altos de MTX komt tzt, deze is nog in ongerestaureerde staat, zit wat meer werk in om te detailen.
T blijft een mooie hobby, en inderdaad de tijd vliegt maar de hobby blijft.....
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Een mooie gerestaureerde doet al meer als dat ie nieuw gekost heeft. Mijn vader heeft ook met zijn maten allemaal hun eerste brommer terug gekocht.. dus de kreidler florettes, Batavus whippets, zundapp's komen iedere zondag bij mooi weer de weg op.....

Die van jou is ook prachtig en na de detail beurt als nieuw
 
  • Leuk
Reactions: The X man
Thx @dencoupe voor je compliment, ben er ook best trots op, mijn "Kreid".
hier in t noorden hadden we ooit vanuit Harlingen een jaarlijkse oldtimerbrommertocht de "willem Roggenrit" hier kwam menig liefhebber uit het hele (buiten)land , helaas bestaat deze niet meer, werd voor de hobby een te groot event en dan moet alles helaas aan regeltjes voldoen.

De zondagse brommertocht is inderdaad het mooie alternatief! Leuk dat meer mensen hier van kunnen genieten!