• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud na Glascoating

bubbels

Detailing addict
2 nov 2013
8
60
68
Hoi poetsvrienden, even een typische vraag van mij en wel het volgende, mijn auto zit in de glascoating en nu zit er wat achtergebleven plastic van de wasstraat op de lak en de vraag is hoe haal ik dit weg en laat ik alles weer glimmem.?

Welke stappen moet ik doen.

groetjes,

Hans
 
Hallo Hans,

Achtergebleven plastic van de wasstraat? Hoe moet ik mij dit voorstellen?
(Plastic zakje voor om de ruitenwissers is het enige wat ik mij kan bedenken)

Heb je geen producten gekregen/geadviseerde gekregen bij de glascoating?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
1605710562670.png



Wat zou er nu voor een plastic op die auto zitten?
 
  • Grappig
Reactions: PA27506
Bij sommige wasstraten zijn de borstels van plastic, deze plastic borstels laten dus een "soort" van krassen achter maar dat zijn dus achtergebleven plastic (hoe zeg je dat ) strepen en lijken dus op krassen (vandaar de naam wasstraat= krasstraat, soms ook met zand!) dus de vraag was hoe je deze "krassen" dan weg krijgt . Vandaar dat ik ook een glas coating heb genomen om een keer door de wasstraat heen te kunnen (is eigenlijk een extra laklaag toch?) maar polijsten? of......... wat anders om de swirsels eruit te halen ?
 
Laatst bewerkt:
Met andere woorden: de plastic borstels hebben krassen gemaakt in de lak (en in de coating). De enige manier om dat te verwijderen is door te polijsten, maar dan zal je dus ook de coating verwijderen.
 
Welke coating heb je precies laten aanbrengen? Een coating is inderdaad een extra laag en die is best hard, maar het is zeker niet zo dat er geen krassen in kunnen ontstaan.
 
Plastic borstels die plastic "krassen/lijntjes" achterlaten die lijken op krassen? ... Dan moet ik denken aan lijmen met een warm lampistool en al die flinterdunne lijntjes lijm. :)

Ik snap de gedachtegang van de mensen hier op het forum: "Waarom door een wasstraat wanneer je een coating hebt". Aan de andere kant, zou ik zelf ook kiezen voor een coating omdat wassen dan gewoon makkelijker gaat. (Of ik het nou doe of de wasstraat en het is simpelweg een langdurige bescherming + afstotendheid. Weinig omkijken naar is wat óók een reden kan zijn)


Echter heb ik nog nooit gehoord van (of gezien) plastic residu als gevolg van een wasstraat. Als dit echt bestaat, dan zal je dingen moeten gaan proberen, aangezien er geen "Meguiars - CarWash Plastic Streaks Remover" zal bestaan.
Mijn vermoeden is dat je simpelweg krassen/swirls in de coating en/of lak hebt en als je dit verwijderd wilt hebben, zal je zoals @Jansen aangaf, moeten gaan polijsten. ;)


Er zijn vele quartzcoatings op de markt, maar weinigen zullen een redelijke dikte en hardheid hebben. Wat dit betreft is het dus niet zo dat je een tweede blanke lak hebt wanneer je een coating aanbrengt.
 
Top jongens , dank je wel voor de inbreng, volgens de de detaillist zijn de krasjes inderdaad residu van de borstels en geen echte krassen en kunnen er uit gepolijst worden en volgens hem is dat geen probleem voor de coating (Swiss )
 
Klinkt idd heel onwaarschijnlijk. Ik moet de eerste coating nog tegenkomen die polijsten overleeft. En zijn het nou krassen (in de coating/lak) of is het residu (op de coating). Misschien kan je nog wat foto’s posten?
 
Klinkt idd heel onwaarschijnlijk. Ik moet de eerste coating nog tegenkomen die polijsten overleeft. En zijn het nou krassen (in de coating/lak) of is het residu (op de coating). Misschien kan je nog wat foto’s posten?
Hoi, heb geprobeerd om fotoos te maken maar dat is niet echt gelukt, het zijn gewoon swirls lijkt het wel, dus misschien een goede wax erover?.
 
Tja, ook met een coating kan je nog gewoon swirls krijgen. ;) Als de coating verder goed werkt, zou ik het gewoon zo laten. Als je er namelijk een wax overheen smeert, heb je misschien wel kans dat je de swirls wat verbergt, maar je gaat de werking van je coating wat tegenwerken. (Coating wil afstoten, wax natuurlijk ook, maar houdt ook vuil enigszins vast)

Als de coating niet zo goed meer werkt qua afstotendheid, kan je een wetcoat-product o.i.d. eroverheen gebruiken.

Als de detailer die je gesproken hebt ook degene is die de coating heeft aangebracht, dan zou ik daar wegblijven in ieder geval. Of hij heeft geen idee waar hij het over heeft of hij weet dondersgoed dat het krassen zijn en gaat tegen kosten de boel polijsten en de coating opnieuw aanbrengen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: schaef
+1 voor @Quantoxx

Zelf heb ik dit ook gehad, bij gebruik van een auto ga je gewoon, ook met juist wassen, in je coating weer swirls krijgen. Is het niet van het wassen, dan is het wel van het rijden langs wegwerkzaamheden bij harde wind, you name it.
Ik heb er voor gekozen om de delen waar dit het ergste was, opnieuw te polijsten en te coaten. Voordeel was dat de swirls in de coating zaten en niet in de lak, dus het was vlot weg te werken. Een coating is gewoon verdwenen met licht polijsten, dus hoe een detailer beweert dat je een coating kan polijsten om oneffenheden weg te werken, is mij een raadsel!

Zelf ooit zo stom geweest om een auto voor veel geld in de Protech te laten zetten, dit zag er na een tijdje niet meer uit. Custom Show Gloss van Waxaddict eroverheen, werkte alle swirls netjes weg. De winter erna een aantal dagen aan de gang geweest en een goede coating gezet, top resultaat!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Alex_G