• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderkant auto afspuiten?

Weet niet of je dat gaat zien @RoyR.
Als je een keertje per jaar door de moderne wasstraat tuft heb je hem niet in een keer vol swirls staan hoor. Enne, het is maar een auto ;)

Vind het nl maar de vraag als je zelf loopt te pielewaaien of je alles daar wel schoon krijgt. Neem zo’n terrasreiniger. Is rond en draait cirkels, raak je dan ook echt alles en hoe controleer je dat?
 
Tja @Tijntje, kwaliteit auto en wasstraat kan ik niet beoordelen. Niet dat ik fan van de wasstraat ben, integendeel, maar ik heb het over een keertje, niet wekelijks.

Maar als dit graadmeter zou moeten zijn, parkeer ik de auto liever maar permanent, want als ik soms zie wat je kan overkomen door alleen te rijden met de auto.

De mijne ziet verhard en onverhard en bospaden. En er wordt niet zachtzinnig mee omgesprongen (want het is een auto). Maar ik ben liefhebber en knettergek qua verzorging van de auto en kan je daarom wel zeggen dat ie er veel beter bij staat dan gemiddeld. En dan vind ik een keertje per jaar als het winter is geweest door de wasstraat echt geen ramp. En daarnaast, moet ook wel een reden hebben weer te polijsten
 
Jeetje, wat een opstelling zo
Ja haha zijn inderdaad veel stukken maar het is nog verrassend stabiel. Je hoeft zo niet te bukken en vanaf 1 zijde ga je onder de hele auto door.
Langere stukken tot 90cm bestaan wel maar dit kan losgekoppeld zo een lade in voor volgend jaar.

De pekel is in ieder geval in enkele minuten onder onze auto´s vandaan gespoeld!
 
Heb begrepen dat je de onderkant van de auto zoveel mogelijk aan zijn lot over moet laten, gebruik deze wel is met mijn Bosch HD:

1613936817285.jpeg
 
Ik doe altijd 2x per jaar, thuis voor de deur met een chassis cleaner. Werkt voor mij prima.
Maar, in een dikke bui rijden zoals de afgelopen weken, zal de onderkant ook wel schoon spoelen lijkt mij.

 
  • Leuk
Reactions: Epicurean
Beetje lastig, maar probeer de onderkant te foamen, en dan de Gardena tuinsproeier onder de auto. zetten. Paar keer na 10min verplaatsen, meeste wel weg gespoeld.
 
Meer dan ik voorheen dacht. 10min laten sproeien, en omdat er niet veel ruimte tussen zit nog wel wat oempf. Wel een paar keer verzetten om alles te raken.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
ik heb er wel eens een patio cleaner voor gebruikt,
tegenwoordig een constructie gemaakt van wat koperbuis en een gardena aansluiting...
Wel het gevoel dat het helpt :)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR