• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onze Opel Astra G

Die kwart miljoen kilometers zijn er niet aan af te zien! Auto ziet er heel strak uit, net als het interieur. Totaal niet uitgeleefd of versleten (van de foto's af te zien dan). Ik heb zelf ook zo'n Astra gehad: 3-deurs, blauw. Heb er 4,5 jaar met volle tevredenheid in gereden (ca 90000km, gekocht met 74000km), maar ik vond het vorig jaar tijd geworden voor een nieuwe aanwinst. De Astra staat overigens nog steeds te koop bij een handelaar ....... sinds juni :-"

@ DKBM : Bedankt voor je leuke compliment !

Vanavond samen met Bjornn even een lijstje gemaakt naar aanleiding van jullie adviezen.

Wat ik inmiddels in het winkelwagentje heb :
- Meguiar's Professional : All Purpose Cleaner (3780ml)
- Meguiars : NXT Generation Glass Cleaner (710 ml)
- Poorboys World : Natural Look Dressing (473ml)
- Poorboys World : White Diamond (473ml)

De vragen :
- Als ik de White Diamond nou machinaal wil aanbrengen, moet ik dan de rode LCC pad gebruiken ?
- Met welke pad moet ik dit dan weer uitpoetsen ?
- Welke cleaner zou ik voor de White Diamond moeten gebruiken en kan ik dit ook machinaal doen ?
- BK adviseerde me verder de Tripe Detail Brush in combinatie met de APC.
Nu lees ik op de site van CC dat ik deze beter niet op gelakte delen kan gebruiken ivm krassen ?

Hoop vragen waarvan ik hoop dat jullie me verder op de goede weg kunnen helpen ;)

Gr. Arjan

Juffer1 zei:
De vragen :
- Als ik de White Diamond nou machinaal wil aanbrengen, moet ik dan de rode LCC pad gebruiken ?
- Met welke pad moet ik dit dan weer uitpoetsen ?
- Welke cleaner zou ik voor de White Diamond moeten gebruiken en kan ik dit ook machinaal doen ?
- BK adviseerde me verder de Tripe Detail Brush in combinatie met de APC.
Nu lees ik op de site van CC dat ik deze beter niet op gelakte delen kan gebruiken ivm krassen ?

Gr. Arjan

- White diamond wordt over het algemeen opgebracht met een zwarte LC pad.
- Niet met een pad, gewoon handmatig met een schone MF doek.
- Prof. Polish van PB's of Lime Prime?
- Gewoon een verfkwast gebruiken. Wel een nieuwe natuurlijk die je uitsluitend voor de auto gebruikt. ;)

Ik gebruik zelf ook de Megs triple detail brush op mijn auto (zwarte Corsa met ongeveer dezelfde logo's) en dat werkt uitstekend. Geen last van krassen. Een veilige keuze naar mijn mening. Daarnaast: je gebruikt de borstel natuurlijk alleen voor de randjes en hoekje, waar je evt krasjes toch al niet of nauwelijk zal zien. Ook rond de logo's zoals op jouw auto.

B.K. adviseerde je een kwast ,2 keer zelfs ;-) ,juist omdat de TD-Brush krasjes kan veroorzaken.

White diamond werkt inderdaad best met een zwarte of blauwe pad. Afnemen met een microvezel doek.
Voor de White Diamond kan je inderdaad Lime Prime of Proffesional Polish van Poorboys gebruiken ,deze kan je ook met de machine verwerken , ik zou zeggen een Groene Light pad of een witte.

Okay, dan word de TD-Brush van het lijstje geschrapt bij mij :cool:

Ff een vraag van mij tussendoor, wat zouden jullie gebruiken voor deze kleur, White Diamond of Blackhole? ik denk zelf WD.
De kleur heet: Petrol Blue een blauw metalic kleur

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou de TD-Brush niet schrappen ,deze is nog steeds heel handig ,vooral op trims.
De kwast is gewoon veel zachter voor de plekken die het lakwerk raken ,zoals de logo's.
Ik zou toch voor Black Hole kiezen ,lijkt me meer iets voor jouw kleur Bjornn.

Hoewel je het verschil in de praktijk tussen WD en BH niet eens zal zien zou ik toch ook voor de BH gaan.

^^:ja Maar ik denk dat ze elkaar kennen ,Juffer & Bjornn ,dan kan ieder een kopen ,en eventueel nog eens uitwisselen om te kijken over er eventueel verschil zou zijn.

Verassend antwoord ! Juist omdat ik het toch echt een lichte kleur vindt :weetniet

De brush bestel ik dan toch maar gewoon mee, voor dat geld ga ik ook niet speciaal de stad in om een kwast te halen (aan parkeerkosten ben ik al meer kwijt).

Gr. Arjan

okay, Arjan en ik Kennen elkaar ja, Het is indd wel verrassend:-p Op de foto die ik neer gezet had is de kleur wel iets donkerder als in het echt. Maar volgens Xizer maakt het niet veel uit praktisch. Op 7 Maart hebben we met de kleur een clinic, Dan zal ik het eens aan Tim vragen wat hij vind :cool

En evt uitwisselen is dan ook een optie! :-b

Bjornn, ik ken deze kleur. Ik zou, net als mijn voorgangers al zeiden, voor de Black Hole gaan ;-) ik denk dat je daar meer resultaat mee behaald dan met de white diamond

Heb eens het lijstje van Poorboy's zitten bekijken ivm uitbreiding.
Wat denken jullie van het volgende lijstje :
- Poorboy's World Professional Polish
- Poorboy's World White Diamond
- Poorboy's Natural Look Dressing

Als ik het dan goed heb begrepen wordt dit dan mijn nieuwe stappenplan :
- Shampoo (NXT car wash)
- Clayen (QC icm M&W van Meq's)
- PB's Polish
- Polish uitpoetsen (na curen ?)
- PB's White Diamond
- Wax uitpoetsen na curen

Moet ik na de PB's White Diamond nog een laag aanbrengen of is de WD genoeg ?

Andere vraag : Stel ik wil de polish en White Diamond machinaal met een excentrische machine gaan aanbrengen, welke 2 LC pads gebruik ik daar dan voor ?

De PB's Natural look kan ik gewoon met een aplicator pad aanbrengen en dan met een MF doek uitwrijven ?

Gr. Arjan

Arjan,

ik zou de Natural Look met een doek aanbrengen, bijvoorbeeld een washandje. Dan kun je het beter uitsmeren en direct gelijkmatiger aanbrengen dan met een pad. Ik heb ook eerst een pad gebruikt, maar vind het washandje uiteindelijk toch makkelijker.

Wat betreft de WD: op zich zou 1 laag genoeg moeten zijn, maar meten is weten: doe bijvoorbeeld op de ene helft van de motorkap 1 laag en op de andere 2 lagen. Zie gelijk of het verschil maakt.

Volgens mij heeft je auto nauwelijks swirls etc. Dan zou ik voor de polish de witte pad en voor de white diamond een zwarte pad gebruiken.

Washandje is een top idee !

De auto heeft geen swirls, is in zijn 10 jarig bestaan nog nooit door een wasstraat heengeweest en altijd netjes en met zorg met het handje gewassen.
Ben nog geen kras of swirl tegengekomen :-"

Gr. Arjan

De Proffesional Polish moet verwerkt & uitgewerkt worden ,eens uitgewerkt direct afnemen.
White Diamond moet worden ingewerkt en kan even curen ,is geen haast bij het afnemen. Hierna kan je direct gaan waxen.

Met machine :
-Witte of Groene Light pad voor de Prof.Polish
-Zwarte pad voor de White Diamond

Als ik BK goed begrijp klopte mijn stappenplan dus nog niet helemaal :

Stappenplan
- Shampoo (NXT car wash)
- Clayen (QC icm M&W van Meq's)
- PB's Polish aanbrengen (evt machinaal met witte LC pad)
- Polish direct weer uitpoetsen
- PB's White Diamond aanbrengen (evt machinaal met zwarte LC pad)
- White Diamond laten curen
- White Diamond uitpoetsen
- NXT Tech 2 wax aanbrengen (evt machinaal met rode LC pad)
- NXT Tech 2 wax laten curen
- NXT Tech 2 Wax uitpoetsen na curen

Dit beter zo ?

Yup ,nu klopt het toch. Het was alleen dat de de Prof.Polish gewoon verwerkt moet worden en direct afgenomen ,de WD mag je laten curen.