pfffffffffffff.. even het stof eraf blazen
Inmiddels staat er ruim 260.xxxkm op de teller en komt er iedere dag zo'n 75km bij.
Vandaag eindelijk sinds lange tijd weer vrij en aangezien Wilma vandaag niet hoefde te werken dus de tijd om de Astra eens onder handen te nemen.
Vanmorgen om 8 uur vertrokken om de Astra sinds 2 weken fatsoenlijk te wassen, en dat was nodig ook :
Als eerste de auto maar eens afgespoeld om te kijken wat er nog aan beading aanwezig was :
Weinig beading meer te zien, tijd om de nieuwe emmers icm de Wax Safe Wash van Dodo uit te proberen :
Als ik deze shampoo moet vergelijken met de BtbM, Sour Power & de Supernatural dan eindigd de Wax Safe Wash toch op de 4de plaats.
Met de andere shampoo's heb je echt iets in je handen en dat mis ik bij deze.
Reiniging is best wel oke, vondt het wel stroefer gaan dan bij de andere 3 en schuim was ook niet zoveel als bij de BtbM.
Aan de andere kant heb je voor het zelfde geld nu wel 2x zoveel shampoo, dus wat dat betreft is het zijn geld echt wel waard.
Vindt deze een beetje te vergelijken met de Meq's NXT tech2 wash
Emmers zijn trouwens wel top, heb er lang over moeten dubben maar het was de aanschaf dubbel en dwars waard.
Na het wassen de auto weer afgespoeld en de garage binnen gereden :
Ondanks het sneeuw vegen weinig swirls en krassen te zien
Afdrogen had geen zin, aangezien er toch geclayed moest gaan worden. Hiervoor heb ik de Dodo Born to be Slippery en de Dodo Supernatural clay gebruikt.
Denk dat iedereen wel weet hoe clayen werkt dus daar heb ik geen foto's van, wel van het resultaat na het clayen :
Na het clayen de auto afgenomen met IPA en de auto even laten "drogen" / ademen.
Een minuutje of 10 later de Dodo Lime Prime gepakt. Deze op een zwarte LC pad icm de DAP900 aangebracht (standje 2.5).
De Lime Prime twee minuutjes laten hazen en deze uitgepoets met een Dodo Fantastic Fur.
Na de hele auto gedaan te hebben tijd voor de wax. Heb nog even getwijveld tussen de Light Fantastic en de Blue Velvet.
Ik heb enige tijd geleden de Blue Velvet gebruikt op onze rode Megane wat zeer goed bevalt dus deze mocht ook zijn kunsten vertonen op de zilveren Astra. De wax heeft overigens een uurtje gecured (was 7 graden) en is daarna uitgepoets met een Dodo Fantastic Fur.
Het eindresultaat :
Wat reflectie shots geprobeerd te maken :
Na de buitenkant ook de binnenzijde aangepakt :
Alle kunstof delen behandeld met Natural Look, de leren delen met Swissvax Leather Milk en de ramen met Swissvax Crystal.
Het gebruikte stappenplan :
- Wassen met Dodo Wax Safe Wash (7 dopjes op 3 3/4 Gallon) & Meq's Washmitt
- Clayen met Dodo Born to be Slippery icm Dodo Supernatural Clay
- Afgenomen met IPA 1:1
- Gecleanerd met Dodo Lime Prime (machinaal op zwarte 5" LC pad icm DAP900 op stand 2.5)
- Afgenomen met Dodo Fantastic Fur
- Wax aangebracht - Dodo Blue Velvet (hard wax)
- Afgenomen met Fantastic Fur
- Wieldoppen gewassen met Dodo Mellow Yellow & (oude) Meq's Washmitt
- Banden ontvet met Meq's APC 1:20, daarna behandeld met PB's Bold 'n Bright
- Trims behandeld met PB's Trim Restorer
- Kunstof interieur delen behandeld met PB's Natural Look
- Leren delen behandeld met Swissvax Leather Milk
- Glas behandeld met Swissvax Crystal icm microfiber pad
Bedankt voor het lezen !