• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook ik zal mij even voorstellen.

Duell

Detailing rookie
13 aug 2017
8
15
30
Goede middag mede forum leden.

Mijn naam is Duell ben 23jaartjes oud en woon in Lewedorp (Zeeland)
na al een aantal maandjes hier dingen te lezen heb ik ook maar eens een account aan gemaakt.
hou me nog maar een half jaartje bezig met Detailing.

heb since 2 jaar een Peugeot 106 van het jaartal 2001, tot begin dit jaar was ik nog niet zo bezig met polijsten van de lak. het leek mij te ingewikkeld en te moeilijk.
na de aanschaf van wat begin spullen (2emmers + Gritguards Washmitt)
was na een week al de volgende bestelling gedaan (Dap900V3 kit + Claybar)
ben ik een beetje gaan oefenen op een oude Audi80 van me vader. (zonder blankelak zo leuk:oops:)

na een paar panelen gedaan te hebben vondt ik het tijd om de proef op de som te nemen en maar op mijn auto te gaan oefenen. want slechter kon de lak niet worden dus was aleen maar verbetering.
na dat ik op een avondje na het kleien alleen even de Dofheid van mijn dak gepolijst te hebben. WhatsApp Image 2017-03-23 at 21.00.48.webp WhatsApp Image 2017-03-24 at 08.17.30.webp
heb ik na een week heel de auto onderhanden genomen, van s`middags 1 uur tot 5 uur bezig geweest. met mijn vriendin als assistent. het resultaat was netjes voor een auto van deze leeftijd.WhatsApp Image 2017-04-08 at 18.53.49.webp.

Tot.... ik op een vrijdag avond naar me auto keek en nog steeds swirls en lichte krasjes zag,
toen ben ik de volgende ochtend om 8 uur begonnen. Paneel voor paneel met de monello 3step polish met 5 pads steeds fijner en steeds fijner. waar ik overigens totaal 15 uur mee bezig ben geweest incl. wax. maar het resultaat mag er best wezen vind ik WhatsApp Image 2017-06-19 at 22.25.02.webp WhatsApp Image 2017-06-19 at 09.16.10.webp WhatsApp Image 2017-06-18 at 15.01.07.webp.
hoop in de toekomst nog meer te leren van jullie zoals Coatings enz.

ook ben ik zaterdag op de Summer Detailing Day.

Bijlagen

• WhatsApp Image 2017-06-19 at 09.16.10.webp
    WhatsApp Image 2017-06-19 at 09.16.10.webp
    171,8 KB · Weergaven: 168
Welkom! Veel lees en leer plezier op het forum!
Ziet er goed uit voor auto uit 2001:);)

Dankje jbd,

zal zaterdag ook deelnemen aan de master of detailing. wordt dan soort van bevesteging dat het er netjes uit ziet.

enkel heb ik een lakbeschadeging op de achterbumper terhoogte van de klep. waar je het plastic ziet zitten van de bumper. enkel moet ik daar nog een stuk wrap over laten plakken zodat de achterbumper ook weer netjes is

Bijlagen

• WhatsApp Image 2017-06-18 at 12.51.22.webp
    WhatsApp Image 2017-06-18 at 12.51.22.webp
    106,5 KB · Weergaven: 108
Welkom op het forum Duell. Goed bezig al.
Ik krijg wel altijd de kriebels als ik flessen e.d. op autolak zie staan (eerste foto) :eek: - of die nu nog gepolijst moet gaan worden of niet.

Haha ja sorry xD moest het ergens op.zetten en aangezien ik de lakstaat van de audi 80 niet kan verslechtigen. Op mijn auto zou ik het overgens nooit doen hoor.