• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar een GOEDE banden applicator

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.180
193
47
Den Haag
Ik ben op zoek naar een GOEDE banden applicator aangezien de Meguiars uit een valt.... ]-0
Dit is de 2de die naar z'n grootje is in korte tijd.

Erg ruw ga ik er niet mee om, de wanden van de banden zijn normaal en niet 'grof' van structuur.

Ik heb onderstaande applicator nu zo'n 6 keer gebruikt (x4 banden), maar slijt als een idioot....

1c7b989c.webp

a891e15c.webp

5ec717f4.webp

Uiteraard gaat er ook nog een emailtje richting Meguiars van de applicator, want dit kan gewoon niet :no

da's straf; ik gebruik die van mij al meer dan twee jaar en die is nog als nieuw.
Welke bandengel gebruik jij?

Wegwerp schuursponsjes, 10 voor weinig.
Ik koop die grote en knip ze in tweeen
dan wegkukelen of hooguit 2 keer gebruiken.

Hier worden ook gewone sponsen gebruikt, ooit es een aantal gratis gekregen, in 2 knippen en gebruiken...voor het autowassen kunnen ze toch niet dienen...:)_[]

Ik gebruik de Wolfgang Black Diamond.

Eigenlijk zijn de banden applicators gewoon veredelde schuursponsjes.

Misschien die maar eens proberen dan. Kost ook niet de hoofdprijs :-d

ik heb eens een applicator van carclean gekregen maar kan em in de shop niet vinden.

Rood, ronde knop, dun schuimlaagje met een ronding in de vorm van de band. Ideaal ding...

Alleen het schuim laat los, dus wil wel een nieuwe. Deze is inmiddels wel een jaar of 3 oud en heel vaak gebruikt dus dan mag het een keer,

Dit is geen slijtage lijkt me, beetje hetzelfde idee als de applicatorpads die afbrokkelen bij Provision rain-clear als je ze niet schoonmaakt.

Ik ben ook maar overgestapt op de grootverpakking schuursponsjes, en ook die lossen op, dus meestal is het eenmalig gebruik.

Ik gebruik overigens geen Wolfgang tiregel.

Ik gebruik gewoon de sponsjes waarmee je je schoenen 1 of 2 keer kan laten glimmen. Hierna gebruik ik ze gewoon om de banden te voorzien van conditioner. Deze sponsjes zijn bij verschillende kruidenierswinkels te koop. Zit net zoals bij de Meguiar's applicator een dekseltje op, dus makkelijk af te sluiten. Bij mij slijten ze niet hard maar anders is het ook geen ramp voor dat geld. Ik heb nu voor de eerste keer de wolfgang gebruikt, dus daar weet ik nog niks van of het invreet, maar met de Poorboys bold & Bright slijt het sponsje alleen door gebruik en niet door het middel.

Ik gebruik nou deze:

https://www.Carclean.com/product/Carcleannl/Tire_Trim_Dressing_Applicator_SM-505_100824

Ook weer een veredelde schuurspons, maar ik doe hem wel altijd uitspoelen onder dr kraan, en laat ik hem drogen voor ik hem opberg.

Het lijkt erop dat in de Wolfgang een lichte solvent zit, die de foam in opgesloten toestand aan lijkt te tasten? Want normaal blijven de Meguiar's applicators juist lang hun werk doen.

Ik gebruik nu al ongeveer een jaar een oude "schoenensponsveeg ding" met Wolfgang's black diamond. Ziet er nog ok uit, vreemd om die van Megs zo te zien.

Als je hem lang heel wil houden na gebruik met iets met een destilaat zal je goed moeten uitspoelen.
De gewone van CC doet het prima met Poorboys Trim Restorer en ook met Valet Pro protectant

Hans

Een rollertje? Hoe doe je dat dan?
Spuit je het direct op het rollertje of eerst in een bakje dan?
Werkt dit goed?

Ik gebruik deze al ruim anderhalf jaar met de wolfgang Tire dressing en werkt nog steeds perfect, het enige is dat de lijm van het gele gedeelte nu gedeeltelijk los gaat laten aan de rand, maar dat mag wel na zo'n tijd. Voor dat geld een prima applicator wat mij betreft!

Mr MvD zei:
Een rollertje? Hoe doe je dat dan?
Spuit je het direct op het rollertje of eerst in een bakje dan?
Werkt dit goed?

Inderdaad wat bandengel in het bakje gieten, vervolgens met een klein rollertje het meeste eraf rollen op het geribbelde vak en vervolgens over je banden rollen.
Een kwast is wat minder zuinig, maar een rollertje is goed te doen naar mijn idee

Ik vind het wel vreemd want ik heb mijn Meg bandenapplicator al jaren, die ziet er nog altijd goed uit. Heb onlangs er een nieuwere cadeau gekregen van Carclean.:-)^ En de oude aan mijn schoonbroer gegeven, die er nog altijd heel blij mee is.

Heb mijn Meg's al een jaar of 2 en ik herken wel jouw verhaal; op enig moment gaat ie wat brokkelen. Maar zo snel als bij jouw...! Dat niet. Ik gebruik overigens ook gewoon een schuursponsje. Kost nix, werkt prima.

Ik gebruik ook zo'n Meguiars applicator i.c.m. de Wolfgang tire gel en ook hier eigenlijk geen probleem. Maak hem ook nooit schoon, doe als ik hem gebruikt heb altijd een scheutje in het bakje zodat het kan intrekken.

Heb mijn applicator nu bijna 2 jaar en hij is nu ong. 1 a 2 mm afgesleten. Ik merkte wel dat hij wat sneller slijt van mijn winterbanden, die wat meer ribbels op de zijwang hebben dan mijn zomerbanden.