• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

opberg advies pads en doeken

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
50
Bij deze zou ik graag willen weten hoe jullie je pads en doeken opbergen. Op het moment berg ik de doeken en pads in zakjes op in bakken met deksels. Het probleem is dat als de doeken en pads(met name de kompressor pads) in zakjes word op geborgen dat er schimmel vorming kan ontstaan. Doe ik er geen zakjes omheen dan kan er meer gelucht worden in de bak. Toch is er nog een probleem dat als je geen zakjes gebruik dan ligt er toch wat stof en korreltjes zand(of zo iets) onder in de bak, waardoor de onderste doeken rommel kunnen opnemen. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Ik berg ze zo op:

DSC00484.webp

En stof e.d. kan er volgens mij niet inkomen als je de doeken en pads wast na gebruik voordat je ze weer in de opbergdozen doet.

Doeken bewaar ik per 3 in plastic zakken (genre diepvrieszakken)

Mijn pads bewaar ik per 4 in plastic dozen met deksel (afkomstig van een slagerij en uitgewassen natuurlijk),mooie aan deze dozen vind ik dat de hoeken aan de binnenkant afgerond zijn zodat je ze mooi kan uitwassen zonder dat er iets in het hoekje blijft zitten, pads leg ik vervolgens met velcro naar beneden in de dozen om zo risico mogelijke vervuiling te minimaliseren.

Als je er voor zorgt dat goed droog zijn dan niks aan de hand.
Doe je idd te snel in zakje dan krijg je probs :(
Hier in afsluitbaar zakje en dan in grotere doos.

Als je de verpakking van de pads voorzichtig aan de bovenkant openmaakt kan je ze nog heel lang gebruiken om in te bewaren.
Voor de doeken gebruik ik ook zakjes met zo'n dichtdruk randje (drie keer niks bij de Hema)
Nooit opbergen voor ze echt droog zijn, dus op een droogrekje in een verwarmde ruimte.

Overigens is het nu "kerstballenopruimdozentijd" grote maten voor redelijke prijzen
Nog ff wachten krijg je ze met een smak korting :ja

Hans

Zoals boven al een paar keer aangegeven: goed laten drogen voordat je doeken of pads in een plastic zakje stopt.

Ik doe mijn doeken in van die afsluitbare zakjes.
Pads gebruik ik de originele verpakking voor. Hier laat ik ze tegenwoordig echt goed drogen. Ik had laatst ook al wat
lichte schimmelvorming op een paar pads. Pads leken droog te zijn toen ik ze op had geborgen.
De pads met minder cuttingfactor lijken beter te drogen dan de zwaardere.