• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel vectra met nieuwe lak starterspakket

vectraroels

Detailing rookie
22 jul 2010
174
0
hey hey,

ik ben op zoek naar een starterspakket voor mijn auto.
Aangezien deze 2 kleurig is is het een beetje moeilijk voor mij om te bepalen van hoe en wat.

Ik ben van plan om alles met de hand te doen.
maar wat heb ik hier nou precies voor nodig?

Het gaat om een watergedragen lak waar van een zwarte mettalic en een parelmoer oranje lak.

Ik wil er tussen de 200-250 euro aan uit geven.

Graag jullie advies?

even een plaatje van de auto.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

alvast bedankt,

roel
 
Ja zeker. Alleen vond het erg moeilijk om er uit te balen wat ik nou echt nodig heb. Vandaar dat ik om advies ben gaan vragen
 
Voordat iedereen gaat klagen, ik heb de tekst goed gelezen. Vectraroels wil HANDmatig zijn auto doen en is bereid hier circa 200 euro voor neer te leggen. Dan komt bij mij het volgende op..

(autoshampoo en goede microvezel mitt zal je wel hebben?)
Kleiset (mequiars) € 25,00
Dap500 met licht groene/zwarte pad € 115,00
AG SRP (een alles in 1 middel) € 15,00

Dan zit je ruim binnen je budget, kan je, indien gewenst, later veel makkelijker uitbreiden EN ik denk dat het beter/makkelijker is voor jou en je auto.

Nogmaals, het is dus niet handmatig maar wel makkelijker en goedkoper...

Zo zou ik (liever lui dan moe) het aanpakken. Het is slechts een idee welke is gebaseerd naar aanleiding van MIJN bevindingen. Ik heb ook getracht een auto HANDmatig op te knappen, maar dat ging mooi niet werken.

Succes met de auto!

Robert
 
Niet helemaal mee eens.. Machinaal kun je meer correctie bereiken en met minder moeite.. Dat is zeker.
Voor mijn DAP-tijdperk heb ik echter 4 jaar lang mijn Xsara Coupe bijgehouden met het meguiars handpakket.
Alles van Megs:

Washmitt
Nxt Shampoo
Kleiset
ScratchX waar nodig
Paint cleaner
Deep crystal Polish
Nxt generation vloeibare wax
Megs Hot shine tire spray
Megs trim detailer


Niet werken, ik kreeg met die wagen behoorlijk wat complimenten. Ze blonk als een gek en de parelmoer kwam heel erg omhoog. De blauw parelmoer kreeg een geweldig mooie paarse zweem zoals je die maar weinig ziet op de gemiddelde xsara...
Ik heb ook menigeen horen vragen hoe ze hun auto ook zo mooi konden krijgen!

Mijn xsara was na een lange dag werk echt swirlvrij. Kostte alleen wel veel spierkracht..
Een keiharde lak zul je misschien niet zover krijgen met de hand.

Uiteraard is de DAP een stap verder en beter, maar dat is net wat je wilt!


Zelfs al zou je voor de DAP gaan, dan zou ik niet een losse dap pakken, maar voor 1 van de 2 voordeelpakketten gaan:

SSR-startpakket
Monello-startpakket

Ben je in een keer een hele stap verder! De SRP is dan ook overbodig...

Het is maar net waar je voorkeur ligt!
 
Ben je in een keer een hele stap verder! De SRP is dan ook overbodig...

Ben het met je eens, maar als je Monello of PB produkten gebruikt op een DAP moet je vervolgens een aparte wax aanbrengen. Dan ben je weer duurder uit. Het is wel het mooiste resultaat maar de TS heeft een beperkt budget en wil eigenlijk geen machine. Hieruit kan ik concluderen dat hij niet zo veel zin heeft om een heel weekeinde met de DAP in zijn handen te staan. Vandaar de AIO optie.

Afijn.. Ik heb mijn bijdrage geleverd. Het is aan de TS.

Groet,

Robert
 
Zelfs dan zou ik de SRP afraden! SRP is zeker geen product wat langdurige bescherming biedt! Ook dit zul je moeten afwerken.. Kijk maar naar de test van Dibbuz... Daar was de bescherming van de SRP vrijwel direct weg! De werking zal alleen behouden blijven als je SRP topt met een wax.
Als je klaar bent met het onderhoud is het aanbrengen van een wax ook het werk niet meer..
En de kosten van Natty's zijn nou ook weer niet gigantisch en dat is best een aardige wax!
 
maar wat ik begrepen heb is een ssr toch nog niet nodig? aangezien mijn lak helemaal gloedje nieuw is.
Of heeft dat hier niks mee te maken?
Misschien is het een domme vraag, maar ja daar ben ik beginner voor, dus vandaar dat ik het even vraag.
 
Als je geen noemenswaardige poetskringen (swirls) of krassen in je lak hebt, dan kom je met wassen, kleien eventueel glazen en waxen er vanaf. Als het nieuwe lak is, dan hoef je zelfs niet te kleien.

In principe, als je enkel je lak goed wil beschermen, dan kom je met een wax of sealant(synthetische wax) toe.
 
Klopt.. Maar 90% van de nieuwe lakken is niet 100% swirl vrij! Ik heb nog nooit een spuiter gezien die een auto zonder swirls oplevert... Hun poetsmethoden zijn vaak niet naar onze standaard!

Als je kijkt wat een handmatig pakket van megs kost, en wat een DAP starpakket kost, dan zit daar erg weinig verschil tussen.
Bovendien kun je krasjes ed. met het SSR pakket super snel wegwerken!
Succes met de keuze!
 
Okidoki, wat ik dus eigenlijk uit het verhaal op maak. Is het voor mij dus het verstandigst om een machinaal pakket te nemen. En dan dus nog een sealant, wax en klei los er bij te kopen?
en nog wat doeken etc.
 
Even een snel pakket in elkaar geknutseld.
Je kan 'm alle kanten op laten gaan qua merken / soorten / types en zeker ook qua prijs.
Heb wat middelen gepakt die je ook kan combineren zodat je meerdere zaken aan kan pakken met 1 en dezelfde product ;) :)

DAP / Raffini Pakket - 187,50
Mother KleiPakket - 27,99
Meguiars Gold Class Car Wash - 473ml - 8,98
CSF Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm - 16,49
Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt - 17,99
Poorboys World Natty's Paste Wax - 235ml - 18,99
Carclean.com Hi-Tech Foam Applicator - 1,75
Autoglym Engine Cleaner - 1 Liter - 9,50 ( kan je ook de velgen mee reinigen ( en uiteraard de motorruimte )
Natural Look Dressing ( voor de banden ) - 473ml - 12,00 ( en kan ie de binnenkant ool meenemen )
Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm - 3,75
Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm - 7,98

2 goedkope emmers bij de supermarkt, dan kan je in elk geval de 2-emmer-methode hanteren ( later kan je de luxe / duurdere emmers aanschaffen met gritguard )
Aantal doeken bij de action / wibra voor alle rare kiertjes / naadjes etc ( + je kan er 1 gebruiken voor je velg te reinigen ( later komt er wel een echte velgenborstel )

Samen €312,92
Jip, komt boven de 200-250 uit maar dan ben je wel machinaal bezig en heb je een zeer goede basis die zich alleen maar terug verdiend.
Kan niet in je portemonai kijken maar zou persoonlijk dan toch echt liever die €60 extra uitgeven en weten dat je véél en véél verder komt dan met het handje

Is even schrikken qua prijs, daar ben ik mij zéér van bewust !
Laat je in elk geval niet gek maken door alle andere collecties die men heeft opgebouwd.
Je kan ook het Te Koop gedeelte nalopen tzt, daar vind je allerlei zaken om eventueel aan te vullen, heb het zelf ook zo gedaan

Hetgeen er nu bovenaan in de lijst staan zijn dingen die zich allemaal bewezen hebben, niet tot het duurste segment behoren maar in elk geval 1000x beter zijn dan TurtleKwak
 
Xsara Coupe zei:
Klopt.. Maar 90% van de nieuwe lakken is niet 100% swirl vrij! Ik heb nog nooit een spuiter gezien die een auto zonder swirls oplevert...



Ik wel ! heb krek geleden mijn motorkap en voorbumper opnieuw laten spuiten (Lakzwart!) en er was Géén swirl te bekennen !






Xsara Coupe zei:
Hun poetsmethoden zijn vaak niet naar onze standaard!


Om over hun was methodes nog maar te zwijgen :|~*
 
gelukkig gebruik ik gene turtlekwak meer. heb al een paar dingetjes van meguiars.
Kleikitje
washmitt
en de nxt car wash

is de nxt car wash net zo goed als d gold class car wash?
Pakket ziet er wat mij betreft goed uit.
en die paar tientjes kan ik nog wel missen.
Maar waarom een paar doeken bij de action vandaan? want die doeken zijn toch vrij ruw?
 
Sjors-V6 zei:
Ik wel ! heb krek geleden mijn motorkap en voorbumper opnieuw laten spuiten (Lakzwart!) en er was Géén swirl te bekennen !


haha maar ja dit is een hele auto. ik ben nog geen spuiter tegen gekomen die een gehele auto 100% in 1x goed kan spuiten
 
vectraroels zei:
Maar waarom een paar doeken bij de action vandaan? want die doeken zijn toch vrij ruw?
Zou ze ook niet niet over de vers gewaxte lak heen trekken nee, maar daarom had ik er al bij gezet voor de rare kiertjes / naadjes / velgen.
Is uit financieel oogpunt voor jou gedaan gezien het feit dat de kosten al omhoog gingen en je niet 30 doeken a €9 hoeft te kopen ;)
Ik gebruik ze zelf ook: foam de wielkast, was daarna met oude washhandschoen oid, en droog 'm af met de actiondoek ....
word dan op zeker vies, maar maakt geen drol uit want is na de wasmachine dan toch gedegradeerd tot doek voor dat soort klusjes ;)

Kan ook wel zeggen koop 2 Meg's washmitts, 1 voor de buitenkant en de ander voor de wielkast, zou zelf een 'wokkel'washmitt kopen a €2 voor de vieze klussen
Geld zelfde als voor de emmers, een mooie doorzichtige waar de gritguards in passen kosten €16 per stuk, dan zeg ik op mijn beurt koop dan 16 bouwemmers van 12 liter.
Hopelijk zo iets duidelijker :)
 
aha nu snap ik hem. had al 2 emmers staan die ik puur alleen voor het wassen gebruik. emmertjes van de praxis a 2 euro p.s. haha
had al wat instructiefilms bekeken van meguiars voordat ik me auto vers terug kreeg. denk gaat het nu een keer goed doen.
dus met dat lijstje van jou ga ik een heel eind komen.
ow ja die was ik nog vergeten heb ook een meg water magnet. dat is toch ook een goede keus?
 
ok die word dus ook vervangen en gedegradeerd tot glaslap haha.
weer wat wijzer. dacht altijd dat meg zulke goede spullen had. dus ik was eigenlijk te enthousiast met spullen kopen van hun haha.
naja een mix van merken is helemaal niet erg. als het resultaat maar het beste is.
lijstje van je ga ik zo snel mogelijk bestellen.
en dan kan de rest wel langzaam aan erbij gekocht worden