• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Zafira B 2011 interieur project

audiownsu

Detailing trainee
31 jan 2020
38
40
Afgelopen dagen waar ik hier en daar een x aantal uren vrij had me gewaagd aan dit interieur terug in nette staat te krijgen.
Het vloertapijt was in erbarmelijke staat. De aanwezige matten waren helaas niet te redden(gaten) en werden vervangen door een nieuwe set.
Op bepaalde foto's kan je opmerken dat er aan de metalen delen van de wagen (deuren, koffer,...) geen aandacht aan besteed werd, dit is vanwege een test met een product waar ik helaas de tijd nog niet voor gehad heb.
Ik ben met de wagen dus nog niet helemaal klaar op een aantal kleine details af.
Volgende projecten, Opel Combo of Corsa & nadien Mercedes s205.

Ik heb echter wel één vraag, de achterzijde van de 1ste rij zetels heb je onderaan een bar die ik niet mooier krijg, geen metaal en geen plastiek, voelt aan als een zeer grof soort schuurpapier, iemand die een oplossing kan geven voor een properder uitzicht?

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
4.1.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
9.JPG
11.JPG
12.JPG
15.JPG




Nadien:

17.JPG

1.JPG
na
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een sterk vermoeden dat het de goede kant zal uitgaan als het op de netheid van die auto aankomt.
Anderzijds is het inderdaad wel "leuk" om je vooruitgang te kunnen zien bij elke stap dat je maakt bij zo'n "geval" dan met een wagen die van zichzelf al vrij proper is voordat je eraan begint.
Dit klusje was in totaal ongeveer een uurtje of 9 werk verspreid over een 2-tal dagen voor het interieur.



@The Joy Of Detailing
Fotoreeks werd aangepast.
 
Lekkaaah! :p

Eén van de redenen waarom ik werk voor particulieren vaak erg leuk vond: De smerigste strontbakken komen voorbij en alles wat je doet levert 1000% verbetering op. Hahah!
 
@Timon Ik gebruikte voor de schoonmaak vooral zeer warm water in combinatie met een Joint Starts jet gun, hier en daar met een witte borstel van het merk Drill Brush. Nadat het meeste zand weggeblazen werd heb ik een heel klein beetje Poolboys carpet & upholstery verhouding 1:32 oz (15.5ml + 500ml) gebruikt om het overgebleven vuil weg te nemen met een extractor en om een aangename geur te behouden. Dashboard eerst met jet gun en water, nadien met apc van finesse 1:7. Nadien Poolboys natural look gebruikt voor de kunststof delen te behandelen i.c.m. monello disc duo pads.
Met de jet gun heb je echt wel een degelijke compressor nodig.