• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opmaken oude spullen, verkeerde zuinigheid?

qatsanqat

Detailing addict
29 dec 2008
208
65
Ik ben sinds kort op dit forum aan het rondkijken en ik heb mijn eerste bestelling half december gedaan. Allemaal erg mooi wat ik lees. :jippie Nu lees ik hier en daar wat over de 'beginnersmerken' oftwel de spullen die je bij de Halfords e.d koopt en ik snap dat de ervaren detailers hun voorkeur voor veel beter spul hebben. Maar, toch even mijn vraag. Ik poets al jaren met Turtle Nano Wax, en ben/was daar altijd erg tevreden over. Prima spul, goed -dun- op te brengen, makkelijk uitwrijven en mooie glans. Nu zou ik die Turtle willen toppen met een carnuba (PB Natty's) (of met NXT) voor een sterke toplaag en een superglans. Is dat wat?

(vinnet ook zonde om me ouwe producten weg te gooien)

Als je de turtle goed spul vond, dan ben ik benieuwd wat je van de andere producten gaat vinden, ik denk dat er een wereld voor je open gaat. Ik zou het zelf niet doen, ben misschien erg negatief over turtle, maar ik vind niet dat je dit onder een goede wax moet gaan doen. Dus de turtle niet toppen (gewoon niet meer gebruiken 8o )
Ik heb mijn turtle en valma collectie weggegeven aan mijn buurjongen toen hij zijn scooter kreeg, toch nog iemand blij er mee. Anders was het toch echt de kliko in gegaan. :-"

Ik zou het eerder zonde vinden om Natty's of NXT over de Turtle aan te brengen. ;-)
Ik ben zelfs vrij zeker dat als je 1 keer met een wax als Natty's gewerkt hebt, je de Turtle wax gewoon de volgende keer laat staan...voor altijd.

ik zou eerst eens proberen enkel de nattys aan te brengen en dan het resultaat te bekijken. Of eventueel half de motorkap met enkel natty's en het andere deel van de motorkap met je turtle getopt met nattys.
Maar eerlijk gezegd zou ik het gewoon wegdoen, eventueel weggeven aan iemand die het wel nog gebruikt.
Eenmaal je betere producten gewoon bent wil je niet meer terug.

Gebruik de Nano voor je velgen! Heb ik ook met mijn oude fles turtle gedaan.