• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Optimale combinatie

Wasbeermeneer

Detailing rookie
20 mrt 2010
78
0
Hallo forummers,

Binnenkort zou ik mijn auto ook graag winterklaar willen maken.
Stappen die ik sowieso ga doen zijn wassen, ironx en kleien.
Daarna twijfel ik over de juiste combinatie. Producten die ik heb zijn step 1 en 2, Autoglym SRP, Collinite 845 en Dodo Juice Purple haze.

Graag advies,

Bedankt
 
Als de gelegenheid er is dan zelfs eerder de 2 uur aanhouden.
Je hebt zodoende een wat meer uitgeharde onderlaag wat dan alleen maar ten goede komt van het resultaat
 
aansluitend op dit topic...
Heeft het nut om boven de Coll 915 nog een laagje DDJ aan te brengen of is dit gewoon verspilling van de DDJ??
 
Je zou zeggen dat de 915 al voldoende beschreming bied. Dus noodzaak is het niet. Het is meer in te categorie "omdat het kan".
 
Is het slim om bovengenoemd stappenplan morgen uit te voeren?
Weer zit niet mee, maar denk niet dat er nog een dag zal komen met hogere temperaturen.
Morgen schijnt het 10 graden te worden en is er kans op 2mm regen.
Helaas heb ik geen garage maar wel een grote carport waar de wagen onder kan staan.
Is het slim om het morgen te doen of beter nog te wachten?
Overigens is de buurman zn badkamer aan het verbouwen ]-0
Er staat dus zo'n grote bouwcontainer op zijn oprit naast onze oprit, met eton/cement waar stof vanaf rondwaaid ]-0
 
Onder de carport kan het nog prima. Heb zelf nog geen problemen ondervonden met de collinite met deze temperatuur en ik denk dat de overige producten ook niet voor echte problemen gaan zorgen.. Dat stof van de buurman is wel iets om voor op te passen.
 
Zeil hangt er al alleen staat de container niet achter het zeil ]-0
Als het nat is scheelt natuurlijk, maar het kan er achterlangs waaien
 
Even de ervaringen posten!

Vanochtend 10.00u begonnen. Lekker weertje,zonnetje. Begonnen met wassen met flink wat shampoo. Hierna nog een keer om er zeker van te zijn dat alle vervuiling weg was.
Wagen ingesprayed met verdunde iron X soapgel en verdeelt met de washmitt. Afgespoeld en begonnen met kleien. Had het nog nooit gedaan maar wel uitvoerig de tips bekeken.
Veel lube gebruikt en rustig paneel voor paneel afgewerkt. Vond het wel een onaangenaam geluid wat de klei over de lak maakte. Je voelt echt dat ie als ware de vervuiling opeet. Overigens verbaasde ik me er wel over dat de lak na het kleien niet erg glad was. De vervuiling was wel weg, want de klei was verkleurd. Kan dit komen door teveel lube? heb wel zeker 800ml gebruikt. Na de step 1 werd de lak pas echt glad vond ik. Hierna direct de 845 er achteraan en ruim 1,5uur laten curen. Een uurtje gewacht en vervolgens ook nog het dak en de motorkap voorzien van Purple haze.
Super tevreden over het resultaat, glad en mooie glans. Toch verbaasde de klei mij wel.
 
Zo lezende heb je het goed gedaan. Moet wel opmerken dat ik veel minder Detailer Spray gebruik, maar ik weet ook niet op wat voor een auto je gewerkt hebt. De oppervlakte mag zo nat zijn als jij wilt, maar de klei moet wel goed zijn werk doen. Dus soms een deel meerdere keren doen, totdat het glad is. Ik klei een deel net zo lang, totdat het glad en schoon is.

Ik schrijf dit, omdat je aan geeft dat na Step-1 de lak wel glad was geworden. Nu zitten er in de regel wat olien in een polijstmiddel die mogelijk het gevoel van gladheid versterken.

Mogelijk een volgende keer bij het kleien misschien iets minder sprayen en iets langer doorwerken?
 
800ml is best grof qua verbruik inderdaad, maar ik moet zeggen dat ik meestal ook wel 4 á 500ml erdoorheen jaag hoor (formaatje VW Passat Variant bv)
 
Daarentegen ben ik dan wel weer blij om te lezen dat er in elk geval niet bezuinigd is op de lube:
te weinig kleiglijmiddel werkt alleen maar tegen !
 
Auto is een Peugeot 508, nog iets groter dan een Passat met flink wat staal.
Volgende keer dus toch langer doorwerken en net iets minder spray denk ik.
Geluid blijft apart vind ik, net alsof je krassen maakt.
 
WP_001467.jpg

WP_001471.jpg


Overigens zag ik eergisteren in de zon wat mini hologrammen op de onderste delen van de deuren :confused:
Dit was bij de vorige poetsbeurt ook, maar toen had ik niet gekleid. Kan dit door de dodo juice wax komen?
Je ziet overigens alleen vanuit een bepaalde hoek en als de zon er op staat.