• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oud polijstresidu op raamrubbers

Dynamite

Detailing chief
8 mei 2012
236
88
Dordrecht
Hallo allemaal ,

Even een vraagje ik ben vandaag bezig geweest met mijn Opel Astra en al gauw liep ik tegen een probleem aan jammer genoeg.
Aan de raamrubbers te zien is er al eerder iemand met de auto bezig geweest die het polijstresidu heeft laten zitten grrrr ]-0

Nou zijn de rubbers ook wel aan de harde kant geworden en ik dacht het dus het met verschillende kwasten en borsteltjes i.c.m

A.P.C en Dasty er wel af te krijgen ..NO WAY DUS .. vandaar nu mijn vraag hoe ik dit er nog zo goed mogelijk vanaf krijg ?

Bij voorbaat dank uiteraard !!!

Ik weet nu even niet hoe die sponsjes heten, maar er zijn sponsjes die soms uitkomst bieden in combinatie met APC.

Wie helpt ons even?

Natuurlijk kan je de milde ruwheid van een melaminesponsje gebruiken om het er af te "schuren"
Maar soms is het net zo eenvoudig om de hechting te verminderen
Dat kan met iets vettigs als TrimRestorer of NaturalLook
Persoonlijk zou ik dat eerst proberen

Rubber is in het algemeen vrij poreus, niet te sterk ontvetten is aan te raden

+1 voor melamine sponsjes. Ik heb er ook last van gehad. APC, TrimRestorer, NaturalLook, PERL, Dasty, Pindakaas geprobeerd en mocht allemaal niet baten. Melaminesponsjes (5 voor 1 euro bij action gekocht) en ik wreef het er zo af. Daarna weer voeden en ze waren weer nieuw. Ik heb zowel de zachte rubbers (om de ramen) behandeld als de harde rubbers. Uiteraard heeft Carclean deze sponsjes ook in het assortiment :-"

Anders kun je dit product eens proberen :
https://www.Carclean.com/product/Black_WOW/Pre_WOW_Pre_Cleaner_119ml_PW_04_101988

Kan het sponsje trouwens de lak krassen? Heb het nu heel voorzichtig uiteraard gedaan maar puur uit nieuwsgierigheid? Het voelt niet schurend aan ofzo dus het zou geen kwaad kunnen lijkt me?

Het sponsje heeft een licht schurende werking toch, ik zou het in ieder geval niet doen. Een doek kan een lak ook krassen.

tamer;310964 zei:
Een doek kan een lak ook krassen.
Ik weet er alles van...

Afgelopen zondag m'n auto gedaan: wassen, drogen en nagelopen met Spray & Wipe. Afgenomen met een Poorboys doek, welliswaar geen gloednieuwe, maar een oudje, voelde niet knetterhard, maar ook niet zo zacht als een nieuwe.

708455_532476280105251_828397937_o_zps8af54cc0.webp

708345_532476226771923_1137688263_o_zps9a8170b0.webp

Met het blote oog of Brinkmann niet te zien, maar onder de verlichting van een lantaarnpaal ... 8-())

En dan zit er over mijn auto C-Quartz ...

Thegame1512;310962 zei:
Kan het sponsje trouwens de lak krassen? Heb het nu heel voorzichtig uiteraard gedaan maar puur uit nieuwsgierigheid? Het voelt niet schurend aan ofzo dus het zou geen kwaad kunnen lijkt me?

Ik garandeer je dat je krassen maakt. Ben uitgeschoven op het dak van de mini toen ik met de trims bezig was.
En dat was duidelijk te zien.
Ik adviseer om toch op te letten :)