• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Passat b7 Candy White HELP!

passatb7

Detailing rookie
5 jun 2013
19
0
Beste mensen!

Mijn vader rijdt nu een jaar in een Vw passat variant full options in de kleur candy white (uni lak), de auto gaat elke week door de wasstraat (sorry) de wasstraat is nog geen jaar oud en heeft echt een heel mooi resultaat zonder echte krassen. Dit doen wij omdat er 80000 km per jaar mee word gereden en echt geen tijd heb om hem zo vaak te wassen. Er zitten wat lichte swirls op maar dat valt totaal niet op. Nu de zomer voor de deur staat zou ik graag de auto even een luxe polish en wax beurt willen geven, nou ben ik een totale leek op dit gebied en hoor graag jullie adviezen! Het zou top zijn als de producten ook op mijn moeders toyota aygo gebruikt kunnen worden (metallic blauw). :-"

Ik kijk uit naar jullie reacties!!

Gr.

Om te beginnen zou ik stappenplan handmatig en stappenplan machinaal eens doorlezen. Verder nog meer lezen hier op het forum. ;)

Ben ik al druk mee bezig haha, alleen nog geen berichten van mensen met een witte unilak. Dus vandaar:)

Bedankt voor het antwoord!!

Ik heb een witte lak. Moet je anders maar eens bij mij kijken welke resultaten (in dit geval met de hand) er te behalen zijn. Met een DAP kom je nog veel verder. Lees dan ook even de op en aanmerkingen van anderen. Zo leer je altijd wat.

https://forum.Carclean.com/cc_postst16205/Show-Off-Peugeot-107.aspx

Echt een super verhaal! Ziet er erg goed uit. Ik denk dat een goede polish en wax al voldoende is voor onze wagen? Heb jij toevallig een paar goede producten?

Dank!

Metallic of uni lak maakt geen verschil in je product keuze. De blanke lak op een metallic kleur is niet anders dan op een uni kleur.

LB;331155 zei:
Metallic of uni lak maakt geen verschil in je product keuze. De blanke lak op een metallic kleur is niet anders dan op een uni kleur.

Idd. Je kan gewoon dezelfde producten gebruiken evt. Als je het met alleen een polish en wax wilt doen (ik raad dan toch nog de stap kleien aan! ) zou je kunnen gaan voor de Monello Mezzo en/of Finale. Als je het met de hand gaat doen geven die een sneller resultaat dan bijv PB Pro Polish (mijn persoonlijke ervaring dan)
En voor de wax hoef je net perse een wat duurder segment zoals de DJ Rainforest Rub te pakken. Je kunt ook bijv gaan voor een Meguiars Gold Class Vloeibare of Paste wax voor een wat zachter prijsje. Gezien je geen glaze wilt gaan gebruiken hoef je ook niet bang te zijn dat deze wax die er weer afhaalt. Lees je even in over de verschillende pads en welke waarvoor zijn. Schaf een paar goede doeken aan. En gaan met die banaan!

:)

(waarom toch nog kleien? Vooral als deze stap nog niet eerder is gedaan zit er echt wel wat aangekoekt wegvuil op de lak die je met goed wassen niet eraf krijgt. Het kleien maakt de vervolgstappen makkelijker en het geeft een mooier eindresultaat. Eigenlijk simpel testje om te kijken of kleien nodig is: als de auto gewassen is met een (droge) hand over de lak wrijven...hoor je 'geritsel/geschuur' en voel je een beetje een ruwe lak? Kleien. Een gekleide lak voelt aan als babybilletjes ;) )

Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen en ideeën over het behandelen van een auto. Ik ben eigenlijk nog een beginner tussen een aantal forumgangers hier met veel meer ervaring. Dus nogmaals lees je goed in bij de stappenplannen waar IbizaSigno de links van heeft geplaatst. Dan kom je al een flink eind, zo ben ik namelijk ook begonnen.

Bedant voor de info!! Ik met de hand werken ... Dus kleien wel verstandig om te doen hoor ik. Wat moet het lijstje dan worden? Er zijn zo veel producten en als ik de beschrijving lees zijn ze allemaal goed!! Zou iemand toevallig een mooi lijstje voor mij willen maken? Haha

Wat ook kan is met je hand in een boterhamzakje over de droge lak wrijven. Dan kun je voelen of je lak glad is of niet. Zo niet, kleien.

Mijn idee van een goed starterspakketje/pakketje aangepast aan jouw wensen. Uiteraard mogen de meer ervaren heren en dames hier nog op en aanmerkingen bij plaatsen.
Ik zeg niet dat dit dé beste producten zijn en ook niet dat dit de beste manier is. Dit is een beetje samengesteld naar prijs/wens/kwaliteit verhouding en mijn persoonlijke ervaring met de producten.
Iedereen hier heeft wel zijn eigen persoonlijke voorkeuren en iedereen zijn eigen manier van werken.

-[h]Meguiar's Cold Class Shampoo[/h]
-[h]Monello Kleiset (helaas momenteel niet op voorraad)[/h] of - [h]Meguiar's kleiset ( wat duurder in verhouding, minder klei )[/h]
-[h]Monello Mezzo Polish met een ietwat hogere cutting factor[/h] en/of -[h]Monello Finale Polish [/h]
Evt pads: [h]Handpad voor de Mezzo of Finale, ietwat hardere pad voor swirls[/h] en/of [h]Duo pad met een kant een stevig schuim andere kant een wat zachtere voor bijv de wax [/h]
[h]Meguiar's paste wax, is makkelijker dun aan te brengen dan een vloeibare wax. (deze bestaat ook in vloeibaar)[/h] met bijv deze pad om aan te brengen [h]Gold Class applicator pad[/h]
-[h]Monello Droogdoek[/h]
-[h]Doeken om klei, polish en wax residu af te nemen[/h]
-[h]Washandschoen, zeer fijn![/h]

Hoop dat je hier een eindje mee komt. Stel jezelf een lijstje samen met de stappen die je wilt doen en welke producten daarbij horen. Dan hoef je daar maar even naar te spieken zodat je niet iets overslaat. Ook bijvoorbeeld al van tevoren bedenken hoe je het aanpakt. Ik doe bijvoorbeeld altijd eerst op het dak beginnen. Dan de motorkap, dan de bijrijderskant dan de bestuurderskant en dan de achterzijde. En elke stap weer in die volgorde.

Denk ook evt aan een goede velgenreiniger. Bijvoorbeeld: [h]AF Imperial Wheel Cleaner[/h]
op zn minst 2 emmers gebruiken bij het wassen, ook al heb je geen Grit Guard. Ga dan gewoon vaak genoeg goed met je hand over de washandschoen om het vuil ervanaf te spoelen. En niet dezelfde washandschoen gebruiken voor de velgen en de lak. Schaf of een goede velgenborstel aan of pak een ietwat goedkopere zachte spons.

Opzich wel een mooi lijstje TiePie. Ondanks dat Meguiars prima is, is het vrij aan de prijs. Vandaar dat ik de topicstarter wil adviseren even verder te kijken dan Meguiars. In diverse topics staan diverse adviezen en ervaringen om van uit te kunnen gaan.

Meguiars is inderdaad met sommige producten aan de stevige prijs, je kunt ook kijken naar bv Poorboys World, net even wat vriendelijker geprijsd:cool

Als ik de auto wil kleien, is het daarna nodig om de auto nog te polishen? Of kan er gelijk wax op? Er zitten namelijk zo goed als geen krasjes op.... en ben niet een die hard detailer haha. Is er misschien ook een wax die een iets polijstende werking heeft?