• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Paulus: project droomauto...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geweldig hoe jij met je Audi omgaat !!
Het is immers ook een beest van een wagen, natuurlijk !

Kippevel staat nu weer recht overeind als ik aan het geluid alleen al denk !!!

Laatst bewerkt door een moderator:
@ ArjanD300: Welke belgische rally is dit?

En dat D300 in je nickname, slaat dat op de Nikon D300? En met welk objectief heb je deze foto's genomen?

Ik heb zelf een Nikon D90 en wil graag een lichtsterk telezoom objectief aanschaffen, maar zijn erg prijzig en ik heb al zoveel dure hobby's$$) $$)

Ik ging vroeger ook vaak naar rally's, en belgische rally's zijn toch wel spectaculairder dan de nederlandse, vaak door de glooiende omgeving, en omdat je in belgië vaak wat dichterbij kon komen8o 8o
Mijn favoriete rally was wel de Rally van Condroz (in de buurt van Huy)

freddyevo2 zei:
@ ArjanD300: Welke belgische rally is dit?

En dat D300 in je nickname, slaat dat op de Nikon D300? En met welk objectief heb je deze foto's genomen?

Ik heb zelf een Nikon D90 en wil graag een lichtsterk telezoom objectief aanschaffen, maar zijn erg prijzig en ik heb al zoveel dure hobby's$$) $$)

Ik ging vroeger ook vaak naar rally's, en belgische rally's zijn toch wel spectaculairder dan de nederlandse, vaak door de glooiende omgeving, en omdat je in belgië vaak wat dichterbij kon komen8o 8o
Mijn favoriete rally was wel de Rally van Condroz (in de buurt van Huy)

Hoi Freddy,

Dit was de TAC rally in Tielt...
Ik heb idd een Nikon D300 deze zijn geschoten met een Sigma APO DG HSM II MAcro f2.8 70-200mm ;-)
Zou zelf ooit nog eens de Nikor f2.8 70-200mm willen aanschaffen, maar de Sigma doet heel goed zijn werk !!! en schilt zeker ruim de helft in vergelijk met de Nikor...

Nog 2 wk en dan zijn we weer in wallonië, daarna seizoens in Bochelt waarna de ELE rally in helmond.....en daarna.......etc etc...
Condroz staat ook op onze lijst, mooie rally en dito landschap ;-)

Maar goed dit is iets anders als het blauw beest waar Gideon zo over droomt en kwijt :lol :lol

Audi S1, heb ooit ook het geluid van dit beest mogen ervaren! Niet normaal, kippevel :eyes Prachtige foto's trouwens (zou er wel een paar willen hebben) op de tweede foto is de S1 weer een A2 geworden :-d Mijn vader heeft ooit een uitlaatspruitstuk van zo'n wagen gekregen van een bevriende engineer van het Audi Sport team. Deze heeft toen gemonteerd gezeten in de S2 die mijn vader kocht '93. Nu zit hij gemonteerd in de 80.

op de tweede foto is de S1 weer een A2 geworden

Vond de auto ook al wat gedrongen..! Maar mooi setje de D300 en Sigma lens. Ben ook (eeuwig) aan het sparen voor een Nikon lens, maar zal nog even duren. Mooie platen!! Ben nu zelf aan het oefenen met "pannen". Valt niet mee.

Misschien stomme vraag, maar S1 zou in mijn ogen "minder" zijn dan een S2. Of is dit een heeeule stomme denkfout??

Keep up the good work.

Robert

De S1 was de evolutie van de sport quattro. De wielbasis van het A1 & A2 type werd te lang bevonden door de coureus op krappe rally stages. Daar kwam de sport quattro uit met het verkorte chassis. De A2 is weer een evolutie van de quattro A1, ook wel in de volksmond de Urquattro genoemd.

A1: (Urquattro)

Audi%20Quattro%20A2%20-%20M2%20-%20IN-YD%2029.webp

A2:

goodwood2.webp

De S1 had meer dan 600pk uit de 2.1 5 cilinder motor. De Pikes Peaks versie had nog meer!

Ja het is echt niet normaal meer het geluid van zo'n wagen !!
Duitsland in de eifel rijden ze ook altijd klinkt nog mooier daar !!

Maar even voormij, dit is op beide foto's toch de S1 ??
Er reed namelijk ook een "A2" rond, heb daar alleen geen foto's van.

Gideon, kan ze wel in groter formaat door sturen naar je ??

@ Robert, pannen hmmmmzzzz begin lekker op 1/320 en steeds een stapje lager.
Ik heb het nu zover dat het lukt tot ongeveer 1/50 :-"

maar ga ook eens verder weg staan maakt het ook makkelijker.....
Verders het mooiste is dat je ze ruim van te voren kunt op pakken, dus dat je de ruimte hebt...

Deze foto van de jump kon je ze niet zien aankomen, en dat is best lastig als ze met een dikke 130 ineens voorbij komen :-d

Tja S1 of S2, beide verschrikkelijk mooi !!!
Maar de S1 wint voor mij ! is aparter......

ArjanD300 zei:
Maar even voormij, dit is op beide foto's toch de S1 ??
Er reed namelijk ook een "A2" rond, heb daar alleen geen foto's van.

De S1 heeft op die foto een neusduik genomen of iets dergelijks waardoor de spoiler eraf is gevlogen. Nu lijkt het weer op een oudere A2 of Sport quattro!

De S1 is het laatste groep B monster dat Audi maakte.
Van de S2 zijn nooit rally auto's gemaakt. Dit is een S2: (van mijn neef)

ArjanD300 zei:
Gideon, kan ze wel in groter formaat door sturen naar je ??

Ik houd mij warm aanbevolen! Als je meer mooie actieshots hebt van dit beest: GRAAG!

Dacht al heb ik het nou mis qua S1 of niet...

Maar klopt idd, hij was zijn twee voorschermen en voor spoiler kwijt !! duur geintje 8-o

S2 jah leuk, blijf het mooi modellen vinden.
Heb ooit toen ik nog een 90 reed proef gereden in een S2 met bijna 300pk wat een beest is het dan !!
Prachtig hoe die neus de lucht in vliegt als je op het gas gaat 8-())

Groot formaat komt eraan ! heb er helaas maar een paar, we hebben hem meerdere malen voorbij zien komen, maar eens kijken is ook leuk dan alleen maar pic's schieten ;)
hoop trouwens dat 1024 pixels breed al goed is ??? het zijn anders zoveel MB,s die erdoor moeten...

Ja mooi he! Ik heb er nog veel meer. Heb in de loop der jaren een digitaal archief opgebouwd van foto's van auto's (+200 merken, van Abarth t/m Zimmer). En nog in hoge resolutie ook (hier uiteraard verkleind).

Ik wil eigenlijk een apart topic openen in het off-topic gedeelte met een aantal van mijn favoriete foto's.

Onze A1 bij aanschaf:

a1-1.webp

a1-4.webp

a1-2.webp

a1-3.webp

a1-5.webp

a1-6.webp

a1-7.webp

De supersportstoelen: (ja zo heten ze echt :ja )

a1-9.webp

Helaas niet met tweekleurig leder :klap Was niet mogelijk i.c.m deze stoel :'(

Binnenkort een show off van deze wagen en de 80.

Zo Gideon, dat ziet er mooi uit. Die stoelen zullen wel heerlijk zitten, zo zien ze er wel uit in ieder geval.
Veel plezier ermee en ik kijk uit naar de show-of.

Status
Niet open voor verdere reacties.