• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Natural Look op je stuur?

Jopie

Detailing rookie
7 okt 2008
99
0
Mijn auto zal waarschijnlijk komend weekend aan een complete onderhoudsbeurt worden onderworpen. Maar ik vroeg me af wat je voor je stuur kan gebruiken dat het leer beschermd maar dat het niet glad wordt.

Is de Natural Look hier geschikt voor?
 
Ik denk dat het geen kwaad kan als je het goed uit boent..Maar zou toch eerst een stukje testen.:)^
 
De Meguiars Leather cleaner/conditioner gebruik ik zonder problemen op een lederen stuurwiel. Natural look heb ik geen ervaring mee, eerst de Meguiars opwerken....
 
NL op je stuur is geen probleem. Ook als het met leer bekleed is, kan je het gewoon gebruiken. Ik gebruik het ook op mijn stuur (geen leer), gewoon netjes uitwrijven zoals je de rest van het interieur zou doen.
 
het wordt bij goed uitpoetsen niet glad, maar met leatherstuff merk ik wel dat het eerder ietsjes stroever wordt dan glad...
 
Jopie zei:
Mijn auto zal waarschijnlijk komend weekend aan een complete onderhoudsbeurt worden onderworpen. Maar ik vroeg me af wat je voor je stuur kan gebruiken dat het leer beschermd maar dat het niet glad wordt.

Is de Natural Look hier geschikt voor?

Ik gebruik het ook op het stuur (leer). Goed nawrijven en er is niets aan het handje.

Dave heeft wel gelijk wat betreft de leatherstuff maar als je in je Bora net als ik een het welbekende VW "klein leer pakket" (lederen stuur, versnellingspook en handremgreep) hebt moet je, je afvragen of je het de investering waard vind. Ik niet iig. Heb je een compleet lederen interieur of half leder/alcantara dan zou ik het wel aanschaffen.
 
Ik vind het prima werken! Heb het laatste keer met de dodo's mister pink aangebracht en gaat toppie! even in laten werken en daarna met de andere kant van de mister pink uitwrijven!
 
H@RM zei:
Ik gebruik het ook op het stuur (leer). Goed nawrijven en er is niets aan het handje.

Dave heeft wel gelijk wat betreft de leatherstuff maar als je in je Bora net als ik een het welbekende VW "klein leer pakket" (lederen stuur, versnellingspook en handremgreep) hebt moet je, je afvragen of je het de investering waard vind. Ik niet iig. Heb je een compleet lederen interieur of half leder/alcantara dan zou ik het wel aanschaffen.

Dat "klein leer pakket" zit erin inderdaad. Maar dan ga ik alles eens ff goed bijlangs morgen :)^
 
davejanssen zei:
of het de investering waard is... zo'n flesje kost ook de kop niet toch?

Nee, dat niet. Alleen ik zie het nut er niet van in om appart leatherstuff te kopen voor alleen een stuur een pookknop en handremgreep terwijl natural look het ook kan.
 
Ik heb alleen ervaring met PB Leather Stuff en dat werk perfect op stuurwielen, pookknoppen etc. Het leder wordt niet glad, je blijft perfecte grip houden. En een lekker leder luchtje natuurlijk.
 
Is de 473ml versie van PB Natural Look met een sprayer? Dit is op het plaatje niet te zien namelijk.
Ook vraag ik me af hoe ik het dashboard hier mee zal doen. Mijn dashboard, van een audi a3 '99. is namelijk van een zacht materiaal Kan met mijn vinger er in drukken. en het heeft een structuur. Als ik dit zal inwrijven met een dik vloeibaar product heb ik het idee dat er veel zal blijven hangen in het structuur. Zal NL hier geschikt voor zijn. Graag van iemand een reactie al eens zo'n dashboard behandeld heeft.
 
heb een passat met een soort gelijke structuur. Natural Look werkt goed hierop,maar niet te dik (is een beetje dunne vla;geen sprayer mogelijk dus) en goed en gelijkmatig verdelen en veelvuldig nawrijven met een schone doek.
 
dionio zei:
Is de 473ml versie van PB Natural Look met een sprayer? Dit is op het plaatje niet te zien namelijk.
Ook vraag ik me af hoe ik het dashboard hier mee zal doen. Mijn dashboard, van een audi a3 '99. is namelijk van een zacht materiaal Kan met mijn vinger er in drukken. en het heeft een structuur. Als ik dit zal inwrijven met een dik vloeibaar product heb ik het idee dat er veel zal blijven hangen in het structuur. Zal NL hier geschikt voor zijn. Graag van iemand een reactie al eens zo'n dashboard behandeld heeft.

Deze is zonder sprayer.

Ik vind een sprayer voor de Natural look trouwens ook niet handig, zal misschien persoonlijk zijn. Ik heb laatst een Leon behandeld, deze heeft hetzelfde dashboard als de A3. Ik doe het interieur meestal met zo'n pad van de halfords zoals je hieronder op de foto kunt zien. Ik was ook bang dat er productresten in de structuur zouden blijven hangen maar hier hoef je niet bang voor te zijn. Gewoon een dotje op de pad, uitwrijven over je dashboard enz. Als je het te glimmend vindt na de behandeling loop je het dashboard nog eens na met een MF.


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]