• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PBW Wheel Sealant of Wheelwax?

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Hallo,

na lezen van de beschrijvingen en het zoeken van reviews van de PBW Wheel Sealant en de Wheelwax, kan ik er niet uit komen. Een reviews kan ik niet vinden in de lijst. Maar, wat is het grootste verschil tussen de twee wielbescermers? Duidelijk is natuurlijk al dat de Poorboys een sealant is en de Weheelwax.. een wax. Maar wat zegt dit over de duurzaamheid e.d.?
 
Waarom kies je niet voor de C.Pro CQuartz DLUX?

Ik vermoed dat dit product een langere standtijd zal hebben dan de door jou genoemde producten. Die moet je om de zoveel tijd opnieuw aanbrengen.

Voor die paar euro's meerprijs hoef je het niet te laten.
 
Ongetwijfeld, maar als de gewone CQuartz al een standtijd heeft van gemiddeld 1 jaar, dan zal het bij de DLUX niet veel anders zijn.

De DLUX is een semi permanente coating, geen wax of sealant. ;)
 
Heb net de beschrijving en gebruikshandleiding gelezen op de website van C.Pro. De C.Quartz dienst 24u te curen, liefst droog. Helaas heb ik geen beschikking over een garage o.i.d., dus deze valt helaas af..
 
Ik vind de DLUX trouwens erg lastig te verwerken vergeleken met de gewone Cquartz. Ik heb de indruk dat de laag zich lastiger dun laat aanbrengen? Terwijl ik dezelfde werktijden en volumes aanhoud als met de gewone C-quartz?


Maar voor de wielen gebruik ik tegenwoordig Reload (afgaande op mijn posts van vandaag ben ik Carpro verkoper met extra comissie op de Reload....):D
 
Ik gebruik zelf de Wheelsealant van PB, erg fijn product. Verwerkt erg gemakkelijk en houd ook aardig lang. Reload gebruik ik ook wel, maar meer voor de voorzijde van de velgen. Het velgbed heb ik altijd in de whealsealant staan.
 
Heb zelf de gewone Cquartz op mijn Lm wielen,.wil nooit meer anders! De rimwax en wheelwax staan te verstoffen hier ;)
 
Gebruik ook PB wheelsealant, prima spul.
1x per jaar krijgen de velgen een "grote beurt", zomervelgen na de zomer goed schoonmaken en in de opslag en dan voor gebruik een polijstbeurtje en 2 lagen PB wheelsealant.
Wintervelgen het zelfde ritueel.
Heb eigelijk met de zomervelgen geen problemen met aangekoekte drek of zo, gewoon wassen met shampoo en klaar.
Wintervelgen krijgen hooguit een HD lans te zien in de 6 maanden winter, verder nix. Wassen is geen optie, mij te koud.......... :)_[]
 
Beetje laat maar ik heb gebruik ook de PB Wheelsealant.
Geweldig product, supergemakkelijk in gebruik. Ik doe altijd 2 laagjes en dat is maximum een halfuurtje werk.
En ze houden de glans er heel goed in.
 
Even een upje.

Ik zit nu ook met de deze vraag. En het enige wat ik hierboven lees is wat iedereen gebruik. Maar mijn vraag is dus waarom word de ene zo zeer een wax genoemd en de ander een sealant. Wat doet het ene product wel en het andere product niet. En nee ik ga nog niet voor een C.quartz behandeling.
 
Het verschil tussen een wax en sealant is heel simpel: een sealant is synthetisch een wax bevat (voornamelijk) natuurlijke bestanddelen zoals carnauba.
Over het algemeen heeft een sealant een langere standtijd en volgens mij ook meer sheeting en minder beading dan een wax.
 
+1 voor rembo. Je kunt stellen dat een sealant over het algemeen stellen dat een sealant een langere standtijd heeft.

Edit: heb zelf nu een Wheelsealant van PBW, die bevalt uitermate goed. Gemakkelijk aan te brengen en uit te buffen. Prima standtijd!
 
ja heb toch alsnog lang zitte nadenken over een dlux kuurtje maar ik ga toch voor het roze potje van PB. (de wheelsealant dus) dit omdat ik het helemaal niet erg vind om de velgen gewoon om de zoveel tijd lekker in de wax te zetten.
 
Prima keus! Vind het zelf een prima product wat lang houdt. Breng twee lagen aan op de velgen zodat je zeker weet dat je alles gehad hebt. Als het weer beter wordt ga ik zelf de C.Pro Dlux aanbrengen op de velgen.
 
Het zal misschien een gevoelsmatig iets zijn van mij, maar ik laat een verse waxlaag toch altijd liever iets langer met rust voor ik een 2e laag aanbreng.
Idem met een sealant, ik wacht liever even een paar uur voor ik hem aftop.

Verder blijf ik Collinite 845 ook erg goed vinden voor op velgen. Zit nu ook alweer een maand of 3 op mijn winterwielen (2 lagen met een halve dag er tussen), en houd zich buitengewoon goed moet ik zeggen.
Voordeel van de wheelsealant van PB heb ik nooit echt gezien, meermaals geprobeerd, maar een beetje fatsoenlijke wax of sealant vind ik er niet voor onderdoen.

Mocht je wheelsealant gaan gebruiken, probeer dan even te achterhalen (weet Tim of Dibbuz waarschijnlijk wel) of er ook een "cleaner" in zit, mocht dat zo zijn, dan heeft 2 lagen weinig zin, de 2e laag zal door de "cleanende" eigenschap de 1e (deels) verwijderen. En das natuurlijk zonde van je product (en de gedane moeite).