Vorig jaar ook dit oude beestje op bezoek gehad. Een zilverkleurige Peugoet 206.
Uiteraard de nodige sporen,zoals overspray, herinneringen van krap-parkeerders en de nodige krassen.
Er was een één-stapscorrectie afgesproken met een wax als bescherming. Natuurlijk heb ik een aantal echt serieuze defecten voorbehandeld.
Je bent detailer of niet . Wat vooral opviel was de algehele dofheid van de lak. Hier is de rand van de motorkap al gepolijst. En is, ondanks de orangepeel,
goed te zien hoe dof de reflectie in het niet behandelde gedeelte is.
Nog een voorbeeld van het verschil is hier te zien op het dak.
De Menzerna 400 en witte spiderpad van Scholl deden hun werk dus goed. Hoewel een één-stapscorrectie natuurlijk een beperkt resultaat geeft,
werd op deze zachte franse lak toch een mooie verbetering behaald. De lak ging daarna in een wax die ik al een tijd niet meer had gebruikt, de Collinite No. 476S.
Alle kunststof kreeg een laagje Autofinesse Revive. Met dit als resultaat.
Bedankt voor het lezen. Groeten Martin.
Uiteraard de nodige sporen,zoals overspray, herinneringen van krap-parkeerders en de nodige krassen.
Er was een één-stapscorrectie afgesproken met een wax als bescherming. Natuurlijk heb ik een aantal echt serieuze defecten voorbehandeld.
Je bent detailer of niet . Wat vooral opviel was de algehele dofheid van de lak. Hier is de rand van de motorkap al gepolijst. En is, ondanks de orangepeel,
goed te zien hoe dof de reflectie in het niet behandelde gedeelte is.
Nog een voorbeeld van het verschil is hier te zien op het dak.
De Menzerna 400 en witte spiderpad van Scholl deden hun werk dus goed. Hoewel een één-stapscorrectie natuurlijk een beperkt resultaat geeft,
werd op deze zachte franse lak toch een mooie verbetering behaald. De lak ging daarna in een wax die ik al een tijd niet meer had gebruikt, de Collinite No. 476S.
Alle kunststof kreeg een laagje Autofinesse Revive. Met dit als resultaat.
Bedankt voor het lezen. Groeten Martin.