• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

plastic bumpers

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
hallo,

Mijn bumpers zijn grauw en ze hebben veel strepen, ik heb al gehoord van lijm zaadolie maar daar ben ik een beetje sceptisch over.

Welk product voor mijn bumpers, trims enz. is het beste voor mijn volvo xc70 uit 2001[ als je kijkt naar de structuur van het plastic ]????

Ik wil wel een product dat voed en erin trekt en niet eentje die erop blijft liggen.

alvast bedankt!!!
 
Poorboys Trim restorer. Werkt perfect op onze Volvo C30. Ze zijn nu nog mooier dan nieuw en ze blijven heel lang zwart!

Tip: Koop dit product in een zo klein mogelijk flesje want het gaat heel lang mee.

Succes!
 
+1 maar de Supernatural Satin Trim Sealant Kit is nog beter! Dit is een bijna permanente laag, soort plastic sealant zeg maar.
 
paules de boskabouter:

ik heb daar ook al naar gekeken, maar ik vind het erg prijzig voor 50 ml. Is het erg geconsentreerd??
 
Nicknameless heeft dit product gebruikt en getest:

https://forum.Carclean.com/cc_postst7478/Review-Dodo-Juice-Trim-Sealant-Kit-Update-1808.aspx
 
Qua prijs is het veel voor wat je ervoor krijgt, maar qua duurzaamheid is het echt goedkoop.

Het scheelt je onwijs veel bijhouden, andere (tijdelijke) producten.

Ik heb voor al mijn trims slechts 25ml (half flesje) gebruikt.
 
Misschien black wow of pb tr voor mij??
Ook al is de trim restorer van dj geconsentreerd, je kunt er toch maar 2 x meedoen. Verder blijft hij er wel lang op maar er komen altijd weer plekjes bij dus eigenlijk voor mij verstandiger om een grotere fles te kopen waar ik vaker mee de bumpers kan doen. Verder weten jullie ook wel dat een xc70 een hele lap plastic heeft en als ik het juiste product niet aanschaf er allemaal druipers,vlekken enz. op komen en dat dat natuurlijk lelijk is.
 
Gekookte lijnolie dat werkt heel erg goed en kost geen drol(4,95€/l) Bumper met apc schoonmaken daar na met gekookte lijnolie in smeren daarna na wrijven en je bent er zeker voor 3maanden van af en je bumpert is weer mooi grijs :ja Kijk alleen uit dat je het niet op de lak doet en laat opdrogen, dus gelijk er afhalen. Doeken die je hebt gebruikt niet op een prop laten liggen want het kan gaan broeien:rules Bij volvo850club Nederland doen ze het allemaal en met grote teveredenheid:)^
 
Kan ik misschien een foto zien van het resultaat a.u.b.??
Ik heb ook een 460 uit '95 en die lijkt aan de voorkant ook op een verkleine 850.
Waarom gebruiken de meeste forumleden eigenlijk dan te duuren goedjes??
 
Valt geen drol over te zeggen wat nou het beste product is voor jouw trims.
Opbouw van deze rubber/kunststof delen is zo merk wisselend dat het ene product niet doet wat je ervan verlangt.

Op mijn auto(Opel Antara) heb ik de black wow gehad,deze had geen lange standtijd die word aanbevolen,
De DJ trim sealant,is geen optie ivm de grote vlakken,(dt product moet je opbrengen en afblijven)
Dus hou ik het bij de goedkopere trim restorer van Poorboy's,dan maar wat vaker met een applicatorpadje en product er overheen.
 
Maar een opel antara heeft toch glad plastic??

Het plastic van mijn xc70 neemt veel op door de structuur en je kunt met je vinger wel een beetje het plastic induwen [misschien ook iets rubber]??
 
Heb onlangs een V70 uit eind 2000 (nieuwer model) gedaan en deze had ook wat verweerde trims.
Deze heb ik toen aangepakt met Black Wow en heb daar wat foto's van zodat je kan kijken of het resultaat naar je zin is.

Op deze foto is alleen de voordeur gedaan met BW, de achterdeur niet;

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik was zeer tevreden met het eindresultaat, belangrijk is echter dat je de trims vooraf goed reinigd.
En wanneer je met Black Wow werkt; je zo min mogelijk moet opbrengen.
Dus een druppel op je pad en goed inwrijven op de trim, eventueel herhalen als je niet de hele trim ermee kan doen.
Je zal echter verrast staan hoeveel oppervlak je kan doen met een druppel.

Als afsluiter een foto van het eindresultaat;


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
frans: Hoelang doe je nou met de black wow voordat hij op is [ 56 ml]??

Bedankt voor de foto's, maar een v70 heeft niet hetzelfde plastic als een xc70.
Verder ben ik er overtuigd van dat black wow goed spul is, maar ik zoek ook iets wat wat meer glimt want dat zie ik niet zo goed op de foto. Doet trouwen pb trim restorer meer glimmen als bw??
 
bs, trims horen niet te glimmen ;) maargoed dat ter zijde.

Je kan een dikkere laag Trim restorer van poorboys gebruiken en de mate van uitwrijven bepaald de glans/look
 
@ Bart,

heb je nadien de trims nagewreven met een keukenrol? Dit is wel nodig om het overtollige product af te nemen zodat je geen vlekken of 'druipers' krijgt na een regenbui.

Ik kon ook niet overweg met BlackWow tot ik een keertje de gebruiksaanwijzing had gelezen.... :)_[]
 
Je kan heel lang doen met de BW, want je hebt maar een heel klein beetje nodig en het blijft vrij lang zitten.
Ik hou zelf niet van een overmatige glans op trims, ik benader het liefst het origineel.

Voordat ik de BW in huis had, heb ik de Smartdressing gebruikt.
Deze heeft ook een keurige zijdeglans, maar ik had er meer van nodig en het bleef niet echt lang zitten.
Deze gebruik ik nu alleen nog maar, (naar grote tevredenheid) voor alleen de binnenkant.
 
Patrick, uiteraard kleur van de trims was perfect mooi satijn zwart,alleen de standtijd was belabberd.
Trims waren uiteraard ook goed ontvet.