• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

plekken van SSR op je oprit...

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Hallo medeforummers,
misschien een raar vraagje....

Ik heb inmiddels al een aantal voertuigen een "dapbehandeling" gegeven en daarbij heb ik door onvoorzichtigheid een aantal plekken op de betonklinkers van SSR-produkten en wax.
Hoe zijn die het best te verwijderen?
Ik had gehoopt ( misschien dom van mij) dat dit door de regen wel zou verdwijnen (niet dus :( ) Inmiddels zijn ze dus netjes ingedroogd....m'n vrouwtje vindt dit niet leuk :klap

Alle tips zijn welkom
 
Misschien met APC? Daar krijg je het ook mee van je trims, dus wie weet. Je kunt het altijd proberen. Succes
 
Ik zou ook APC proberen en je kunt gerust een hardnekkige borstel gebruiken, want kans op schade aan de betonklinkers is klein schat ik zo in...
 
Inderdaad, goed idee....dat ik daar niet zelf op kwam....

Ik heb zonet de vlekken ingespoten met APC 1:10. Met een schuurborsteltje goed uitgeschuurd en wat laten weken. Inmiddels heb ik het met de tuinslang afgespoten.
Ik ben benieuwd naar het resultaat als het terug opgedroogd is....

wordt vervolgd....
 
Misschien dat je door wat brekerzand te strooien en een dit zand een aantal keren over de plaatsen te vegen de plekken weg schuurt. Wellicht dat het niet in 1 keer zal lukken, maar als je dit een aantal keren herhaald zal het volgens mij toch wel een behoorlijk verbetering geven.

Een andere optie is je vrouw een tandenborstel geven en ........ euh...nee 8o , zou het op toch maar op brekerzand houden.
 
cor707 zei:
Misschien dat je door wat brekerzand te strooien en een dit zand een aantal keren over de plaatsen te vegen de plekken weg schuurt. Wellicht dat het niet in 1 keer zal lukken, maar als je dit een aantal keren herhaald zal het volgens mij toch wel een behoorlijk verbetering geven.

Een andere optie is je vrouw een tandenborstel geven en ........ euh...nee 8o , zou het op toch maar op brekerzand houden.


haha, mijn vrouw wou juist mij die tandenborstel geven:D
 
Vaatwasser tablet/poeder. Krijg ik ook altijd de oprit mee zuiver. Ook als er eens een auto heeft gestaan met olie-lekage.
Even goed schrobben, en je stoepje is weer als nieuw.
 
toffe tips allemaal:D

Inmiddels is het resultaat zichtbaar (geweest....' t is hier inmiddels aan het regenen:( )

De vlekken zijn voor 90% verdwenen...dus met het pure spul had het waarschijnlijk wel volledig gelukt....voornaamste is dat het vrouwtje terug happy is :heart_eyes:


Bedankt voor alle nuttige ( en minder nuttige maar plezante) tips :eek:)
 
Komtie weer ..................... Dasty van de Wibra.
Insprayen, 5 minuutjes laten zitten en dan wegspoelen.
Die van de vaatwastabletten is ook een goed werkende tip.
€ 1,99 voor een spuitflacon,€ 5,99 voor een grote navulfles van 3 liter.
Ook voor het schoonmaken van de pads erg fijn, ze worden helemaal weer als nieuw.
 
Intussen een paar stevige plensbuien verder zijn de vlekken amper nog zichtbaar.

Voor olievlekken heb ik voor jullie nog een tip; werkt echt heel goed!:idee

Je strooit wat waspoeder op de olieplek en laat dat gewoon liggen.....de eerste regenbui doet de rest van het werk. Daarna zie je er niets meer van:)
 
Soepergrover zei:
Volgende keer gewoon ook je betonklinkers afplakken. :-b
Weet alleen niet of die 3M tape ook in breedte 1000 mm voorradig is. :)_[]


verdorie...da's een gat in de markt. carclean? Ik vrees wel een beetje voor de transportkosten:D
 
Heb ook een streepje polijstmiddel op een muur hier thuis.
Per ongeluk de DAP aangezet na enkele blobjes op de pad gedaan te hebben, wat dus een heel gespetter gaf :-"
Hab al pure APC en dasty getest, schrobben met een borstel en niet weg te krijgen.
Zijn van die rode bakstenen.
Wat wel hielp was remmenreiniger aangezien dat echt krachtig spul is.

Verder als je een HD hebt met een vloeistofbakje, kan je icm met de vuilfrees en product ook alles wel wegkrijgen.