• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsbrug

Is misschien inderdaad beter met wat afbeeldingen ;)

QuickJack
IMG_9033-1.jpg


TyreOn tcs3000E
download.jpeg
 
Als ik deze beide opties zie, zou ik voor de tweede gaan. Die eerste gaat me niet hoog genoeg. Ik weet niet hoe lang je bent, maar ik vind het wel zo fijn om rechtop te kunnen staan tijdens het polijsten. (Uiteraard ook afhankelijk van de hoogte van je ruimte)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik ben gemiddeld van lengte ;).

Voor mij is rechtstaan om te polijsten nu niet een noodzaak maar nu moet ik op mijn knieën zitten om de onderste lijsten te detailen. Als dat al zittend op een stoel kan ben ik ook al tevreden.

Voordeel van de eerste is dat het heel makkelijk verplaatst of opgeruimd kan worden indien niet gebruikt, nadeel is maar een hefhoogte van 55cm ongeveer terwijl de andere tot 1 meter kan, maar dan natuurlijk ook veel zwaarder en moeilijker te verplaatsen.

Misschien nog mededelen. Ik doe dit enkel in bijberoep en daarom neig ik toch meer naar de eerste te gaan maar wou eens de mening van jullie horen ;).
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeker wel voor dr quickjacks gaan.

Dingen zijn veel lichter en makkelijker te verplaatsen en op te bergen tussen het gebruik door.

Verder lever je niks op de kwaliteit in. Dingen zijn hartstikke solide en voor detailen perfect.
 
Duidelijk! Ja, als je er niet genoeg gebruik van maakt en hem inderdaad ook nog wel wil kunnen opbergen, dan is zo'n zwaar kreng zeker geen goed plan. Uit de vraag had ik dat niet opgemaakt;)
Ben zelf druk op zoek naar een woning met garage of loods waar genoeg ruimte is, of te realiseren valt, voor een vaste brug, ook voor meer dan het detailen zelf. In jouw geval zou ik dan inderdaad voor een solide maar goed te verplaatsen optie gaan!
 
  • Leuk
Reactions: Scream85
Die QuickJack bruggen zijn zéér zeker interessant. Voor welk model zou je specifiek gaan want in prijs verschillen die allemaal niet zo veel. Voor hobby is het een redelijk dure aankoop maar in bijberoep is het echt wel een goede investering.
 
Bedankt voor de uitleg en foto.

Bij mij gaat het niet over "werken" aan de wagen maar vooral het detailen. Is de stabiliteit hiervan dan nog een probleem?
 
Ja, éénmaal de hydrolics afgestemd zijn zodat ze beide gelijktijdig heffen is het inderdaad een kwestie om handmatig de delen op dezelfde locatie van de wagen te positioneren.

Wat bedoel je met het zwaarste? De 7000SLX heft al meer dan 3 ton :).
 
Heren,

Ik kreeg dit topic doorgestuurd via iemand en wil er toch even op inhaken, om eventuele misverstanden te voorkomen.

Ik wil jullie niets verkopen of aanpraten maar verduidelijken over Quickjack.

Wat betreft stabiliteit en veiligheid is Quickjack ruim overgedemensioneerd, bijvoorbeeld de BL-5000SLX heeft een hefcapacteit van 2268KG, maar is getest op 10.000KG, zonder problemen.

Ze zijn stabiel, er zit wat beweging in, maar niet extreem of meer dan (veel) andere bruggen. In de USA wordt deze enorm veel toegepast in detailen, maar ook door de echte “garge warriors”. Er worden zelfs versnellingsbakken mee gewisseld.

Betreft: “hydrauliek afstemmen” is niet nodig. De hydraulische unit is voorzien van een flowdivider, deze zorgt ervoor dat de brugjes gelijkmatig omhoog gaan. Eenmaal vlak op de grond / ingeklapt staan ze gelijk.

Omdat de frames los van elkaar zijn moeten deze inderdaad parrallel tov elkaar liggen. Hier mag uit mijn hoofd “3 afwijking in zitten.
In de praktijk gaat dit nooit mis, omdat je de hefpunten van je dorpels aanhoud.

3500,5000 of 7000 hebben amper verschil in “stabiliteit”. De 3500 is de enige echte afwijkende met zijn 1588kg hefvermogen (frames zijn ook lichter en dunner)

De 5000 en 7000 zijn bijna identiek, weliswaar is de 7000 zwaarder maar daarbij niet direct stabieler.

Het verschil in SLX en EXT is de maximale afstanden voor het bereiken van de hefpunten. De EXT frames zijn dan dus ook langer.

Ik ben Luuk Zonneveld en mede-distributeur van Bendpak producten in de EU (hoofdzakelijk Nederland en Belgie). Daarnaast doe ik alle technische ondersteuning in Europa.

Dat betekend ook, dat eventuele onderdelen / reserve delen dus makkelijk via mij verkrijgbaar zijn.

Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik even heb ingebroken op dit topic, zo ja, excuses hiervoor!

Hopelijk is het e.e.a. duidelijker hierdoor! :)

Voor vragen kunnen jullie mailen naar luuk@quickjack-nederland.nl of de website www.quickjack-nederland.nl bezoeken.

Groetjes,

Luuk

Ps. @mainstreet, heb jij de quickjack enkel uitgetest of in bezit gehad? Via mij, BPK of Germany verkregen? Ben benieuwd naar je feedback!
 
Iemand in het bezit of ervaring met deze QuickJack bruggen?

Ik ben op zoek naar een brug om in het weekend aan detailing te doen en om mijn rug en knieën wat te sparen...
Dus niet dagelijks, maar zou deze investering uiteraard geruime tijd willen gebruiken.
Ik koop mij liever deftig gerief dan iets dat kapot is na 1 jaar.

Prijs voor deftige schaarbrug = vanaf 3000 euro ex btw wordt mij verteld.
Kan een QuickJack brug hier een oplossing bieden om geen 3000+ eur te moeten betalen?

QuickJack 5000 zou komen op 2000 euro ex btw dacht ik.
Toch een verschil van 1000 euro met een schaarbrug dan..

Alvast bedankt voor reactie!
 
@Zluytr had ze en was er tevreden over als ik me niet vergis. Hij is geëmigreerd maar in maart heeft hij nog ingelogd, dus wellicht laat hij nog iets weten, verder zou ik zo even niet weten wie ze nog meer heeft. Dat ze na 1 jaar al kapot zouden zijn verwacht ik niet zo snel. Misschien heeft de verdeler wat adressen waar je zou kunnen informeren.
Edit: @mdlange heeft ze ook volgens mij, geen idee waarom het hele draadje mbt quick jacks verdwenen is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: TTT
Als het om de prijs gaat, dan weet ik niet waar je die informatie vandaan hebt. Ik heb een nieuwe Tyreon 3000ES schaarbrug gekocht voor minder dan 2000,- incl btw.
Let wel, dat is een poetsbrug. Wil je inderdaad een schaarbrug die zo hoog gaat dat je er onder kan werken (3000ES lift 1 meter) dan kijk je wel tegen andere prijzen aan.
 
  • Leuk
Reactions: TTT
Als het om de prijs gaat, dan weet ik niet waar je die informatie vandaan hebt. Ik heb een nieuwe Tyreon 3000ES schaarbrug gekocht voor minder dan 2000,- incl btw.
Let wel, dat is een poetsbrug. Wil je inderdaad een schaarbrug die zo hoog gaat dat je er onder kan werken (3000ES lift 1 meter) dan kijk je wel tegen andere prijzen aan.
Hey, bedankt voor je antwoord!

Ik heb het effectief over poetsbruggen.

Wel, ik heb die info van de lokale auto-accessoire groothandel hier in de buurt en ook van iemand die er dagelijks mee bezig is.
Deze laatste persoon had een paar poetsbruggen uit de - 2000 eur prijsklasse, maar vertelde mij dat hij dit nooit meer zou overwegen gezien die na een tijd kapot zouden gaan of alleszins niet gemaakt zijn om intensief te gebruiken. Hij heeft al zijn bruggen vervangen door een duurder model en dat lag om en bij de 3 a 4000 euro.

Je vindt inderdaad veel bruggen van lagere prijsklasse, maar vraag me dus af of dat wel een goed idee is.
Om eerlijk te zijn vind ik een poetsbrug ( zoals tyre on ) er veel stabieler uitzien + moet je ze ook niet steeds onder de wagen schuiven en goed positioneren enzo. Ik heb de plaats om een type "tyre on" brug te leggen en die mag daar blijven liggen. Altijd een pluspunt uiteraard om ze te kunnen verplaatsen, wat het geval is bij zo'n type "tyre on" brug.

Hoe ervaar jij dat? Hoe lang heb je de brug al en hoeveel gebruik je ze?

mvg,
 
Een paar voorbeelden van wat ik reeds gevonden heb op het net:
Men gaat mij nog opbellen voor nog extra prijzen, oa van 2 lokale groothandels. Ik vermoed dat de prijzen dan zullen stijgen naar 3000 euro ex btw.
Eens ik meer weet post ik de prijzen hier!
 
@Zluytr had ze en was er tevreden over als ik me niet vergis. Hij is geëmigreerd maar in maart heeft hij nog ingelogd, dus wellicht laat hij nog iets weten, verder zou ik zo even niet weten wie ze nog meer heeft. Dat ze na 1 jaar al kapot zouden zijn verwacht ik niet zo snel. Misschien heeft de verdeler wat adressen waar je zou kunnen informeren.
Edit: @mdlange heeft ze ook volgens mij, geen idee waarom het hele draadje mbt quick jacks verdwenen is.
Thanks, ik had hem al een PM gestuurd maar nog geen antwd!