• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsen na spuitwerk? hoe lang wachten

Mijn auto komt als het goed is vandaag of morgen van de schadehersteller terug.
Deze zondag heb ik echter een clubrit en ik zou hem toch graag lekker laten glimmen.

Nu lijkt het me niet verstandig om de versgespoten delen met Collinite 845 luchtdicht te maken, maar zou een laagje QD+ kwaad kunnen?

Alvast bedankt ;)
 
Ik ga dit topic goed volgen aangezien mijn auto waarschijnlijk compleet word overgespoten. Ik wil toch wel de wax erop hebben. Ik laat waarschijnlijk de lak ook tussenslijpen ik weet niet of dat qua hard worden nog iets uitmaakt?

gr bb

P.S. met pure wax bedoelen jullie dan een concourse was van Smartwax bijv. Ik heb ook nog de Natty's Red?
 
Ik laat mijn scooter binnenkort ook volledig spuiten vanwege wat krasjes en een plekje waar ik met de machine door de lak ben heen gegaan...

:schaam

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Wordt volledig zwart gespoten met een middelgrove metallic zilver flake erin. 3 lagen zwart, 3 lagen 2K blanke lak, kan ik tenminste flijnk door polijsten.
Dat wordt flink afkicken als er 6 tot 8 weken weinig tot niets gedaan eraan mag worden :confused:

Met carnaubawaxen worden o.a. de volgende bedoeld:
- Dodo Juice
- Wolfgang Fuzion
- Collinite #476 + #915
- M16, M26 Meguiars
- en alle andere die in dit lijstje voorkomen
 
Ik wil even inhaken op dit topic. Gisteren mijn wagen opgehaald van de schadeherstel. Deukje aan de voorkant van de motorkap is weggewerkt (oa met plamuur omdat het op een naad zat). Plekje is met kleur gespoten en over gehele kap uitgespoten volgens de hersteller, daarna geheel afgewerkt met blanke lak.

Nu is het plekje keurig weggewerkt maar nu in volle zon zie ik op de rest van de kap een soort hologrammen en zijn de oude swirls ook nog duidelijk zichtbaar. Nu had ik gedacht dat deze helemaal weg zouden zijn of zit ik er naast? Of zitten de swirls nu onder de blanke lak en krijg ik ze helemaal nooit meer weg? Ik twijfel of ik ermee terug moet of dat dit normaal is. Kan ik al polijsten met Menerna intensive polish of is dat nu te vroeg?
 
In principe kun je gewoon polijsten, dus ook met menzerna, zolang het maar bodyshop safe is, waxen moet je mee wachten. De kans is inderdaad dat ze nu blanke lak over de swirls hebben gespoten, dan ben je dus in de aap gelogeerd, want daar kun je niets meer aan doen, tevens hebben ze de boel gelopijstals ik het zo lees, dat doen ze vaak alleen als het spuitwerk minder van kwaliteit is.
 
Moeilijk in te schatten sailor, normaal worden reparatieplekken waar is strakgemaakt en geprimered zo klein mogelijk gehouden en wordt alleen die plek gespoten met kleur, vervolgens wordt het hele deel in de blanke lak gezet om nevelranden te voorkomen. Op die manier zul je geen kleurverschillen krijgen omdat je niet met de kleur tot de randen van een deel hebt gespoten.

Er zijn spuiterijen die standaard al een beschermde wax of een poetsmiddel op je gespoten deel zetten na een dag al, om de lak juist te beschermen. Er zijn anderen die juist zeggen dat er vanaf gebleven moet worden de komende weken. Er zijn er ook die allemaal stof erin hebben zitten en m al polijsten omdat dat (in hun ogen) vaan rendabeler zou zijn als opnieuw aflakken. Er is heel veel grijze zone over dit onderwerp onder de schadeherstellers en veel verschillende theorien.

De kans dat je swirls of hologrammen terug zou zien die onder blanke lak zitten lijkt me vrijwel onmogelijk. Een deel wordt op zn minst goed gescotched evt in combinatie met matteerpasta de krasjes daarvan zijn al tig keer groffer als die swirls vormen. Meestal wordt het eerst nog geschuurd met een 400 of 500, zelfde verhaal wbt swirls. Al mochten ze er nog zitten dit soort dingen worden (verzopen) door de blanke lak.
 
Kijk daar hebben we wat aan :)^ Daarom is het mooi dat je hier op het forum zit, wij leren ook weer van jou, het proces en voorbereiden van spuiten is bij ons natuurlijk redelijk onbekend, wij werken meer met het (verwaarloosde) eindresultaat ;)
 
Oei!
om even op zo'n oud topic in te gaan.
Weet iemand ongeveer hoelang het duurt voordat een bumper opgehaald kan worden bij de spuiter?
Dus de droogtijd nadat de bumper gespoten is, en dat deze gemonteerd kan worden op de auto.;)
 
Zo lang nog? Dacht altijd dat het na een nacht in de droog cabine goed was voor ''normaal'' gebruik.
 
Ik ga mijn auto maandagochtend binnendoen bij de carrossier voor de achterste wielkast en voorbumper te laten herstellen en herspuiten. Herspuiten gebeurd dinsdag. Woensdag of donderdag kan ik hem terug gaan halen. 2 à 3 dagen is wel normaal dus.
Blijkbaar is de lak dezelfde dag nog wat zacht, waardoor eventueel vingerafdrukken erop ingedrukt kunnen worden. Best dus tot dag 2 wachten voor de zekerheid :)
 
Dan volg ik dat advies op, en wacht ik even 2 dagen met het plaatsen!
Ik zal het resultaat tonen d.m.v. before and after pics;):)^