• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polish? Glaze? Polijstmiddel?

Feit blijft dat een polish bij Meguiar's dus NIET hetzelfde is als een polish bij Poorboy's World, Wolfgang, etc. etc.
 
Kan je zeggen dat AG Super Resin Polish een glaze is? Aangezien deze volgens mij ook de lak voedt en fillers bevat. Alleen heeft deze ook een heel licht schurende werking.. of is deze te verwaarlozen?

Ik wil deze namelijk gebruiken NA het polijsten met Monello?
 
Autoglym SRP is een All In One product, dus bevat een polish, glaze en bescherming. Dus ook in dit geval is de naam polish het schurende middel. Alleen bij Meguiar's is een polish een glaze
 
MindCtrller zei:
Ik zit sinds 2 dagen op het forum en heb bijna de hele 2 dagen op het forum zitten lezen (was toch vrij en vind dit heel interessant). Maar als ik het goed heb begrepen heb je het volgende (na het wassen, drogen en kleien):

1 Polish: "schuurmiddelen" om je lak krasvrij te maken en te ontdoen van swirls etc. (bijvoorbeeld de SSR van PB's)

2 Glaze: voed de lak dmv oliën en zorgt voor een diepe glans (Black Hole van PB's bevat fillers, deze verbergen swirls, krasjes (voor zover dat lukt) door ze op te vullen. Maar je hebt bijvoorbeeld ook van DODO Juice lime prime en lime prime lite. Lime prime bevat een beetje schuurmiddel en is dus een polish en glaze in één? de lime prime lite heeft deze schuurmiddel bestandsdelen niet en is dus gewoon een glaze.

3 Sealant: sluit de laag onder deze laag af (is synthetisch, dat wil zeggen niet natuurlijk; een wax is wel van natuurlijke bestandelen gemaakt (Carnauba)). Dus als je eerst een laag black hole hebt aangebracht dan breng je deze eroverheen aan zodat de black hole laag niet bij de eerste beste regenbui weer weg is. Een sealant is sterker dan een wax?

4 Wax: dit is eigenlijk het zelfde als een sealant maar dan gemaakt van natuurlijke bestandsdelen (carnauba). Daarom is deze in princiepe minder sterk dan een sealant. Echter geeft een wax laag vaak een nog diepere glans en is water afstotend. Dit zorgt voor het zogenaamde "beading" effect. Water wat op de auto terecht komt zal voornamelijk van de auto af stromen, en wat er over blijft zijn mooie ronde "balletjes" water.

Ik heb ze genummerd op volgorde waarin deze "moeten" worden toegepast

Mocht ik iets fout hebben dat hoor ik het graag!

Ik zit zo allemaal deze info te lezen en er rijzen bij mij wat vragen???:rules

*- Die hele stap 2 en 3 is dat nou echt nodig na het polijsten..? (zit in de finale van monello niet ook een soort glaze (of niet=-o )

Nu heb ik mijn auto gepolijst en daarna behandeld op de volgende manier:
- de polijst resten erafgehaald met Mothers Wax California Gold Showtime Detailer Spray(ook een soort glaze??):s om vervolgens met natty's paste wax blue in de was te zetten.

*- Is dit nu ok of mis ik toch die glaze..van bv blackhole???? of zit die glaze al in die Mothers Wax California Gold Showtime Detailer Spray?????

*- of maakt t allemaal niet zo heel veel uit stap 3 ?, wel of geen glaze als je die detailer spray gebruikt en de natty's , of alleen de natty's:confused: en geen detailer spray

*- stel mij wordt die glaze geadviseerd hoe pak je het dan aan om die ALSNOG op te brengen als je de wax al hebt opgebracht?
volstaat dan de auto wassen..ik heb Mother's Gold car wash ; dan de glaze en dan weer de natty of moet je weeer gaan polijsten in de vorm van een monello finale??

Het is mij niet helemaal duidelijk.. wie o wie kan mij t uitleggen of t echt nodig en merkbaar is zo n glaze tov die andere glaze achtigen zoals finale en Mothers quick detailers spary
:p
 
Een lak heeft de mogelijkheid om in kleine hoeveelheden olieen op te nemen.
Van die eigenschap wordt gebruik gemaakt bij gebruik van een glaze.
Zonder glaze kan ook, heb je mogelijk wat minder glans.

Olieen in polijstmiddel kunnen ook het effect hebben dat ze deels door de lak worden opgenomen.
Meestal wordt na het polijsten de olie afgenomen omdat alleen zonder de olie een beoordeling plaats kan vinden.
Als een deel van de polijstresidue blijft zitten kan dat invloed hebben op de werking van een glaze

Een sealant is bedoeld duurzamer te zijn dan een glansmiddel.
Sealen helpt de lak in conditie te houden. Om de sealant te beschermen dek je die af met een wax
Ook een wax alleen kan de lak beschermen, maar soms is de houdbaarheid van een wax met een sealant eronder beter.

Als je of een sealant of een wax of beide hebt gebruikt is de lak "afgesloten"
Een glaze zal dan niet meer voldoende in de lak doordringen.
Toevoegen van een glaze kan dan een betere glans opleveren, maar deze verwijnt zeer snel.
Beter is dan een glansmiddel als eindfase te gebruiken zoals die zich in detailerssprays bevinden.

Mooie van detailen is dat de wax verdwijnt. Kan je weer (anders / beter) opnieuw beginnen.

Hans
 
maar hoe kan je het beste de glaze dan alsnog aanbrengen??in mijn geval als ik de natty's al heb aangebracht?

en hoe kan ik het beste omgaan met Mothers Wax California Gold Showtime Detailer Spray?? ?
omschreven zoals 2 berichten hiervoor of anders?
 
Niet, aangezien Glaze voor de wax moet, anders regent ie er zo weer af.

Een detailerspray gebruik je als extra boost als je bv een week na de wax je auto gaat wassen,
daarna drogen en dan de spray gebruiken, deze 'pimpt' het geheel dan weer een beetje op ( alsof ie weer net in de wax staat )

Wat betreft stappen 2 + 3 ( glaze + sealant ), dit is geen must maar een extra stap om nog mooier resultaat te behalen
( maar wel in achterhoofd dat het polijstwerk voor 95% garant staat )
 
mk-us zei:
Niet, aangezien Glaze voor de wax moet, anders regent ie er zo weer af.

Een detailerspray gebruik je als extra boost als je bv een week na de wax je auto gaat wassen,
daarna drogen en dan de spray gebruiken, deze 'pimpt' het geheel dan weer een beetje op ( alsof ie weer net in de wax staat )

Wat betreft stappen 2 + 3 ( glaze + sealant ), dit is geen must maar een extra stap om nog mooier resultaat te behalen
( maar wel in achterhoofd dat het polijstwerk voor 95% garant staat )

wanneer kanje die blackhole dan wel weer aanbrengen?? alleen na polijsten??
of ook na een tijdje maand ofzo na t wassen ?

en is deze stap de juiste ??>> de polijst resten erafgehaald met Mothers Wax California Gold Showtime Detailer Spray(welke ik ook gebruik voor t kleien)om vervolgens met natty's paste wax blue in de was te zetten.
 
Nee gekkie, anders blijf je polijsten en dat schiet niet op ;)
Sterke verhouding shampoo, dan strip je de nattty waxlaag er af, de BH er op, wax er op en tadaaaaaa

Polijstresten haal je weg met bv Monello Spruzzo of IPA 1:1

Een detailerspray is geen glaze an sich, maar een 'booster' .

Maar laat de glaze even voor wat het is en gooi over een maand ( anders blijf je flesjes / potten leegmaken ( mag wel, goed voor de handel )) een laag glaze ( + eventueel sealant als je die hebt ) en dan de wax er op
( indien geen sealant, doe een 2e laagje natty, dan weet je zeker dat je alle plekjes hebt gehad en blijf je ook langer beschermd )
 
mk-us zei:
Nee gekkie, anders blijf je polijsten en dat schiet niet op ;)
Sterke verhouding shampoo, dan strip je de nattty waxlaag er af, de BH er op, wax er op en tadaaaaaa

Polijstresten haal je weg met bv Monello Spruzzo of IPA 1:1

Een detailerspray is geen glaze an sich, maar een 'booster' .

Maar laat de glaze even voor wat het is en gooi over een maand ( anders blijf je flesjes / potten leegmaken ( mag wel, goed voor de handel )) een laag glaze ( + eventueel sealant als je die hebt ) en dan de wax er op
( indien geen sealant, doe een 2e laagje natty, dan weet je zeker dat je alle plekjes hebt gehad en blijf je ook langer beschermd )
bedankt voor de info ..toch begrijp ik niet waaarom een Showtime Quick Detailer Spray in deze kit Mothers Wax California Gold Clay Bar voor bij het kleien als reiniger gebruikt wordt, terwijl de detailer spray toch voor een finish moet zorgen??
zoals je zelf ook zegt een extra boost
 
Een detailer spray is bij het kleien geen reiniger, maar dient als glijmiddel. Een detailer spray is gewoon multifunctioneel: glans boosten, glijmiddel bij kleien, vingerafdrukken van wagen snel verwijderen etc.. Maar het is geen glaze ;) .
 
Een vraag : Een cleaner zoals PB polish of mothers paint cleaner bevat geen korrel of iets en reinigt chemisch lees ik hier. Toch staat er bij Mothers, 1 a 2 keer per jaar gebruiken. Deze producten hebben toch geenzins invloed op de vernis laag kwa dikte ? Volkomen veilig toch ? Waarom dan toch zo'n aanwijzing ?
 
Goede morgen,

Na veel te hebben gelezen op het forum heb ik toch nog een vraag.

Is het raadzaam om voor de black hole een cleaner te gebruiken zoals PB prof polish? Of heeft de black hole genoeg zelf reinigende capaciteit.?
 
De Black Hole vult hele lichte swirls op, de Professional Polish verwijderd lichte swirls, mede bepaald door welke pad je gebruikt.

Black Hole:
De glaze reinigt en vult lichte swirls en geeft een briljante showglans.

Professional Polish:
Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer
 
en nu we toch bezig zijn komt bij mij de volgende vraag ...
Wanneer de Black hole en de Natty paste wax blue zijn aangebracht ...
wat is dan de volgende stap om het geheel mooi te houden ???
Of ben ik dan klaar ??
 
Vanaf de eerste wasbeurt. Even rekening houden met dosering van de shampoo ( anders stript ie de wax weer ).
De 2-emmer-methode aanhouden en als ie droog is kan je 'm eventueel met een detailerspray / spraysealant weer even wat strakker houden/maken
 
hi allemaal:party:
ik heb hier een rs1000 lack-reiniger, is dat polijst of voedenD?

vriendelijke groeten
 
Polijstmiddel voor sterk aangetaste / verweerde lakken
( maar goed, een koekul trensleet had je ook kunnen gebruiken )