• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polishing Power PAW900 komt niet door kwaliteitskeuring.

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.698
200
Berkel en Rodenrijs
Introductie
De Polishing Power PAW900 is een nieuwe polijstmachine met 21 mm uitslag. Deze machine kon voorbesteld worden vanaf begin april en de verwachte leverdatum zou eind mei zijn.

Vertraging levering
De polijstmachines bleken qua levering vertraagd te zijn, vorige week zijn de machines in ons magazijn binnengekomen waarna we gestart zijn met onze standaard procedure: het uitvoerig testen van de machine.

Geluidstest
Bij de eerste tests kwam naar voren dat de machine veel meer geluid maakt dan de conceptmachine waar wij maanden mee gewerkt en getest hebben. Waar de conceptmachine een geluidsniveau van gemiddeld 85 dB heeft op stand 4, heeft de uiteindelijke productiemachine een geluidsniveau van gemiddeld 92 dB.

Daarbij viel ons op dat er een gemeen harde snerp / ratel in de machines zat. Onze decibelmeter mat piekniveaus tot maar liefst 107 dB. En dat is veel te veel. Elke 3 dB is een verdubbeling van het geluid.

Bovenstaande heeft ons doen besluiten om meer machines te testen. Gisteren en vandaag bleek hieruit dat maar liefst 90% van de door ons geteste machines onvoldoende werden bevonden. 10% leek weliswaar in orde te zijn, maar wij hebben er geen vertrouwen in dat deze machines op lange termijn de kwaliteit kunnen leveren die wij eisen van deze machines.

Oorzaak
De oorzaak van de hoge geluidsproductie lijkt te zitten in een aangepaste set tandwielen. De ruimte tussen deze tandwielen is te groot, waardoor er teveel speling en dus problemen ontstaan. Ironisch genoeg heeft de fabriek deze tandwielen aangepast en zwaarder gemaakt om meer kwaliteit te leveren. Dat heeft niet zo uitgepakt.

Steunplaat
We kwamen ook uiteenlopende problemen tegen bij de steunplaat. Sommige platen waren uit balans, andere waren scheef en een aantal kon niet goed genoeg vast worden gemaakt. Ook was de steunplaat zelf niet vlak genoeg. De PAW900 heeft een rubber ring waar de steunplaat tegenaan rust, het is daarom belangrijk om een 100% glad en vlak oppervlak te hebben op de steunplaat en dat was hier niet het geval.

Andere polijstmachines voldoen wél!
De DAP500 V3 en de DAP900 V3 hebben deze problemen niet. Zij werken met een andere set tandwielen en een andere type steunplaat. Deze machines voldoen wél aan onze kwaliteitseisen en zijn dan ook gewoon verkrijgbaar.

Geld retour
Iedereen die een PAW900 heeft besteld kan zijn of haar geld terug krijgen. Ook zullen wij deze mensen extra compenseren. Kopers worden vandaag persoonlijk op de hoogte gesteld.

Nieuwe levering PAW900
Wij geloven in de potentie van de PAW900. De combinatie van Dual Action en 21 mm uitslag biedt veel voordelen.

Alle polijstmachines worden geretourneerd naar de fabriek waar de volledige kop van de machine wordt vervangen door een kop met de juiste set tandwielen. Helaas gaat daar veel tijd overheen. Transport en reparatie zal totaal, geschat, zeker 4 maanden in beslag gaan nemen. Dat houdt in dat pas in oktober nieuwe machines geleverd kunnen worden.

De kwaliteit van Carclean.com
Wij hadden kunnen besluiten om de machines toch te gaan leveren, maar het past niet bij onze filosofie. Wij willen kwaliteit leveren, wij willen kwaliteit zijn. Deze levering PAW900 machines past daar niet bij en daarom leveren we deze machines niet uit aan onze klanten.

Het kost ons ontzettend veel tijd, geld en energie, maar we zijn het verplicht aan onszelf en aan onze klanten! We hebben altijd kwaliteit geleverd en zijn daar altijd eerlijk en oprecht in, dus ook nu!

We begrijpen dat het een teleurstellende situatie is, maar we hopen op jullie steun en begrip!

Als er vragen zijn, dan horen wij dat graag.

Hartelijke groeten,
Namens het gehele Carclean.com Team


Tim
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Degelijke test en terecht besluit! Zo hoort het! Knap werk van jullie, en dat noemt pas service, bescherming van een consument door de handelaar! Ik wou dat alle handelaren deze mentaliteit hadden! Doe zo verder!
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Tim
Moedig besluit, Tim (en co.).
Als ik jouw verhaal zo lees ook eigenlijk wel het enige besluit dat je zou kunnen nemen, maar helaas zijn er veel bedrijven die de goederen toch gewoon zouden uitleveren.
Dit bevestigt voor mij wel weer dat ik me geen seconde zorgen hoef te maken over de kwaliteit van Carclean.com en de goederen die Carclean.com levert.
Dank daarvoor!
 
Het is inderdaad een lastige beslissing. Het kost meer dan alleen wat voorraad testen en weer op transport zetten. Ook de timing van de marketing is om zeep en waar wij de eerste waren, zullen we nu de laatste zijn (qua levering en beschikbaarheid van dit type machine).

Shaminoo;n397203 zei:
Als ik jouw verhaal zo lees ook eigenlijk wel het enige besluit dat je zou kunnen nemen, maar helaas zijn er veel bedrijven die de goederen toch gewoon zouden uitleveren.
Ik ben bang dat er andere bedrijven in een vergelijkbare situatie komen binnenkort. Maar wat zij gaan doen? ;)
 
Erg jammer, maar ik vind het wel een erg fijn idee dat Carclean zo kritisch is op de producten. Dit verhaal is voor mij in ieder geval een reden om de PAW zeker bij Carclean te bestellen als het zover is.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik had ook zo'n machine besteld maar helaas , maar ik sta volledig achter Carclean's besluit.
 
Volkomen terecht. Carclean heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en dat zal ook wel zo blijven.
Alle begrip mijnerzijds en als de nieuwe batch wordt goedgekeurd dan zullen jullie mijn bestelling wel voorbij zien vliegen.
 
Ik had eerlijk nog geen bestelt omdat ik toch de eerste reacties wou afwachten van de mensen. En ik ben wel blik dat ik dat gedaan heb, MAAR jullie gevenme wel vertrouwen dat als die goedgekeurd wordt door jullie, dat deze met een gerust hart kan gekocht worden
 
Top dat jullie zo handelen.
Maar stel dat andere bedrijven wel die machine verkopen. Dan gaan die de betrouwbaarheid ervan naar beneden halen. Ten nadele van jullie.
Maar nogmaals top. Dit vergt moed en getuigt van respect t.o.v. de klant.
 
Terrecht besluit, als de kwaliteit niet goed is dan gooi je je naam te grabbel, een grote misser van de fabriek want die had dit moeten testen want polijsten met geluidsdempers op dat werkt niet net als machines die knarsen en ratelen.

Jammer, maar bij een nieuw product kan dit (helaas)gebeuren.
 
Waarom waren we ook alweer klant van Carclean? Oh ja, dank voor de reminder Tim. :cool:

Ik ben blij dat mijn leverancier zo kritisch is op hetgeen zij richting haar klanten uitlevert. Spijtig dat dit af en toe een issue oplevert, maar ervaring met bijv. de pads leert dat het eindproduct het wachten ruimschoots compenseert. Ik vind het erg jammer dat deze levering uitvalt, had er veel zin in eens met een nieuw type machine aan de slag te gaan, maar uitkijken naar iets nieuws blijft ook een groot deel van de fun.

En, al hadden jullie de opvolgende lading als láátste, dan nog steeds blijft mijn order bij Carclean staan. Service levert mij meer tevredenheid op dan een levertijd of een paar euro op de aanschafprijs kan compenseren.

Succes met het vervolg Tim, want ik kan me voorstellen dat jullie hier zelf nog het minst blij mee zijn.
 
Hele juiste beslissing van het Carclean-team.:)^

Dit levert overigens wel een vraag op van mijn kant: wat zijn de geluidsniveau's van de verschillende DAP's die door Carclean zijn geleverd?

Overigens om de geluidsniveau's even in het juiste perspectief te plaatsen: een (constant) geluidsniveau hoger dan 85 dBA, levert de verplichting op om met gehoorbescherming te werken als het op een werkplek is. Dat is een geluidsniveau waarbij er geen keuzemogelijkheid meer is, een werkgever is dan niet alleen verplicht om geschikte gehoorbescherming beschikbaar te stellen aan werknemers, maar er ook zorg voor te dragen dat werknemers niet zonder gehoorbescherming aan het werk zijn. (bij lagere niveau's is er nog wel de keuzevrijheid van de werknemer, maar moet de werkgever wel bescherming beschikbaar stellen)
 
Sowieso gehoorbescherming dragen. het blijft een naar geluid. Ik heb ooit een setje 'autoplastieken' aan laten meten voor 150 euro. echt geweldig. met een filter voor machinaal geweld. ik kan er dus wel gewoon een gesprek mee voeren als ik ze draag.
 
@denn!! je weet dat (zachte) autoplastieken maar een jaar of 3 goed blijven en dan minder gaan functioneren of pasvorm verliezen? Ik heb ze ook voor het werk en heb er tegenwoordig een filter in dat goed is voor een reductie van 32 dB, en zeker in een lawaaiiege omgeving mis je dan wel eens wat, met 20 dB filter hoorde ik vaak meer dan iemand die even zonder oordoppen binnen kwam lopen.