• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polishing Power PAW900 komt niet door kwaliteitskeuring.

Ik dacht dat een bedrijf zoals Carclean zich niet bezig houdt met de verkoop van ondeugelijke producten.
De prijs van het afgekeurde product is redelijk, maar ik zou het risico niet durven nemen (stel dat er iets gebeurd met je auto of jezelf!).
Dit zou toch niet moeten kunnen, ik koop zelfs nog geen afgekeurde wc-pot.
 
BS, carclean geeft netjes aan welke gebreken de toestellen kunnen bevatten. Diegene die dit koopt wordt hiervan op de hoogte gesteld. De garantie op t toestel is ook beperkt. Tevens wordt er niks vermeldt over gebreken in het elektrische gedeelte, zoals isolatie weerstand. Als je schade met een machine als deze aan je auto toebrengt of jezelf, dan is dat het risico wat je neemt ipv een paar tientjes meer uit te geven voor een degelijk apparaat.
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21 en Tim
bs;n403157 zei:
Ik dacht dat een bedrijf zoals Carclean zich niet bezig houdt met de verkoop van ondeugelijke producten.
De prijs van het afgekeurde product is redelijk, maar ik zou het risico niet durven nemen (stel dat er iets gebeurd met je auto of jezelf!).
Dit zou toch niet moeten kunnen, ik koop zelfs nog geen afgekeurde wc-pot.

Je hoeft de machine niet te kopen. ;)

Wij vermelden de gebreken er netjes bij. Bovendien zijn de machines gewoon veilig bruikbaar. Als ze gevaarlijk zouden zijn, zouden we ze nooit verkopen!

Gehoorbescherming is wel aan te raden, maar dat geldt voor alle machines eigenlijk.
 
Ik vind het wel een mooie/goede aanbieding. Hopelijk kunnen jullie op deze manier een beetje de kosten dekken die jullie hebben gemaakt voor de introductie van de PAW. Ik vind het een aantrekkelijke aanbieding als maatje voor mijn DAP500, maar ik zit stiekem ook met een schuin ook naar een rotatie machine te kijken. Kunnen jullie al iets vertellen over een nieuwe versie van de PRO? Hier thuis gaan ze het niet waarderen als ik om de maand een poetsmachine koop namelijk;)

Nog een brutale vraag over de PAW die als die niet is toegestaan verwijderd mag worden: Jullie Engelse conculega's (ook de bedrijfsnaam lijkt een beetje op die van jullie) verkopen ook een 21mm DA en een 5 inch backing plate. Past die? Weet niet zeker of ik het ook wil als ik ook nieuwe pads moet kopen.

Bedankt!
 
Zelf zit ik ook te wachten op de Rotary:)

Lijkt mij toch een mooie combi, dap 900 + Rotary!

Wel even weer een clinic volgen zodra ze beschikbaar zijn
 
Tonie;n403225 zei:
Ik vind het wel een mooie/goede aanbieding. Hopelijk kunnen jullie op deze manier een beetje de kosten dekken die jullie hebben gemaakt voor de introductie van de PAW. Ik vind het een aantrekkelijke aanbieding als maatje voor mijn DAP500, maar ik zit stiekem ook met een schuin ook naar een rotatie machine te kijken. Kunnen jullie al iets vertellen over een nieuwe versie van de PRO? Hier thuis gaan ze het niet waarderen als ik om de maand een poetsmachine koop namelijk;)

Nog een brutale vraag over de PAW die als die niet is toegestaan verwijderd mag worden: Jullie Engelse conculega's (ook de bedrijfsnaam lijkt een beetje op die van jullie) verkopen ook een 21mm DA en een 5 inch backing plate. Past die? Weet niet zeker of ik het ook wil als ik ook nieuwe pads moet kopen.

Bedankt!

De PRO900 V2 staat gepland, maar komt niet eerder dan midden volgend jaar.

Er zijn twee Engelse collega's die een 21mm machine aanbieden. De ene biedt een ander fabricagemodel aan en de ander is in de basis gelijk aan de PAW900 (en zal ook gewoon veel geluid maken, omdat alle machines van deze revisie dat doen).

Fysiek past een kleine plate erop, maar door het verschil in formaat, klopt het contragewicht niet meer. Ik begrijp er daarom ook niet veel van dat ze allebei een kleinere steunplaat aanbieden, omdat het gewoon ontzettend vervelend werkt.

De machine zal iets meer trillen met een kleinere plate, maar hij zal vooral veel meer schudden. De 21 mm machines zijn gewoonweg niet geschikt voor een kleinere steunplaat. Probeer het ook maar eens op een LHR21 van Rupes. Een kleinere steunplaat op de Rupes past wel, maar het werkt echt niet fijn.
 
En dat is precies de reden waarom ik mijn rupes 21 mm omgewisseld heb voor de 15 mm versie en daar ben ik nog steeds erg blij mee.
 
Bedankt voor je reactie, Tim. Ik snap je punt, maar een grote pad is wel groot en soms is een iets kleinere even makkelijker:)

Laatste vraag, als ik me goed herinner meldde je ergens anders op het forum dat de PAW niet zo'n fijne combi was met Rupes pads, maar ik wil eigenlijk Scholl concepts gaan proberen. Hoe combineren de 160/170mm pads?
 
Iemand de machine al in bezit met een kleine review? Ik heb momenteel de rotary en dap500. Maar moet eerlijk toegeven dat de rotary bijna nooit gebruikt wordt... Daarmee de twijfel.
 
Even een vraag. Ben al een tijd een DAP 900 als eerste machine aan het overwegen. Nu zie ik dat de afgekeurde PAW aangeboden wordt. Ik begreep al dat de PAW wat meer correctiekracht heeft door de grotere uitslag. Maar is de PAW nog steeds een ongeforceerde (random) DA machine? Of is dit een geforceerde DA machine?
Is de PAW veilig te gebruiken door iemand die geen ervaring heeft met machinaal polijsten?
 
Ja, ongeforceerd, in princiepe gewoon veilig te gebruiken, maar houd er wel rekening mee dat je "gebonden" bent aan grotere pads (6,5 en 7") wat ik persoonlijk in veel situaties niet ideaal vind.
Voor grote vlakke delen gaat het prima (dak of motorkap), maar op gebogen of smalle delen vind ik het niet handig.

Ik heb er zelf ook eentje om te vergelijken met de Bigfoot (21), maar heb de PAW alleen nog maar getest met Rupes pads, en dat ging zoals elders in dit topic beschreven niet geweldig, PAW is tov de Rupes veel onrustiger en geeft veel meer vibraties door icm de Rupes pads. Ik wil mijn mening niet alleen baseren op de Rupes pads, dus zal eens kijken of ik nog ergens wat andere 6,5"pads kan regelen.

Verder qua afwerking etc. niets aan te merken op de machine, ziet er goed uit.
 
OK. bedankt. In ieder geval duidelijkheid voor mij. Zat een hele tijd naar een DAP900 te kijken. Maar heb een Golf GTI en dus harde lak. En dan is net dat iets meer correctie met een PAW of BigFoot wel handig. Nog even wachten dan maar en goed nadenken.
 
Ik heb een PAW900 binnen. Mooi.

één van de mogelijke tekortkomingen is:
- In alle gevallen: schroefjes in de kop kun je zelf het best vastzetten met locktite om lostrillen te voorkomen

Maar over welke schroefjes hebben we het? De schroefjes in de kop die het handvat verbinden? Of de drie schroeven in de kop die ik zie als ik de backingplate verwijder?


Tevens was ik benieuwd welke 6,5 inch pads geschikt zijn voor deze PAW. Ik heb ook een AEG PE150 rotary met een 6" backing plate (momenteel met maar één 6,5" wollen pad), het zou handig zijn als ik de nieuwe pads op beide machines zou kunnen gebruiken.