• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polo 6R MY 2010

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.476
170
Van het weekend tussen het klussen door een polo op het programma gehad, leek bij aankomst een vrij schone nette wagen, maar dat bleek toch anders, auto had heel veel hologrammen/swirls etc, wat er allemaal mee gebeurd is geen idee, maar in krap 2 jaar kan er veel gebeuren met lak.

Bij aanvang dus wat roadkill en birddroppings:
IMG_3215.jpg

IMG_3216.jpg

IMG_3217.jpg

Tijd voor wat emmertjes water en een washmitt, Banden met APC 1:3 behandeld, deze zagen aardig bruin:
IMG_3220.jpg

Eerst met de HD afgespoten en daarna begonnen met wassen, toen viel me pas echt op hoe vies de wagen was:
IMG_3221.jpg

Daarna tot de conclusie gekomen dat er gigantisch veel vliegroest en teervlekjes op de auto zaten, welke natuurlijk nog meer geaccentueerd worden vanwege de witte kleur. Ben dus zeker 1,5 uur bezig geweest met kleien, heb eerst de mother klei gepakt, maar met de monello klei kreeg ik toch sneller/beter resultaat, hierbij ontstaat wel iets meet marring maar goed, ga toch polijsten dus dat maakt weinig uit.

Begonnen met een testspot, bleek nog erg lastig zijn deze unilak strak te krijgen, diepe krassen zaten er amper in, alleen op de dorpel van het instappen, deze waren na een hit mezzo op oranje op de rotary zo verdwenen.

De motorkap was het lastigste, uiteindelijk lukt het het beste met mezzo op wit (1 a 2 keer), hierna finale op groen. Bleek dus een vrij zachte lak, ben ik niet gewend van VAG maar heb het wel al van IVO's gehoord op zijn lupo.

Hierna afgewerkt met mothers sealant en glaze, en de mothers FX wax. Ramen etc schoongemaakt met pb spray & wipe. De banden heb ik even dik in de PERL 1:1 gezet, dit goed in laten trekken en met een doek nagelopen. De deurposten etc schoongemaakt met apc en spray & wipe.

De deurposten voor en na:
IMG_3228.jpg

IMG_3227.jpg

IMG_3229.jpg

IMG_3230.jpg

Motorkap voor (blijft toch lastig om swirls vast te leggen:
IMG_3225.jpg

Motorkap na de mezzo en finale:
IMG_3226.jpg

en het zonnetje erbij:
IMG_3224.jpg

Totaaloverzicht van de auto:
IMG_3236.jpg

IMG_3231.jpg

IMG_3233.jpg

IMG_3232.jpg

Ziet er weer goed uit!
Toch jammer dat iemand z'n auto zo vies laat worden. Kies dat ook geen witte. :-"

De vogelschijt was erg recent, de vliegen iets ouder, heb ik ook echt de bugsquad bij moeten gebruiken

Is dit niet de auto van Kevin20V??, zo ja sta ik er echt wel van te kijken als je zag hoe zuinig hij was op zijn Golfje

Polo is heel goed opgeknapt, ziet er weer gelikt uit

Dat is deze ja, normaal is hij ook erg zuinig, alleen deze moest eerst een keer netjes gemaakt zijn, kan hij van nu af aan heel erg zuinig zijn ;)

He Emiel,

goeie review, en een geweldig resultaat!!! Ben er enorm blij mee, ik moet zeggen dat ik na de detailbeurt er niet eens meer hard mee gereden heb. :lol

Achtergrond historie bij de auto, ik heb deze in oktober gekocht bij een dealer als Ex-lease, de auto heeft in de eerste 30.000km veel wasstraten gezien (of heel slecht handwerk).
De vliegen waren overigens pas max 1 week oud, aangezien ik de auto elke week ff afspuit/was :rules

Helaas heb ik zelf geen tijd meer om zelf met mijn Dap aan de slag te gaan maar ik ben blij nu iemand gevonden te hebben waar ik vertrouwd de auto kan achterlaten :-)^

Mooi resultaat en erg mooie auto!

Swirls ook mooi weg, kreeg ik vrijdag niet voor elkaar op mijn Audi :(
Mezzo op oranje, mezzo op wit en finale op zwart met de dap900

Mooi werk Emiel, nette wagen ook!
(klein spacertje zou wel een wereld van verschil maken, in positieve zin!)

Dank voor de reacties allemaal, was zelf ook tevreden over het resultaat.

@ RST-smurf, omdat er toch ook veel teerspetters opzaten moest ik toch goed kleien, heb een stukje geprobeerd met iron-x maar de vliegroest is het minst erg met klei, die is er zo vanaf, teerspetters zijn veel erger, hiervoor ook tarx gebruikt nog.