Van het weekend tussen het klussen door een polo op het programma gehad, leek bij aankomst een vrij schone nette wagen, maar dat bleek toch anders, auto had heel veel hologrammen/swirls etc, wat er allemaal mee gebeurd is geen idee, maar in krap 2 jaar kan er veel gebeuren met lak.
Bij aanvang dus wat roadkill en birddroppings:
Tijd voor wat emmertjes water en een washmitt, Banden met APC 1:3 behandeld, deze zagen aardig bruin:
Eerst met de HD afgespoten en daarna begonnen met wassen, toen viel me pas echt op hoe vies de wagen was:
Daarna tot de conclusie gekomen dat er gigantisch veel vliegroest en teervlekjes op de auto zaten, welke natuurlijk nog meer geaccentueerd worden vanwege de witte kleur. Ben dus zeker 1,5 uur bezig geweest met kleien, heb eerst de mother klei gepakt, maar met de monello klei kreeg ik toch sneller/beter resultaat, hierbij ontstaat wel iets meet marring maar goed, ga toch polijsten dus dat maakt weinig uit.
Begonnen met een testspot, bleek nog erg lastig zijn deze unilak strak te krijgen, diepe krassen zaten er amper in, alleen op de dorpel van het instappen, deze waren na een hit mezzo op oranje op de rotary zo verdwenen.
De motorkap was het lastigste, uiteindelijk lukt het het beste met mezzo op wit (1 a 2 keer), hierna finale op groen. Bleek dus een vrij zachte lak, ben ik niet gewend van VAG maar heb het wel al van IVO's gehoord op zijn lupo.
Hierna afgewerkt met mothers sealant en glaze, en de mothers FX wax. Ramen etc schoongemaakt met pb spray & wipe. De banden heb ik even dik in de PERL 1:1 gezet, dit goed in laten trekken en met een doek nagelopen. De deurposten etc schoongemaakt met apc en spray & wipe.
De deurposten voor en na:
Motorkap voor (blijft toch lastig om swirls vast te leggen:
Motorkap na de mezzo en finale:
en het zonnetje erbij:
Totaaloverzicht van de auto:
Bij aanvang dus wat roadkill en birddroppings:
Tijd voor wat emmertjes water en een washmitt, Banden met APC 1:3 behandeld, deze zagen aardig bruin:
Eerst met de HD afgespoten en daarna begonnen met wassen, toen viel me pas echt op hoe vies de wagen was:
Daarna tot de conclusie gekomen dat er gigantisch veel vliegroest en teervlekjes op de auto zaten, welke natuurlijk nog meer geaccentueerd worden vanwege de witte kleur. Ben dus zeker 1,5 uur bezig geweest met kleien, heb eerst de mother klei gepakt, maar met de monello klei kreeg ik toch sneller/beter resultaat, hierbij ontstaat wel iets meet marring maar goed, ga toch polijsten dus dat maakt weinig uit.
Begonnen met een testspot, bleek nog erg lastig zijn deze unilak strak te krijgen, diepe krassen zaten er amper in, alleen op de dorpel van het instappen, deze waren na een hit mezzo op oranje op de rotary zo verdwenen.
De motorkap was het lastigste, uiteindelijk lukt het het beste met mezzo op wit (1 a 2 keer), hierna finale op groen. Bleek dus een vrij zachte lak, ben ik niet gewend van VAG maar heb het wel al van IVO's gehoord op zijn lupo.
Hierna afgewerkt met mothers sealant en glaze, en de mothers FX wax. Ramen etc schoongemaakt met pb spray & wipe. De banden heb ik even dik in de PERL 1:1 gezet, dit goed in laten trekken en met een doek nagelopen. De deurposten etc schoongemaakt met apc en spray & wipe.
De deurposten voor en na:
Motorkap voor (blijft toch lastig om swirls vast te leggen:
Motorkap na de mezzo en finale:
en het zonnetje erbij:
Totaaloverzicht van de auto: