• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's Black Hole kop- achterlampen en panorama dak

Hurm

Detailing trainee
3 apr 2019
23
25
Hoi leden,

Ik heb de zoekfunctie geraadpleegd en er is veel te vinden over Poorboy's black Hole, maar helaas geen antwoord op mijn vraag.
Na vele lovende verhalen heb ik mij o.a. de Poorboy's Black Hole aangeschaft. Nu zie ik dat het spul geschikt is voor verschillende oppervlakken, waaronder chroom.

Nu vraag ik me af of het spul ook geschikt is voor de koplampen/achterlampen en een panorama dak?
Of heeft dit 0,0 effect en kan ik beter tijd en moeite besparen (en natuurlijk het spul zelf) en deze onderdelen overslaan?

Oh, en mag het ook op kunststof? :)

Groet,
Hurm
 
Laatst bewerkt:
Koplampen en achterlampen was meer een vraag in hoeverre ik 'voorzichtig' moet zijn om hierop de glaze aan te brengen.
Mocht dit geen kwaad kunnen, dan kan ik iets minder 'voorzichtig' te werk gaan.

De kunststof onderdelen, vooral de sierlijsten bij de deur en de strip bij de kofferbak (waar Volvo opstaat) zitten wat swirls op.
Ik dacht dat ik dit wellicht ook wegkreeg met Poorboy's Black Hole.
 
Glaze is een product dat veel oliën bevat en hiermee kan je lichte krasjes en dergelijke mee verdoezelen op gelakte delen. (Niet verwijderen)
Een glaze moet altijd worden gevolgd door een wax of andere bescherming, aangezien het anders binnen no-time verdwenen is.

Meer voorzichtigheid met glaze aanbrengen? Je kan het maar op één manier aanbrengen en dat is door het er gewoon op te smeren volgens de instructies.


Ik gebruik zelf nooit glaze. Ik heb ook geen idee of dit op koplampen zijn ding kan doen of zelfs een panorama-dak. (Glas/kunststof?)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, dit had ik inderdaad al gelezen.
Wax ga ik uiteraard erna ook op aanbrengen.

Ik denk dat ik het gewoon op een gedeelte van de kunststof strip uitprobeer en kijken hoe het uitziet.