• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World Forum :'(

HansA8

Banned
Disaster of Bling
16 aug 2008
268
0
Ik heb me voorgesteld op het Poorboy's World Forum...
M'n collectie laten zien en verteld wat m'n favoriete poetsspulletjes van dit moment zijn.
Tot mijn verbazing zijn de niet-PB merknamen uit m'n bericht verwijderd en de foto's van m'n collectie ook!
Je mag het daar alleen maar hebben over Poorboys. Waanzin! Ik dacht dat de US het land van de gezonde 'competition' was?
 
ik kijk ook wel eens rond op het PB forum ... niet echt veel leven in de brouwerij daar.. weet niet wat jullie er van vinden.
absurd dat daar andere merken verwijderd worden.
 
Misschien is het de bedoeling dat het een pure Poorboy's World vraagbaak wordt.
Is iets voor te zeggen maar toch een tikkie kinderachtige "typical american" reactie.
Vreemde jongens die Amerikanen. Ik heb er dagelijks mee te maken (professioneel) maar wennen doe je er nooit aan.
 
Ach.. als dat forum nou gebruikt wordt voor de PB community en support voor hun producten.. dan vind ik het niet zo vreemd. :)_[]

Dan is jou post met andere producten, mijn inziens ook overbodig.
 
Zelfde policy op het Nederlandse en Belgische Meguiars forum, daar wordt ook alles verbannen/verwijderd wat non Meguiars is.

Dictatuur pur sang }:)w
 
Kan het me wel voorstellen Meguiars of Poorboys betaalt voor het forum toch logisch dat hun dan controle willen houden. Hier mag je het toch ook niet over andere winkels hebben die de zelfde producten verkoopt.
 
Patrick zei:
Kan het me wel voorstellen Meguiars of Poorboys betaalt voor het forum toch logisch dat hun dan controle willen houden. Hier mag je het toch ook niet over andere winkels hebben die de zelfde producten verkoopt.

Je mag als sponsor wel de controle houden, maar niet de namen en plussen (en minnen) van de concurrenten noemen? Waarom niet? Dat houdt iedereen scherp en bij de les!
Ik vind het vrij ongepast om exacte prijzen te noemen, maar waarom niet noemen dat je iets in Hongkong, Engeland of the States hebt besteld? Assortiment, service & quality van Carclean staan op eenzame hoogte toch? Concurrentie is dé gezonde (westerse) drijfveer achter kwaliteit en verbetering. Ik snap werkelijk niet dat - notabene een Amerikaans bedrijf - de concurrentie 'doodzwijgt'. Leven ze dan zo op een 'eiland', is men al zo beïnvloed door de financiële (wan)toestanden?
 
Je wint er niks mee door te modereren zoals op het Meg's forum (en dan vind ik het .nl forum nog vrij meegaand in vergelijking met het .be forum ]-0 ) of Poorboy's World Forum want dan blijven de leden weg en bloed je forum dood.
Ben wel akkoord dat prijzendiscussies beter niet thuishoren op een forum maar productvergelijkingen moeten kunnen, waar de producten ook vandaan komen.
 
Zoals de meeste wel weten, ben ik bijna 2 jaar lang moderator geweest op het Nl Meg's forum. Probleem is dat de reglementen verkeerd begrepen worden door veel mensen. Tevens werd het door een aantal mensen gebruikt als hun " buurtkroeg"
De regel over andere merken is gekomen nadat er een groepje mensen was die het constant nodig vonden om het alleen maar over andere merken te hebben en deze aan te prijzen (en een aantal van deze mensen bleken deze producten ook te verkopen). De regel is dat je geen andere merken aan mag prijzen, er staat niet dat je het niet over andere merken mag hebben... klein nuance verschil.... Maar zelfs Meguiar's zelf begrijpt deze regel niet en verwijderd nu te pas en te onpas berichten zonder de poster ervan in te lichten..... :klap Dat is 1 van de redenen waarom ik gestopt ben met modereren op het Meguiar's forum (eigenlijk is het hele moderating team er inmiddels mee gestopt, Meguiar's doet het moderaten nu zelf ). Het Belgisch forum is nog spastischer, je wordt tot op je schoenveters afgebrand als je daar over andere merken praat, laat staan als een dealer andere merken buiten Meguiar's verkoopt..... }:)w Dan ben je meteen iemand die nergens verstand van heeft.
 
Op het Belgische forum is er dan nog de Ludo-kwestie. Waarom die goede man gestopt is met posten is me ook een raadsel. Begrijp dat hij misschien vond dat er te weinig inbreng was van anderen, maar vind heel de situatie op het meg's forum maar vreemd. Geen prijsvergelijkingen of discussies van andere producten, geen probleem, het is en blijft het Meguiar's forum, maar als je al niet mag vragen achter de prijs van een (toekomstig) meg's product....
 
de Ludo kwestie.... tja..... laten we daar maar niet over beginnen. Hij vond dat er te weinig inbreng was van anderen.... dat is vrij logisch omdat hij weinig tegenspraak duldt, maar dat is mijn persoonlijke mening en daar ga ik verder geen woorden meer aan vuil maken ;) Wat ik begrijp van de situatie is dat hij de detaildagen gratis deed en daar nu geld voor wil hebben of op een andere manier gecompenseerd wil worden, en dat Meguiar's BE daar niet in mee wil, daar is een soort van conflict uit ontstaan
 
En juist door dit soort dingen ben ik bij het Carclean forum blijven hangen.

Op merkgerichte fora blijft het toch moeilijk om over andere merken te praten, laat staan dat je je eigen collectie laat zien met diverse merken.
Discussies lopen uit de hand en het niveau van de sfeer daalt.
Ik kijk ook het meest nog naar de show-offs en reviews om te leren van het desbetreffende merk.
Op meguiar's leer ik over meguiar's, op poorboy's leer ik over poorboy's, maar op Carclean leer ik over alles :-"
 
+1
Overigens zijn veel posts op het Poorboys forum al oud. Dat weerhoudt me er eerlijk gezegd van daar regelmatig rond te kijken.
 
Ik heb in een donkergrijs verleden weleens op het meg. form gekeken, reden dat ik toen afhaakte was omdat er over 1 merk gepraat werd en er echt wel iets meer moest zijn.
Merkgerichte forums zijn leuk als je weg bent van 1 merk, bijvoorbeeld met auto's.
Ben je weg van Seat dan zit je op seat-online.nl.
Als je dan van een arosa naar een leon of albraham gaat, er valt informatie over te vinden.

Ieder merk heeft z'n goede en slechte kanten, op een forum als dit kom je dat heel goed tegen.
 
Ik kom ook nooit meer op het megs forum (sinds 16 mei trouwens helemaal niet meer!)

En miste de persoonlijkheid tussen de verschillende merken, het was altijd 1 merk en niets anders..
En dat weerhield me er gewoon van.

En sindsdien kom ik bijna elke dag hier terrecht (ook niet gezond maar goed) :p


Mijn voornemen in 2009 was iig om even iets te minderen, en me meer met school bezig te houden:roll
 
Ik ben als geinteresseerde begonnen op het meguirs, tot mij op het CC forum werd gewezen.
Toen ging er een wereld voor me open, qua prijs, voorlichting, sevice en gemoedelijkheid!.
Nu na 5 jaar interesse in het cardetailen begin ik eindelijk (dankzij de transparante voorlichting hier) kennis te krijgen.
Nu kom ik nog wel eens op het meg's forum, maar vind idd dat er soms nogal krampachtig gereageerd wordt.
 
Ik was net van plan mij aan te melden bij het Poorboy's World Forum. Als ik zo de ervaringen (o.a. HansA8) lees denk ik dat ik het maar achterwege laat. Het Meg-forum bezoek ik nog maar sporadisch. Ben wel op dit forum begonnen en hierbij is ook mijn interesse voor detailen ontstaan. Ik zit niet zo vast aan 1 merk en dat krampachtige van een merk-forum staat mij wat tegen. Nu het CC-forum en ook het AD-forum wat langer bestaan, is ook hier veel informatie te vinden. daarnaast vind ik de sfeer veel aangenamer.

Groet,