• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World Trim Restorer - 473ml VS Valma Plastishine

Cupraatjesmaker

Detailing addict
16 mei 2008
56
55
Trim Restorer is een uniek en langdurig beschermend middel met gepatenteerde UV absorbtie voor een ultieme bescherming van zowel het onbehandelde kunststof van je exterieur als het interieur van je voertuig. De Trim Restorer kent geen gelijke op verkleurde trims, bumpers, vinyl, leer, dashboards, banden en plastic onderdelen van de motor. Een musthave voor de enthousiaste wagenbezitter of voor diegenen die hun auto willen showen.

• Voelt niet vet of plakkerig aan
• Droogt onmiddellijk
• Langdurig resultaat
• Streept en vlekt niet

Volgens de site....

Toch vind ik het geen geweldig product. Ik heb eerder altijd Valma plastishine gebruikt en die beviel goed.
De Trim Restorer heb ik aangeschaft omdat ik mijn stootlijsten van zwart kunstof goed wilde verzorgen. Er was namelijk een randje behoorlijk verweerd, en ik wil voorkomen dat het verder verweerd.

Dus Trim Restorer geprobeerd, aanbrengen met een sponsje ging prima, naarmate het product opdroog kreeg ik strepen, je zag duidelijk waar het er iets dikker op zat dan ergens anders. Ook naarmate de droogtijd vorderde werd de kleur weer lichter. De strepen waren enigzins weg te poetsen, maar op sommige plaatsen bleef ik ze zien.

Valma pastishine brengt gemakkelijk aan, is wel een stuk vetter dan de Trim Restorer maar beiden zijn ze goed aan te brengen. Ook de Plastishine moet je soms even na poetsen, omdat je anders iets "vettere" stukjes hebt dan ergens anders.

Wat mij tegen valt van de Trim Restorer t.o.v. de plastishine, is dat het minder goed egaal "dekt", even in de zon en Trim Restorer is erin getrokken en het plastic wordt weer een stuk lichter van kleur.

Laatst heb ik een een auto gedaan met beide producten. Opel Astra met inmiddels grijze stootlijsten. Ene stuk Trim Restorer, andere stuk Plastishine. Twee weken later zag ik de eigenaar weer met zijn auto, en het plastic waarop de plastishine was aangebracht was nog mooi donker, tegen de veel lichtere Trim Restorer.

Wat een nadeel is van de Plastishine is dat als het regent de Plastishine veel eerder eraf is. Op de achterbumper krijg je bijvoorbeeld strepen net bij de naden van de klep, omdat daar meer water langs loopt. Hoe Trim Restorer hier zich in houdt heb ik nog niet onder vonden.

Ook heb ik de indruk dat de Trim Restorer veel sneller op gaat t.o.v. de Plastishine, omdat de Trim Restorer veel dikker is. Als je prijstechnisch gaat kijken lijkt mij de Plastishine dus voordeliger.

Iemand misschien op of aanmerkingen over de Trim Restorer? Doe ik iets verkeerd?
 
Trim restorer is zoals de naam al zegt een restorer, de plastishine is een dressing. Een dressing blijft er min of meer op liggen (vandaar ook dat het er af gaat als het geregend heeft), een restorer trekt in, als het gewenste resultaat niet behaald is, dan nogmaals aanbrengen. Het komt voor dat je dit vaker moet doen de eerste keer. Je trims zijn dan erg uitgedroogd en nemen deze voeding meteen op.
Tip: breng Trim restorer aan met een badstof handdoekje of washandje o.i.d. dan krijg je geen strepen.
Eigenlijk kun je TR en de Plastishine niet helemaal met elkaar vergelijken omdat de 1 een restorer is en de andere een dressing. :ja
 
Klopt als een bus. Trim Restorer trekt in het kunststof en de rubbers, dat andere spul blijft erop liggen.

TR is echt veel beter, en het werkt ook best heel economisch. Alleen moet je uitgedroogd kunststof en rubbers in het begin even 'verzadigen' zeg maar. Het werkt echt heel mooi, en beter nog dan de Meguiar's Natural Shine (die op zich ook al niet slecht is). Plastic Shine en cockpitspray ken in nog wel van vroeger, dat gaat altijd strepen en het blijft vettig aanvoelen.
 
Dan ga ik het er van het weekend nogmaals opdoen. En even kijken of het beter wordt. Nu een paar uur later na het uitpoetsen zag het er al wel iets beter uit.

Ben benieuwd, thanks voor de reacties! En jullie horen het nog!
 
Ik heb vorige week voor het eerst PB's trim restorer gebruikt, en mijn bumpers zien er goed uit, maar moeten nog een keer(wist ik al voordat ik het opbracht). maar mijn rubbers...wow!..die zijn echt super geworden!
 
Ik heb vorige week mijn complete interieur er mee gedaan.
Tim had al eens een demonstratie gegeven op de achterkant van mijn stoelen, en toen was ik al meteen verkocht....

En dan die geur :heart_eyes: :heart_eyes:
 
haha...ja die geur he....sta je met dat flesje in de hand...rubbers te poetsen, en elke keer weer even aan het flesje ruiken...mensen die langslopen zullen wel denken...:D
 
Ik gebruik tot nu toe altijd Black Chrome van Valma.
Ja je krijgt er pikzwarte handen van maar je bumpers en stootstrippen worden ook mooi zwart.
Het is niet vettig en het blijft lang zitten.

Wat ook vrij goed werkt is zwarte schoenpoets.
 
De Trim Restorer is er ook voor bedoeld dat het in het kunststof trekt. Uitgedroogd kunststof zal meermalen behandeld moeten worden voordat de uitdroging tegengegaan is.

Een dressing zit op het kunststof!

Dus als je kunststof droog is heb je meerdere voedende behandelingen nodig.

Maar de Plastishine en de Black Chrome hebben we beiden in het assortiment, gaat je voorkeur daarnaar uit, klik dan hier:

https://www.Carclean.com/product/Valma/Plastishine_250ml_A30_100178

https://www.Carclean.com/product/Turtle_Wax/Black_Chrome_300ml_T3554_100263

Plastishine komt trouwens uit dezelfde fabriek als de Meguiar's Trim Detailer ;)
 
Voordat de trim restorer wordt aangebracht is het wel belangrijk dat de ondergrond goed schoon en vetvrij is, anders kan het zijn dat het resultaat niet egaal is.

Dit kan bijvoorbeeld met PB APC.
 
dovdmeer zei:
haha...ja die geur he....sta je met dat flesje in de hand...rubbers te poetsen, en elke keer weer even aan het flesje ruiken...mensen die langslopen zullen wel denken...:D

klopt. toen ik gisteren de corsa in de natty's aan het zetten was, kwamen er aan de andere kant wat meiden vorobij die zeiden dat het daar naar kauwgomballen rook. De hele PB collectie is trouwens een soort Jamin voor he reukorgaan.

overigens: hierbij nog een foto van de spiegelkaprand waarvoor ik de Trim restorer heb gebruikt. Hij glimt nogal. Is ie dan te dik aangebracht? Op de grille, raamrubbers etc heb ik dat namelijk niet. Graag julie advies!

DSCN2234.jpg
 
Verschillende materialen hebben hun eigen karakteristieke uiterlijk. Rubbers zullen veel minder snel glanzen dan (hard) plastic. Hoewel je met TR op raamrubbers wel een mooie zijdeglans krijgt als je het (de eerste keer) een extra behandeling geeft.

Ik vind 'm wel netjes zo te zien, maar als je minder glans wilt kun je 'm even nawrijven na het opbrengen!
 
Niets dan lof over de PB Trim Restorer. Mijn 22 jaar oude (!!!) grilletje ziet er weer uit als nieuw:)^ Ik ben er 3 dagen 's avonds mee bezig geweest (3 lagen gegeven) om met een kwastje de TR aan te brengen. Resultaat is super, hij is weer zwart, heeft geen watervlekken, en oogt weer helemaal nieuw!
 
ik gebruik ook de pb trim :)^
je moet het inderdaad een paar x aanbrengen ,
en het resultaat is super, dan heb ik het nog niet over de geur gehad:heart_eyes:
 
Okey, kleine update, mijn mening is bijgesteld. Na het product meerdere malen aangebracht te hebben blijft het kunstof mooi donker. Ook mijn grill die er ernstig aan toe was is donkerder geworden.
Na een flinke regenbui zie je wel dat op de plekken waar veel water langs is gelopen het kunstof iets lichter is geworden. Maar goed, nogmaal aangebracht vandaag, en we zien de komende dagen wel, dan wordt het weer slechter weer. ;)
 
Is PB's Trim restorer ook te gebruiken op de hard/gladde kunstofbumpers van een Volvo V70 of trekt het alleen in poreuzere bumpers?
 
ik vind trim restorer juist aardig zuinig in gebruik, doe een paar druppeltjes op de hoek van een applicator pad en doe er bijna alle stootrubbers mee
alleen voor de spiegel kappen doe ik nog een keer wat extra's
is mij het geld dubbel en dwars waard geweest

vader van m'n vriendin gebruikt altijd Valma Plasticolor Zwart voor de bumpers van hun auto's
moet zeggen dat dat er altijd mooi en streeploos uitziet, weet niet precies hoe die het doet, maar dat is net zo makkelijk voor stootstrips, spiegelkappen en de grille
maar voor de bumpers wel