• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World

Quincy zei:
Wanneer je de auto behandeld met Proffesional Polish 1 is het dan verstandig om ook het kunststof allemaal af te tapen ?:ja
Dit vraag ik mij ook af , aangezien ik op het punt sta om de Professional Polish te gaan gebruiken.

Zeker aan te raden !

De prof polish is flink dunner dan de mezzo / finale / SSR1 / SSR2 en wil daarom ook nog wel eens een klein beetje spetteren.

Gr. Arjan (Juffer1)

Milka62 zei:
Dit vraag ik mij ook af , aangezien ik op het punt sta om de Professional Polish te gaan gebruiken.

Is niet nodig, ik heb vandaag de Passat behandeld, ook lees je op het etiket dat je het op plastic kan gebruiken, vandaag dus niets afgetaped en het kunststof werd zowaar mooi van kleur nadat ik met de machine erover heen was gegaan :ja

Vind het echt een fantastisch goedje ! Heel de wagen ermee behandeld en daarna voorzien van een laag DGPS van Wolfgang

Das heel raar, want bij ons slaat het kunststof namelijk wel dof uit op zowel de Mercedes als de Astra :weetniet

Even kleine aanvulling / correctie op de post van Wilma :

De hard kunstoffen delen gaat prima, de raam en deurrubbers worden wel wit.

Bedankt Dame / Heren
Excuus voor de wat late reactie maar ik heb nog niet eerder de tijd gehad. Druk met werken en druk met genieten van mijn nieuwe auto :jippie
@ Wilma van spetteren zal ik geen last hebben aangezien ik alles nog handmatig doe, een DAP staat wel op mijn verlanglijst.

Ik heb gisteren de ProPolish gebruikt, ging ff lekkerder met de warmte.
Op een paar trims zat toch een beetje Mezzo van de fase ervoor
Die trims (achterdeur) met de ProPolish overheen gelopen en weg / diep zwart
Op de zijkant van de Berlingo waren de trims al grijs, die hebben wat anders nodig

Overigens liep de zwarte pad vol :-/ beetje te lang doorgewerkt
Was 's avonds een hel om uit te wassen, staan nu in de Cobra restore

Hans

Even licht offtopic :

@ Hans,

De pad licht innevelen met een detailerspray of water werkt erg goed.
Wat wij doen als we klaar zijn is de gebruikte pad's insprayen met APC 1: iets.
Dit weekt al het vuil mooi los en in de wasmachine worden ze ook netjes schoon.

Juist volledig topic doorlezen en binnenkort zou ik ook wat PB poducten willen testen, ik werk momenteel nog handmatig (ik vind het voorlopig nog leuk :) ). Daarom wou ik even jullie mening hoe ik het de komende maanden zie qua onderhoud, treed mij bij of er dingen zijn die jullie anders zouden doen of in een verschillende volgorde. Elke maand wil ik wel een wax aanbrengen, gewoon omdat ik het graag doe en het me ontspant, natuurlijk ook om nadien de resulaten te aanschouwen. De auto wordt ook elke week gewassen. Voila daar komt ie:

Maand 1: kleien, PP met de witte handpad van monello (of neem ik beter de oranje), BH, EX-P en toppen met Natty's Liquid Blue
Maand 2: waxen met Natty's Liquid Blue of eventueel een andere wax om te testen
Maand 3: waxen met Natty's Liquid Blue of eventueel een andere wax om te testen
Maand 4: zelfde als maand 1 maar dan zonder het kleien
Maand 5: waxen met Natty's Liquid Blue of eventueel een andere wax om te testen
Maand 6: waxen met Natty's Liquid Blue of eventueel een andere wax om te testen

en vanaf maand 7 dan terug dezelfde volgorde vanaf maand 1

Laat iets weten of dit een goede werking is of als er nog iets veranderd kan worden volgens jullie eigen ervaringen. Alvast bedankt...

Ik zou persoonlijk niet zo een lijst aanhouden, het kan voor je zelf natuurlijk wel, maar je zult zien dat het niet altijd zal lopen zoals jij wilt.

Bijvoorbeeld kleien... Wie zegt dat er na 3 a 4 maanden geen vuil is gehecht aan je lak?

Ik klei mijn auto toch wel een 4x per jaar. Gewoon omdat het kan en omdat de lak dan weer lekker schoon is. Even een paintcleaner en een waxje en schoon is die weer.

tamer zei:
Ik zou persoonlijk niet zo een lijst aanhouden, het kan voor je zelf natuurlijk wel, maar je zult zien dat het niet altijd zal lopen zoals jij wilt.

Bijvoorbeeld kleien... Wie zegt dat er na 3 a 4 maanden geen vuil is gehecht aan je lak?

Ik klei mijn auto toch wel een 4x per jaar. Gewoon omdat het kan en omdat de lak dan weer lekker schoon is. Even een paintcleaner en een waxje en schoon is die weer.

dus mss om de 4 maand kleien, pp, bh, exp en wax en dan om de maand eens waxen zou beter zijn

tamer zei:
Ik denk van wel, maar het is natuurlijk aan jouw;)

ok dan probeer ik het even, ik las dat die PP nogal veelzijdig is, zou ik daar ook mijn chroom dakrail en trims mee kunnen behandelen (is wel geen echt chroom veronderstel ik maar kunststof)

tamer zei:
PP is daar zeker geschikt voor, krasjes zal moeilijk gaan, maar blinken zal de chroom strips zeker doen:ja

en tijdens de maanden tussen het volledig stappenplan, zou ik dan eventueel telkens nog de BH aanbrengen voor de wax(of heeft dat weinig effect) of enkel en alleen de wax en om de 4 maand eens alles (klei-PP-BH-EXP-Natty's)

Dat is iets wat je eigenlijk zelf moet ondervinden;)

Als ik bijvoorbeeld 4 maanden na een full detail weer een keer de auto was, klei etc doe ik wel altijd Black Hole, ik vind dat je dan een mooier resultaat er mee behaalt. De kleur van de lak is bij mij iets donkerder en gladder.

Maar nogmaals dit is mijn ervaring. Sommige zullen misschien zeggen dat het je standtijd van de wax verkort, maar volgens mij moet je dat niet zo nauw nemen.

Ik zou het wel doen, en wanneer wil je anders dat flesje BH opmaken:-d

Probeer gewoon de eerste keer met BH, bevalt het je doe je het de volgende keer weer, denk je dat het niet nodig is doe je het niet de volgende keer:-)^

tamer zei:
Dat is iets wat je eigenlijk zelf moet ondervinden;)

Als ik bijvoorbeeld 4 maanden na een full detail weer een keer de auto was, klei etc doe ik wel altijd Black Hole, ik vind dat je dan een mooier resultaat er mee behaalt. De kleur van de lak is bij mij iets donkerder en gladder.

Maar nogmaals dit is mijn ervaring. Sommige zullen misschien zeggen dat het je standtijd van de wax verkort, maar volgens mij moet je dat niet zo nauw nemen.

Ik zou het wel doen, en wanneer wil je anders dat flesje BH opmaken:-d

Probeer gewoon de eerste keer met BH, bevalt het je doe je het de volgende keer weer, denk je dat het niet nodig is doe je het niet de volgende keer:-)^

ah ok bedankt, dacht dat die blackhole enkel diende om te gebruiken na een paintcleaner maar je mag hem dus altijd voor een wax gebruiken, ongeacht stappenplan of niet. We gaan maar eens een bestelling klaarmaken :)