Hi,
Na een half jaartje actief te zijn en mijn best te doen om onze eigen auto zo goed mogelijk te onderhouden, is het tijd voor een eerste "project". Mijn schoonvader is 2 weken met vakantie en in de tussentijd aan mij de klus om zijn auto op te knappen.
De auto waar het om gaat:
De staat van de lak:
Nog geen DAP in het bezit en wonend in een nieuwbouw wijk is het soms wat kunst en vliegwerk om alles netjes te kunnen doen.
Hieronder het plan voor de detail en de gebruikte middelen per stap.
Wielen/Banden

Na

Motorruimte

Na
Lakwerk - Wassen
Tijdens het wassen:
Lakwerk - Polijsten
Wegens tijdgebrek en het feit dat het handmatig polijsten aanzienlijk langer duurde dan ik in eerste instantie had ingeschat, heb ik voor nu alleen de motorkap gepolijst. Later deze week heb ik weer meer tijd en zal ik weer een volgende stukje oppakken.
Wordt vervolgd wanneer er meer werk verricht is. Donderdag staat het exterieur op het programma en vrijdag interieur met gehuurde extractor. natuurlijk aan het eind een Show off!
Opmerkingen en verbeterpunten zijn meer dan welkom! Ik leer graag meer bij natuurlijk
Na een half jaartje actief te zijn en mijn best te doen om onze eigen auto zo goed mogelijk te onderhouden, is het tijd voor een eerste "project". Mijn schoonvader is 2 weken met vakantie en in de tussentijd aan mij de klus om zijn auto op te knappen.
De auto waar het om gaat:
De staat van de lak:
Nog geen DAP in het bezit en wonend in een nieuwbouw wijk is het soms wat kunst en vliegwerk om alles netjes te kunnen doen.
Hieronder het plan voor de detail en de gebruikte middelen per stap.
Wielen/Banden
- Verwijderen van de Wieldoppen
- Schoonmaken stalen velg met Non-Ferro en inwerken met kwast
- Schoonmaken stalen velg + band met APC+D 10:1(gezien de hoeveelheid verzameld vuil)
- Afspoelen
- PBW Wheel sealant op de stalen velg
- Meguiars endurance gel voor op de banden
- Zelfde proces op de wieldop (non ferro en apc+d) inwerken met kwast

Na

Motorruimte
- Afdekken van electronische componenten
- Inspuiten met APC+D en inwerken met kwast
- Rustig afspuiten met drukspuit
- Inspuiten van plastic binnen motorruimte met 303 aerospace protectant
- Voorste "trim" behandeld met Autoglym bumper & trim gel
- Afnemen met een MF doek

Na

Lakwerk - Wassen
- Volledige auto ingespoten met Autoglym TFR (sterke ratio 1:20)
- Daar overheen het foam van de wasbox gebruikt (waterig en bleef niet echt plakken)
- Hoekjes de foam ingewerkt met een kwast
- Auto volledig afgespoten
- 2-emmer methode met in de wash emmer BTBM
- Afgespoten
- Nat gelaten en dak + motorkap gekleid met Monello Dolce verde klei + Born Slippy (ivm warmte en opdrogen van water)
- Nog een keer afgespoten
- Gedroogd met de Monello senza acqua
Tijdens het wassen:

Lakwerk - Polijsten
Wegens tijdgebrek en het feit dat het handmatig polijsten aanzienlijk langer duurde dan ik in eerste instantie had ingeschat, heb ik voor nu alleen de motorkap gepolijst. Later deze week heb ik weer meer tijd en zal ik weer een volgende stukje oppakken.
- Afplakken met Colad tape
- Lakinspectie met de Monello Faro
- 2 Hits polijsten met Monello Mezzo en de oranje handpad
- 1 hit polijsten met Monello Finale en de witte handpad
- Tussen de hits afnemen met Nanolex EX
- 1 keer volledig afnemen met Nanolex EX en een schone Monello Peluche Verde
- Paneel Aftoppen met Soft 99 Fusso Coat - Black als LSP
Wordt vervolgd wanneer er meer werk verricht is. Donderdag staat het exterieur op het programma en vrijdag interieur met gehuurde extractor. natuurlijk aan het eind een Show off!
Opmerkingen en verbeterpunten zijn meer dan welkom! Ik leer graag meer bij natuurlijk
Bijlagen
Laatst bewerkt: