• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 911 Turbo `03 ( veel foto`s!! )

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Was ff lang wachten tot deze renpaard hier de stal in kon, maar afgelopen weekend was het feest hier:party :lol

Eindelijk de Porsche 911 Turbo van 2003 voor een volle beurt.:jippie

Wagen is tot halverwgee december als dagelijkse wagen gebruikt ( eigenaar is ook de verkoper van de C1tjes die ik wele eens doe8d ).Deze persoon heeft hem sinds een half jaar.In de tussentijd had ik hem al een keertje een wasbeurtje gegeven.Maar nu eindelijk voor de volle bak.

En hier wat voor foto`s8d

DSCN5697.webp

DSCN5698.webp

DSCN5699.webp

DSCN5700.webp

DSCN5702.webp

DSCN5703.webp

DSCN5705.webp

DSCN5706.webp

DSCN5707.webp

DSCN5713.webp

DSCN5714.webp

DSCN5715.webp

DSCN5716.webp

DSCN5717.webp

Enjah een echt vies varkentje dit8d

Dus als volgt te werk gegaan.

- wagen afgespoten.
- kunstof en rubber delen met Meg APC.
- deursponningen met de Meg APC.
- velgen en banden met de Wolfgang Tire & Wheel Cleaner.
- de wagen gewassen met de PBW SS&S in extra hoge dosering.
- weer afgepoeld.
- gedroogd met de Delerium.
- gekleid met de DJ SN klei met PBW S&W ( 1:1 verdund ).
- polijsten met :
- 2x met Inizio op geel met de DJ Spin Doctor.
- met wit en Mezzo met de DAP
- met zwart en Finale met de DAP.
- Als Glaze de PBW Black Hole genomen.
- Vervolgt door de Wolfgang Deep Gloss paint Sealant.
- En als laatst een laagje Wolfgang Fuzion.
- Velgen in de Wheelsealant van PBW.
- Banden in de Wolfgang Black Diamond tire gel.
- Kunstof en rubberdelen in de Wolfgang Vinyl & Rubber Protectant
- Tapijt in het interieur met de Extractor gedaan.
- Leder gereingd en gevoed met de Cliptone ( dammm wat heeft zo`n wagen veel leer zeg , zelfs dash )
- Ramen met de Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner Spray
- Uitlaat en instaplijsten met de Dodo Juice Supernatural Metal Polish Kit

Een flink lijstje , maar daar was de wagen ook echt an toe8d

En spoelemmertje na het wassen en al een keer te zijn ververst]-0 :

DSCN5719.webp

En de wagen binnengezet.Spoilertje omhoog gedaan :

DSCN5720.webp

En jawel , ook dat was niet schoon meer.Met APCtje schoongemaakt ( enjah weet het , was een stukje vergeten tydens het wassen:schaam )

Gepoogd om wat lakdefecten vast te leggen en wat Swirls , maar niet m`n sterkste kant tot nu toe ( of gewoon tijd voor een andere camera8d )

DSCN5726.webp

DSCN5733.webp

DSCN5734.webp

Wagen had aardig wat Swilrs , maar ook Pino wist goed te mikken op deze snelle bolide]d~^

Dus begonnen met het kleien.En dit kon de wagen na een kleine 8 jaar dus echt wel gebruiken.8-o

DSCN5739.webp

DSCN5742.webp

DSCN5743.webp

DSCN5744.webp

DSCN5745.webp

Enjah dan gaat de S&W toch wel rap ( flesje zat vol )

DSCN5747.webp

Van het kleien knapte de lak al lekker op , was weer aardig gladjes geworden.8-) Dus hierna wat delen afgeplakt :

DSCN5748.webp

DSCN5749.webp

En daarna polijsten.En jawel hoor.Ik heb weer eens een wagen die echt een snoei harde lak heeft.2x met de DJ Spin Doctor op volle toeren met een gele pad en Monello Inizio erover heen.En daarna de Dap tevoorschijn gehaald en de witte pad erop en Monello Mezzo vervolgd door de zwarte pad met Monello Finale.

Ergste weg kunnen krijgen.Maar niet voor de volle 100%.De meeste Pinodroppings zijn weg , alleen op de motorkap is er nog 1 zichtbaar ( onder ene bepaalde hoek met een bepaalde lichtinval ).Maar al met al toch aardig te spreken over het resultaat.Want als ik zie hoe die binnen kwam8o .

Ook het interieur aangepaakt.Dus Extractortje tevoorschijgehaald en deze door het tapijt en de matjes gehaald.Enjah er kwam best nog wel wat uit8d

DSCN5791.webp

En daarna het leder aangepakt met de Gliptone Cleaner en de Conditioner.En wat kan er dus veel leer in zo`n kleine ruimte zitten.Echt bijna alles is leder.Stoelen voor en achter , deurpanelen , dashboard, de stylijsten , panelen achter en ga zo nog maar ff door.Maar wat blijft dat van Gliptone toch lekker ruiken , bijna verslavend:jippie x-] x-] x-] .

Maar omdat ik te veel met het werk ben bezig gehouden weinig tot niks an tussen door foto`s:schaam .Dus hier wat eindfoto`s :

DSCN5753.webp

DSCN5754.webp

DSCN5759.webp

DSCN5761.webp

DSCN5762.webp

DSCN5763.webp

DSCN5764.webp

DSCN5765.webp

DSCN5766.webp

DSCN5767.webp

Interieur :

DSCN5779.webp

DSCN5781.webp

DSCN5782.webp

DSCN5783.webp

DSCN5788.webp

Kofferruimte:

DSCN5789.webp

Die Motorhause :

DSCN5790.webp

Wat close upjes:

DSCN5756.webp

DSCN5757.webp

DSCN5768.webp

DSCN5770.webp

DSCN5772.webp

DSCN5773.webp

DSCN5770.webp

DSCN5776.webp

En wat vonden we erzelf van ?:party

DSCN5774.webp

Al met al toch nog een geslaagde klus en kan het paardje weer de stal uit8-)

Hoop dat men weer genoten heeft van dit verhaaltje en tot de volgende keer:-)^

En nog een paar om het af te leren:jippie

DSCN5777.webp

DSCN5778.webp

WOW wat een geweldige detail! Heb er echt van genoten. Hoe lang heb je er over gedaan? Op de vijfde foto lijkt het alsof de achterbumper schade heeft op de hoek, klopt dit? Deze wagen word zeker als dagelijks vervoer gebruikt? Echt super resultaat en respect voor het werk.

Paulus de Boskabouter zei:
Hoe lang heb je er over gedaan? Op de vijfde foto lijkt het alsof de achterbumper schade heeft op de hoek, klopt dit? .

Dankje Paulus8-)

Ben er in totaal geloof ik iets van 16 uurtjes mee bezig geweest.

En er zit geen schade op de wagen , lijkt maar zo.;)

Super mooie bak en zeer mooi resultaat:-)^ Was het wachten wel waard, en je hebt de eigenaar denk ik ook weer heel heel blij gemaakt.

Volgende keer als je de deur dichtgooit even je duim ertussen uit halen:lol

Marijn zei:
Volgende keer als je de deur dichtgooit even je duim ertussen uit halen:lol

Is nie van de deurw^^w Maar van iets te fel slaan met een te grote hamer op een te klein iets wat je dan ook nog tegen houdt

Een C1 is leuk, maar op 1 of andere manier zijn zulke auto's net dat beetje extra pret :)
Mooi resultaat! 2x geel op de tol blijf ik een aparte combi vinden, feit is dat het voor jou heeft gewerkt iig :ja

Durf niet te vragen wat de volgende klus wordt eigenlijk ...:-b

Toffe klus en een prachtig resultaat. De eigenaar zal ongetwijfeld erg tevreden zijn.
Twee keer met Inizio op geel vind ik nogal een pittige aanpak, die lak moet ongekend hard zijn geweest.

Knap resultaat ! :-)^
Ik denk dat der velen hier, samen met mij , een beetje jaloers zijn om een keer zo'n auto te mogen doen...
Mooie review, heb ook met veel plezier plaatjes gekeken, net zoals van je mooie kast! :-)^
SUPER...

Prachtig, lijkt me heerlijk aan zo'n auto te mogen werken.:-d

Boven het contactslot aan de binnenkant zit trouwens wel een rare vlek, kreeg je die niet weg?

Knap resultaat!! Dat heeft vast heel wat zweetdruppeltjes gekost. Een keer wat anders dan een C1 :-b

Twee hit's met de rotary8-()) Heb je eerst wel een testspot gemaakt met de DAP?

En die uitlaten: was die roest er niet uit te krijgen of te maskeren met een beetje hittebestendige zwarte verf? Of had je daar geen tijd meer voor?

Nog een vraagje over het gebruik van de extractor: moet die witte "zwanehals" er niet uit bij het extracten? Staat volgens mij nl. wel in de gebruiksaanwijzing. Weet niet wat het effect daar van is maar het zal er niet voor niets staan.

Net resultaat weer. toch zou ik ervoor kiezen om de DGPS op een schone lak aan te brengen, zonder een glaze als black hole eronder.

Mooi!

Jammer dat sommige foto's een beetje wazig zijn maar er zitten er gelukkig genoeg bij die scherp en om van te snoepen zijn. :-d

Bijkomend vraagje: kunnen die instaplijsten eigenlijk ook gepolijst worden met Dap ivm krasjes? :weetniet