• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 996 Carrera 2 Coupe

Dat heb je echt top gedaan hoor hij staat er nu beter/mooier bij dan een nieuwe :cool:, echt alles is aangepakt en professioneel gedaan.
Ook het netjes bijhouden van je project hier is goed/leerzaam om te lezen met dit hele mooie resultaat.
 
Dat heb je echt top gedaan hoor hij staat er nu beter/mooier bij dan een nieuwe :cool:, echt alles is aangepakt en professioneel gedaan.
Ook het netjes bijhouden van je project hier is goed/leerzaam om te lezen met dit hele mooie resultaat.
Dankjeel :)

Soms misschien wat technisch (vb motormounts), maar is interessant om ook dat te delen : ik heb zelf geen autotechnische opleiding, maar heel veel kun je dus makkelijk zelf doen, is echt geen "rocket science".
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Mooi geworden. Je hoeft je niet te vervelen, staan er nog 2 (onder een hoes) te wachten.
Dankjewel :)

Mijn nieuwe Lotus Elise 220 Sport is de volgende op de lijst (onder de groene hoes), zal weinig werk zijn vermits nieuw :)

Rechts (niet op de foto) staan nog 2 wagens die op hun beurt wachten ;) En de PGo op de winterfoto moet ik ook eens aanpakken, al weet ik dat deze snel terug vuil zal worden ;)
 
  • Leuk
Reactions: Timo84 en IceT
Het is eventjes geleden dat ik nog een update geplaatst heb, maar vandaag heb ik goed nieuws :

Velgen zijn klaar, gemonteerd, banden geplaatst, velgen op de wagen geplaatst :)

51023261157_3a3e40c137_z.jpg


De banden moet ik nog mooi zwart maken ;)

Vandaag mijn "ducktail"uit de USA ontvangen, die was een hele tijd onderweg ... originele spoiler verwijderd en gelijk eens gepast, monteren gebeurt dmv schroeven in de orignele gaten. Indien nodig kan de originele spoiler in 10 minuten teruggeplaatst worden, geen schade aan de wagen.

Dit model van spoiler is een zgn ïnlegmodel", dus niet de ganse achterklep : makkelijker en behoudt meer originaliteit.

51022432083_c2027c9c97_z.jpg


51022432068_b4b3eff68a_z.jpg


51023163191_031e0f1ebf_z.jpg


De zwarte plastic roostertjes erin zijn origineel en van een GT3. Die kosten, hou je vast .... 7 EUR per stuk ... wie zegt dat Porsche onderdelen steeds duur zijn ;) ?

Ondertussen heb ik de spoiler geschuurd, van een goede laag orimer/filler voorien, laten drogen, terug geschuurd, etc ... Die is nu aan het drogen, morgen nogmaals schuren, nogmaals nakijken op imperfecties etc ...
 
Velgen staan erg gaaf en de nieuwe spoiler is even onderweg geweest maar staat heel dik (nu al).
Kan je nagaan en als hij straks in de kleur staat, weer een aardig stap naar het eindresultaat :cool:.
 
  • Leuk
Reactions: bzguy
Ik zie dat je gelukkig bent gestopt met de heat treatment van de parafaan na de opmerking van @Quantoxx Wat er namelijk gebeurt bij zo'n warmtebehandeling, is dat de weekmakers uit de kunststof die uit het kunsstof oppervlak verdwenen zijn, vervangen worden door weekmaker dieper in de kunststof, waardoor de kunststof uiteindelijk dieper en meer gaat verouderen (en brosser worden). Ik ben een poosje terug bezig geweest met een 24 jaar oude Volvo die 2x zo'n warmtebehandeling had gehad, die kunststof was bijna niet meer netjes zwart te krijgen (meerdere behandelingen nodig en resultaat verdwijnt sneller dan normaal).

Schitterende auto, maar deze ducktail is niet mijn ding, naar mijn mening hoort bij een 911 een ducktail van eind jaren zeventig op een 911 uit die periode, dus zoiets:
porsche-911-ducktail.jpg
 
Met alle respect maar voor dit project ga ik toch op volgen klikken. Zeer knap werk van zowel de carrosier en de eigenaar ;) nu de ducktail is persoonlijk niet echt menne meug maar dat is mensengoesting natuurlijk.
 
Voor de duidelijkheid: ik heb net het hele topic zitten lezen, en heb vanaf post 2 zitten genieten (alleen de foto van de carport waar een 911 onder verstopt zat maakte mij wat triestig).
 
@ Cordoba : tja, zo'n '70's Carerra RS is helaas hopeloos te duur voor mijn beurs, en vermits de 996 officieel bij Porsche nu wordt aanzien als "classic" vond ik het toch wel kunnen. Zonder schade terug in originele staat te brengen, dus geen "ombouwkit" zoals vele retro-kits ...

@ Krikke dankjewel, kruipt vooral veel tijd & geduld in, zelfs zo'n spoiler plaatsen is echt geen "rocket science". Vraag is of ik die zelf ga spuiten of een carrossier dat laten doen ...
 
  • Leuk
Reactions: Dany en Cordoba
Eventjes geleden, maar ik heb niet stilgezeten ;)

Enne, de wagen is helemaal AF :)

Velgen helemaal klaar, nieuwe wielbouten, spoiler geprepareerd en laten spuiten (bleek even duur uit te vallen dan zelf te gaan priberen zonder gegarandeerd resultaat), spoiler gemonteerd, etc ...

En hier is ie dan :)

51070951538_83a38f95fb_z.jpg


51071743402_e28d9470d9_z.jpg


51070951488_7097deb0a8_z.jpg


51002463900_673eb491a0_z.jpg


51070951438_c5fd4c3a77_z.jpg


51071647506_3d2854b674_z.jpg


Dat was een hele klus, na bijna 3 jaar eindelijk helemaal af :) En nu rijden dus ...

Volgende klus wordt wellicht mijn 996 $S cabriolet, heel wat monder werk aldaar ;)
 
Awel en ik neem mijn woorden terug van de vorige keer. Die ducktail staat echt vet. Ook al zei ik de vorige keer dat het ni men ding is. Geniet ervan. Je hebt er de nodige tijd geld en week in gestoken ;)
 
  • Leuk
Reactions: bzguy
Wauw een zeer mooi resultaat en zeker al het werk en zweet meer dan waard geweest.
Wat een dikke 911 heerlijk hij kan zo in een automagazine, TOP werk geleverd met veel kennis/liefde/passie.
 
  • Leuk
Reactions: bzguy
Dit zijn de real deals wb projecten natuurlijk, erg mooi geworden. Ik vind alleen het goud van de velgen niet mooi vallen, had zelf voor een gunmetal of een zilver gegaan, dan had het nog mooier geoogd denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: bzguy en RoyR
Dankjewel allemaal :)

Heeeeel wat tijd is erin gekropen, en bijna 3 jaar lang de wagen niet kunnen rijden, dus nu eindelijk tijd om ermee te rijden :)

De duck tail is me beter meegevallen dan eerst gedacht, hij gaat opvallend goed op "in het geheel" zonder dat het tè is, het lijkt alsof ie zo uit de fabriek is gerold ...

Wat betreft de wielharten : ik heb ook lang getwijfeld aan zilver/gunmetal etc, maar ik vind het goud wel mooi staan zo :)
Mijn 4S heeft zilverkleurige wielen (Atlas grijze wagen) dus ik wou wat anders dan zilver ;)

Indien nodig kunnen de wielharten zo gedemonteerd worden (zelfs zonder de banden te demonteren) en herspoten worden :)
 
Die harten van goud vind ik ook geweldig staan met dat blauw.. maar dat komt denk ook door mijn oude liefde de Clio Williams (die ik nooooooit had moeten wegdoen als ik nu de prijzen zie!)
 
Ik zie hem nu pas en excuseer mij voor de kwijl, maar dit is een prachtige wagen. Ik volg dit topic al maanden en ben zelf bij met dit resultaat. Have fun !!!