Wat
technischer werk vandaag, dus niet enkel "detailing":
Vandaag heb ik de motorsteunen vervangen, het interieur vervolledigd & het motorcompartiment netjes gemaakt.
Na bijna 23 jaar & 110.000 km mochten de motorsteunen wel vervangen worden ; ze zijn zeker niet versleten maar je kunt je afvragen hoe goed rubber nog is na 23 jaar ...
De rechtse motorsteun (die ronde "schijf") :
De linkse motorsteun :
Een autokrik onder de motor plaatsen om die te ondersteunen, telkens 3 bouten losdraaien en de oude komen eruit, de nieuwe gaan erin.
Ter vergelijking : OUD vs NIEUW (de nieuwe zijn zgn RS mounts, die zijn iets stugger) :
Alles netjes vastdraaien, aandraaien met een momentsleutel, en ziezo :
Gepoetste luchtfilter terugplaatsen in de proper gemaakte motorruimte, dat ziet er dan zo uit :
De binnenkant van de motorklep wordt later nog gedaan
Achterste zittingen teruggeplaatst en achterste leuningen voorzien van Gold Class leather cleaner/conditioner :
Het interieur was reeds gereinigd, maar is nu compleet (op een nieuwe radio na) :
Begint er toch beter uit te zien, en zeker niet slecht voor een wagen van bijna 23 jaar
Motorsteunen vervangen duurde 45 minuten, is maar kwestie van bouten los/vastdraaien (mits nodige steun met krik). Moeilijkste was om de oude bouten los te krijgen (vandaar die 5 l WD40
)