• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 996 Carrera 2 Coupe

Dankjewel. Er komt altijd een minieme laag primer/filler (spuitplamuur) aan te pas natuurlijk, naar niet zomaar een centimeters dikke kwak zoals tegenwoordig helaas wordt gedaan :( Kost tijd en vakmanschap, maar dan is het wel correct. Een veel gedaan alternatief is gewoon een nieuw achterpaneel plaatsen, maar de carrossier drong er op aan om de wagen origineel te houden.

Ik denk te zien dat de schade ook niet erg genoeg was voor een nieuw scherm. Volgens mij de juiste keuze. Nieuw scherm erin lassen geeft veel meer werk.
Beetje plamuur zal altijd nodig zijn, maar alleen om het perfect strak te maken. Niet om het te vullen.
Maar nogmaals respect voor de uitdeuker. Je moet het maar doen.
 
  • Leuk
Reactions: bzguy
Mooi om je bezig te zien met die velgen, leuk om te zien op het forum waar ik ook mee bezig ben als hobby. Je hebt het goed aangepakt.

Heb jij de 7.5/9j of 8/10j set?
 
  • Leuk
Reactions: bzguy
Dag allemaal,
..............
Ik begin eerstdaags aan mijn Porsche 911 (model 996), bouwjaar 1998, Carrera 2, handgeschakeld, momenteel 110.000 km. De wagen heb ik al een jaar of 6 in bezit, het gaat zich om deze wagen :

.....

Veel gedoe en gezeur met de verzekering (blijkbaar NIET gedekt omwille van lokale storm), dus op eigen kosten de wagen laten herstellen, foto's volgen nog ...
Die verzekering heb je wel per direct opgezegd neem ik aan?
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Omdat het met d ehand schuren nogal tijdrovend was, heb ik besloten om een oude serverkast (die ik toch nog had staan) pom te bouwen tot een zandstraalcabine : op zijn kant gelegd, en gelijk wat testjes gedaan, werkt prima, gisteren nog een 200 liter extra luchtvat op de kop getikt.

De andere 3 velgen zouden dus iets vlotter kunnen ontdaan worden van lak ;)

50749856533_d347335608_k.jpg
 
Gebruik je de deksel als opening of de voorkant?
De glazen deur gebruik ik als opening langs de bovenkant ; de zijkant moet ik nog aanpassen : daar komen gaten in met ringen voor handschoenen ; aan de zijkant een doorvoer van de luchtslang.
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
Druk druk druk geweest, feestdagen,etc ...

Heb een extra 200 l luchttank op de kop getikt voor mijn zandstraal-setup, en de onderdelen om het allemaal af te maken zijn binnen : ringen, handschoenen, de nodige koppelstukken :)

Tevens een bus van 5 l WD40 besteld, komt altijd van pas :)

Net voor het nieuwe jaar heb ik alvast de motorruimte wat schoongemaakt : die heeft er nog nooit zo vies uit gezien, dus die moest eventjes proper, later ga ik die nog beter mooi maken.

VOOR :

50758359256_9c388ee37e_k.jpg


NA :

50757622428_2fc870518b_k.jpg
 
Laatst bewerkt:
Update : heb weer wat vooruitgang geboekt :

De 2 voorste velgen zijn ondertussen klaar :

50833719993_9161a80510_c.jpg


Ik heb het interieur gereinigd, voorste zetels heb ik eruitgenomen om makkelijker te kunnen poetsen.

Het verwarmingselement van de rugleuning van de bestuurdersstoel was stuk, de verwarmingsdraad was doorgebrand, een vaak voorkomend probleem :

50833721293_689b62a362_c.jpg


Rugleuning dus gedemonteerd :

50833728638_569964c826_c.jpg


Nieuw onderdeel besteld, behoorlijk prijzig stukje verwarmingselement, komt wel met nieuw schuim er reeds aan vast ; hier nieuw versus oud :

50834463746_4d4662903c_c.jpg


Voorste stoel terug gemonteerd, beide stoelen en achterste zitplaatsen gepoetst en voorzien van voedende ledercrème ; de stoelen zijn de destijds optionele "Sport"stoelen (gekend als "berenoren"), die geven mijn inziens veel meer steun dan de standaard stoelen in mijn andere wagen.
Het interieurkleur is "Metropole Blue"
50834461551_d399ce441d_c.jpg

50834461911_9666f45316_c.jpg


50833728103_a068537735_c.jpg


Alls teruggeplaatst in de weagen, alles werkt, hiep hiep ... :)

Wellicht vandaag ga ik de motorsteunen vervangen, ik ben benieuwd hoe goed/slecht de oude eruitzien ...

Ondertussen ben ik ook bezig met de achterste velgen ;)
 

Bijlagen

  • 50834463746_4d4662903c_c.jpg
    50834463746_4d4662903c_c.jpg
    186,7 KB · Weergaven: 139
Laatst bewerkt:
Wat technischer werk vandaag, dus niet enkel "detailing":

Vandaag heb ik de motorsteunen vervangen, het interieur vervolledigd & het motorcompartiment netjes gemaakt.

Na bijna 23 jaar & 110.000 km mochten de motorsteunen wel vervangen worden ; ze zijn zeker niet versleten maar je kunt je afvragen hoe goed rubber nog is na 23 jaar ...

De rechtse motorsteun (die ronde "schijf") :

50835473552_9fb9127741_z.jpg


De linkse motorsteun :


Een autokrik onder de motor plaatsen om die te ondersteunen, telkens 3 bouten losdraaien en de oude komen eruit, de nieuwe gaan erin.

Ter vergelijking : OUD vs NIEUW (de nieuwe zijn zgn RS mounts, die zijn iets stugger) :

50835391711_6816d4be1f_z.jpg


Alles netjes vastdraaien, aandraaien met een momentsleutel, en ziezo :


Gepoetste luchtfilter terugplaatsen in de proper gemaakte motorruimte, dat ziet er dan zo uit :

50834659873_c48d1a41ef_z.jpg


De binnenkant van de motorklep wordt later nog gedaan ;)

Achterste zittingen teruggeplaatst en achterste leuningen voorzien van Gold Class leather cleaner/conditioner :

50834660158_8a31f31156_z.jpg


Het interieur was reeds gereinigd, maar is nu compleet (op een nieuwe radio na) :

50835391486_ae1f790d39_z.jpg


Begint er toch beter uit te zien, en zeker niet slecht voor een wagen van bijna 23 jaar ;)

Motorsteunen vervangen duurde 45 minuten, is maar kwestie van bouten los/vastdraaien (mits nodige steun met krik). Moeilijkste was om de oude bouten los te krijgen (vandaar die 5 l WD40 ;) )
 
Morgen hoop ik de wielkasten te reinigen, en mischien de ganse auto te wassen, en indien de tijd het toelaat ook kleien ...

Ondertussen heb ik de acherste velgen wat moeten plamuren, stoeprandschade ... morgen schuren, primer, etc ... komt wel goed ...
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Kleine update : vandaag de auto netjes gewassen met veeeeeel afwasmiddel om zeker alle eventuele vetitgheid te verwijderen ; ziet er zo uit na de was-en droogbeurt :

50856701841_a39223768e_z.jpg


Recentelijk heb ik van mijn Russische vriendin een speciale droogdoek (Russiche makelij) gekregen die zeer goed absorbeert, hoe goed zie je hier, letterlijk als een magneet :

50856701806_728029e1f0_z.jpg


Idee was om 50/50 van de kofferklep te doen, na kleien en vóór polijsten ziet deze er zo uit :

50856701901_1085c103bc_z.jpg


3 stage polijsten :
- 2 passes met een wollen pad met Monello Inizio
- 2 passes met een oranje pad met Monello Mezzo
- 2 passes met een zwarte pad met Monello Finale

50856796072_a5a83b6c2c_z.jpg


En dan de rechterflank vooraan, vóór polijsten (zelfde procedure) :

50856796197_4380a6062b_z.jpg


En na :

50856702401_c43d740257_z.jpg


Voor alle gemak heb ik de koplamp verwijderd, dat duurt welgeteld 5 seconden ;)

Morgen doe ik verder, heb een fragiele rug, dus moet het wat kalmpjes aan doen ;) Ziet er toch al een pak beter uit me dunkt ... 23 jaar oud bijna, dit dametje ...

De velgen die er voorlopig opstaan zijn Cayman velgen, in afwachting dat mijn GT3 velgen klaar zijn ;)
 
Dat is een behoorlijk verschil van voor <> na het polijsten :heart_eyes:. Ik zou zelf niet zo makkelijk gebruik maken van tape voor een 50-50, omdat je het risico hebt dat je de rand blijft zien.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dat is een behoorlijk verschil van voor <> na het polijsten :heart_eyes:. Ik zou zelf niet zo makkelijk gebruik maken van tape voor een 50-50, omdat je het risico hebt dat je de rand blijft zien.
Dankjewel, ik heb zelf ook even getwijfeld over die 50/50 met tape, maar ik ga ervan uit dat ik het (mits wat overlappen) wel strak krijg :)
 
Wat een verhaal zeg!

Eind goed al goed, de wagen staat terug in zijn oude glorie.
Dankjewel :) Nog niet helemaal terug in oude glorie, maar alvast op de goede weg ;)

Ik voorzie nog wat mechanische vernieuwingen (niks dirngend), maar daarvoor moet ik wachten tot de andere helft van mijn schuur klaar is, daar komt een autolift :)
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Vandaag weer wat verder kunnen doen :)

De voorkant is helemaal gepolijst, op de voorbumper na dan ; die ga ik verwijderen, duurt maar 5 minuten en zal het polijsten daarvan enorm vergemakkelijken.

50860205226_a8a713e240_z.jpg


Achterste bumper reeds verwijderd, morgen ga ik de deuren, en achterkant doen. Heerlijke wagen om zeer makkelijk vanallles te verwijderen : bumper afnemen duurt welgeteld 5 minuen. Ook de lichten verwijderen is maar 2 schroefjes ... Tegenwoordig moet je een halve auto afbreken om een lampje te vervangen :(

Dat grijze plastic deel onder de vooruit dient dus zwart te zijn ;) Ik heb al een klein stukje getest om dat terug mooi zwart te krijgen dmv een "heatgun", werkt best wel goed. Het onderdeel zal verwijderd worden om het makkelijker te maken.

50859489308_aed2687f08_z.jpg


Het dak en de lijsten boven de portieren zijn ook gepolijst, zelfde procedure als gisteren.

50860301947_95c539545b_z.jpg


Van zodra alles gepolijst is wordt de auto nogmaals grondig gewassen, dan glaze, wax etc ...

Morgen dus de deuren, achterflank en achterkant. Regenweer, gelukkig kan ik binnen werken :)