• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche Cayman S

Tijd gaat op aan schoonmaken, afplakken met tape, polijsten (meerdere combinaties) ontvetten, coaten en drogen van de coating
Dat ga je binnen één dag niet redden. En dat is dan alleen de binnenkant
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon en RoyR
Om de boel mooi te houden zal je in elk geval goed moeten wassen, zeker op zo'n gevoelige(?) zwarte lak. Je bent welkom om je auto een keer grondig te wassen in houten/utrecht zodat je kan ondervinden. Als je dat leuk vindt dan kan je daarna kijken of je het de moeite vindt om de hele riedel te doen. En dat gaat inderdaad wel langer duren dan 1 dag.
 
Ik heb onlangs de techniek aangepakt. Die is bijna perfect. Het is mijn hobby dus dat het langer dan 1 dag duurt is niet erg :).
Daarnaast is samen dit soort zaken doen altijd gezelliger dan alleen ;).
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Klinkt goed een 981! Heb je hem ook getuned? Er zit een hoop verborgen vermogen in de 9A1 DFI motor.

Waar zit het meeste werk in? Hoe houd je de coating mooi?

Zoals anderen hier al aangeven is het wassen de basis van alles. Er kruipt inderdaad een hele hoop tijd in (wassen, kleien, afplakken, vooral het polijsten in verschillende stappen, ontvetten, coating aanbrengen) De Cayenne heeft mij en een mede-forumlid ongeveer 21 uren (met 2 personen) gekost. Maar het resultaat is ook TOP : van kras-auto naar bling-bling.
Ik was de Cayenne en de Cayman wekelijks met Nano Pure volgens de twee-emmers-methode. Afdrogen met Drying Towel en dan krijgt de coating op de Cayenne nog een nabeurt met Gyeon Cure. Maar dat doe ik om de twee weken.
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Welkom Rookie, prachtige wagen die nog veel mooier kan worden als je je hier goed in gaat lezen (zoek maar eens op stappenplan bijv) en de juiste spullen aanschaft (mijn advies; ga naar carclean, leuk, leerzaam en geweldige service). Als je dan weet waar je aan toe bent komt de hulp vanzelf. Ik woon in Loosdrecht en wil je echt wel op weg helpen als je de basis op orde hebt, Veel succes en vooral plezier met detailen en van je mooie wagen. Jelmer.