• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Porsche Panamera GTS & Porsche Macan S

Knap gedaan hoor, altijd mooi als je zo'n krasbakken weer netjes kunt krijgen! Ergens begrijp ik wel dat 98% van de eigenaars van een auto de swirls/waskrassen niet zien of er zich niet aan storen, diezelfde mensen zeggen meestal na een rondje soppen "zo die blinkt weer" en daarmee is het klaar. Tot enkele jaren geleden behoorde ik ook tot die groep en had dus nooit of te nimmer stilgestaan of zelfs gelet op swirls o.i.d.. (dat is nu gelukkig wel anders :) )
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
Jammer dat "de zorg" voor een wagen niet evenredig mee omhoog gaat met de prijs van een wagen. Bij aanschaf van dergelijke wagen zouden ze verplicht moeten zijn advies te geven omtrent wassen en het mooi houden. Anders geen verkoop :D

Echt super netjes gedaan en altijd fantastisch om zo'n wagens van dicht te kunnen behandelen.
 
@exCite Die Panamera heeft alleen tig keren de wasstraat gezien, verder nooit iets aan gedaan. Echt helemaal nada, sponningen zagen eruit alsof die een jaar bij een boer ergens in een veld had gestaan of zo.
@NathanCelica Merci! Soms zou ik willen dat ik iets meer van die andere groep bezit ;) ik zie geen auto's meer maar alleen rijdende krassen en swirlhalla's :laughing:
@M3fan Dat is zeker jammer, het zijn helaas alleen de echte liefhebbers welke hun auto liefhebben en je informatie tot zich nemen, en daar dan ook daadwerkelijk iets mee doen. Maar soms ook als je na een detail van 40-60u tegen de eigenaar vertelt hoe hij het best zijn auto kan onderhouden dan is hij na de eerste drie zinnen al weer ergens anders met zijn gedachten. Tnx man!:cool: Het is zeker leuk om dergelijke wagens te mogen en kunnen verzorgen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en M3fan
Ik vind de resultaten toch wel erg indrukwekkend hoor!

Kun je iets meer vertellen over de pad + pasta combinatie. Je hebt wel een sommetje gemaakt van de merken die je hebt gebruik, maar heb je daar misschien iets meer details over?
 
@NickM5 ,ben je op zoek naar een polijstcombinatie voor een Porsche of je eigen M5?
Nee ik ben gewoon benieuwd wat je hebt gebruikt, of dat een puzzelwerkje was, of je dat gewoon een bepaalde gouden combi vaker gebruikt. Aan mijn eigen M heb ik zelf nooit gepolijst, maar ik begreep van de polijster de vorige keer dat die lak knoei en knoei hard is. Op korte termijn ga ik daar zelf ook niets meer aan doen want hij is dus nog recent gedaan en ik rijdt er de hele winter ook niet mee.
 
Ik denk dat iedere detailer wel een eigen assortiment aan favo spullen heeft waar ie graag mee werkt. Als je een onbekende auto gaat behandelen kun je vooraf een inschatting maken naar wat je verwacht maar uiteindelijk moet een testspot uitwijzen met wat voor type lak je te maken hebt. Zeker bij een Porsche.
BMW kan een keiharde lak hebben idd (mijn e92 heeft ook keiharde lak) en voor wat het waard is is mijn gouden combo:
-Scholl S3 icm Sandwich spiderpad voor de wat grotere defecten
-Lake Country HD blauw/Scholl paars icm S17 zit net een beetje tussen medium/grof polijsten in.
-Scholl paars/lichtblauw icm bv Nanolex medium voor een medium stap
-Lake Country HD oranje icm Rupes geel polijstmiddel om te finishen.
-Rupes witte pad icm Rupes wit polijstmiddel voor echt een superfinish.

Voor mijn eigen auto polijst Ik nu vaak hooguit een medium stap en dan finishen ,andere auto’s blijft ter plekke inschatten.