• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

prewash?

Maverick

Detailing rookie
24 jun 2008
14
0
Weet er iemand een goed product om vuil los te weken van de onderkant van de deuren en dergelijke voordat ik begin met het wassen van de wagen? Ik heb namelijk geen foamgun hiervoor.
Een pluspunt hierbij zou zijn dat het product ook in staat is vliegen en teer te verwijderen of los te weken.

Ik heb al veel gelezen dat zogenaamde citrus degreasers hiervoor kunnen gebruikt worden.
Daardoor ben ik in de shop CG Ultra Concentrated Citrus Wash tegengekomen.
Is dit hiervoor geschikt? En hoe sterk is dit product?
Ik vind er namelijk geen info over op de chemical guys website.

Iemand die misschien een ander product kan aanraden?
 
Een citrusdegreaser wordt gebruikt om een wagen helemaal te ontdoen van wax (zoals de naam al aangeeft degreaser, ontvetter dus), dus om alleen je auto te wassen, is dit product niet geschikt.
 
Poorboys Bug Squash Klikkie

Ideaal als voor was..Sterk genoeg verdund ,lijkt het niet door de Collinite te happen..

Een lichte APC mix kan het ook doen..Maar of de wax laag intact blijft durf ik niet te zeggen..

EDIT : Wie meer info kan geven over dat Chemical Guys product..Meld u aan A.U.B. ;)
Ik geloof ben niet zeker dat het de opvolger was van de Citrus Wash Clear ,een sterkere variant van de Citrus Wash + Gloss..?
 
Je kan natuurlijk ook de Super Snow Foam gebruiken als pre-wash.
Geschikt voor de tuinslangversie of de hoge druk apparaat.


Volgens mij is de GC Citrus Wash 'n Gloss precies hetzelfde als de Smartwax Carwash. Ruikt erg sterk naar Dreft Citroen afwas. :-&
Ik heb de Smartwax Carwash een keer gebruikt (gehele monsterflesje). Daarna was de gehele waxlaag weg... 8o

@ Tim,

Jij hebt ooit dit monsterflesje gehad in dit topic. Heb je er ooit iets mee gedaan en wat vond je ervan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, dan denk ik dat poorboys bug squash het beste geschikt is.
Ik wist niet een dergelijke citrus degreaser werd gebruikt om de auto van wax te ontdoen. Goed dat stimpy mij hierop heeft gewezen :)^
 
Klikkie
Hoeft niet Citrus te zijn hoor..

Een gewone degreaser doet dit ook..

Deze kan zowel als shampoo en als (indien juiste mengverhouding) wax verwijdering gebruikt worden..
Klikkie
 
Ik heb dan toch maar beslist om een foamgun te kopen. Ik heb er namelijk goedkoop een op de kop kunnen tikken.
Vandaar dat ik dan ook snowfoam besteld heb hier bij Carclean. Hopelijk helpt dit om het meeste vuil en zout van de wagen te verwijderen alvorens ik begin met wassen.
Hoeveel snowfoam wordt er aangeraden te gebruiken op 1liter water? Kan ik dit misschien nog aanvullen met Poorboys SS&S die ik ook heb besteld?
 
Die citruswash heb ik ook maar toegevoegd aan het winkelmandje! Voor normaal wassen 15 ml op 4 tot 8 liter water en voor reiniging en verwijderen van waxresten 60 ml met 4 liter water!