• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pro900 tegenover DAP500

erikjeeh

Detailing rookie
24 mrt 2012
1.000
0
Aangezien ik toch gezien heb dat er HEEL veel werk bij handwerk komt was ik aan het kijken of er misschien een aanbieding bij Carclean was.

Nou kwam ik deze tegen:

https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/PRO900_Zonder_doos_PRO900ZD_102101

Kan daar een beginnend poetser mee uit de voeten?

DAP500.

https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP500_V2_Mini_Starterspakket_DAP500MB_102220

Zou ik hierop komen? Moet ik alleen even de pads erbij doen.

Hier kan bij een beginner weinig fout gaan? Ben vandaag begonnen met polijsten maar als ik dit vaker wil gaan doen is dat echt onbegonnen werk naar mijn idee.

Dat is een optie, al zou ik persoonlijk gaan voor een dap900. Is iets duurder, maar wel iet meer power. Volgens mij zijn niet alle kits leverbaar op het moment of ik moet het verkeerd gezien hebben.

edit;
PRO900 zal inderdaad no go zijn voor mij.

Ik zit er enorm over te twijvelen meteen machinaal te gaan werken. Aangezien ik vanmiddag heb gemerkt wat een werk het is. Daarnaast zie ik in elke show off dat er vaak machinaal word gewerkt.
Ook hoor ik dat machinaal gewoon een veel beter resultaat geeft, correct me if i'm wrong?

Iemand die me over de streep kan trekken een DAP500 te kopen?

DAP ga je veel plezier van hebben. Met alleen een DAP ben je er echter niet. Als je er pads en polijstmiddel bij neemt kun je aan de slag.
Een starterspakket is leuk om mee te beginnen.

heb laatst een lijstje aangeschaft bij carclean. Ben er vorige week geweest.

Neem aan dat ik de monello mezzo, finale en de PB paste wax ook op de DAP kan gebruiken? Daarnaast heb ik ook de step 2 van mothers.

Heb ook de handmatige pads oranje, wit en zwart aangeschaft. Deze zijn altijd handig, dus zou alleen de DAP en pads moeten aanschaffen toch?

Wil je machinaal aan de slag heb je nodig :

eerst kleien , zeker niet vergeten

tape
dap 500 of 900
pads : bvb oranje , wit en zwart , liefst 2 van elk
polijstmiddel : mezzo + finale
veeeeeeeeeeeeel doekjes : goedkope (1 euro/stuk) om af te nemen tot je finale gaat gebruiken
een hoop zeer zachte doeken (deze zijn meestal niet zo goedkoop) als je finale afneemt en alle andere stappen hier achter (Ipa , glaze , wax)
liefst een zeer zachte washandschoen om de auto nogmaals te wassen na het polijsten (anders heb je terug krasjes)
een zachte droogdoek (bvb monello)
+ veel geduld

Wax wordt meestal handmatig aangebracht ivm het overslaan van moeilijk te bereiken plekjes.

Sinds kort heb ik zelf een DAP900, nu eenmaal gebruikt en ik kan je zeggen je komt tot een stuk mooier resultaat dan met de hand! Het is inderdaad wat werk, maar dan heb ook wat. Met de hand is eenzelfde resultaat niet te bahalen denk ik. Ik zou zeggen neem het DAP900 Raffini starters pakket Lite Edition. Compleet pakket voor niet te veel geld. Duurt nog even tot ie weer leverbaar is zie ik.

Heb 6 mf doeken van monello.
Dus doeken heb ik! Daarnaast is het het waard, de meerprijs van de dap900 tegenover de 500?

Waar de DAP500 een wattage van 500 heeft, heeft de DAP900 een vermogen van 880watt. Zoals je ziet scheelt dat een hoop in het vermogen waarmee je kunt polijsten. De meerprijs van €35,- lijkt het mij wel waard. Daarnaast zou je de gebruikers reacties kunnen lezen als je nog niet geheel overtuigd bent.

DAP500 werkt ook prima hoor, tenzij je hele diepe krassen e.d. weg wil werken, maar voor al het gewone polijst en poest werk voldoet mijn dap500 prima.
voor het geld wat het minder kost dan de dap900 kun je weer mooi een paar compressor pads kopen.

mark

Graag! Eerste keer samen doen? Laat even weten wanneer het jou uitkomt? Ik ben alleen maandag avond weg en donderdag middag. Voor de rest heb ik alle tijd. Wil alleen dinsdag ochtend me pakketje even oppikken bij carclean.