• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem, Rare ''rondjes''

Skippie

Detailing addict
28 apr 2011
236
68
32
Hallo allemaal,

Omdat ik toch een oude bumper had liggen ben ik hierop een beetje gaan oefenen met de DAP.
Dit ging prima totdat ik dag dat er allemaal rare rondjes in kwamen. echt precies de rondjes die
de dap lijkt te maken, zulke rondjes Ik heb vanalles geprobeerd
om dit eruit te krijgen! forza op geel, forza op orange, mezzo op wit finale op groen niets hielp! Nu zag ik dat ik
dit op mijn motorkap ook heb:'( Gelukkig niet zoveel als op mijn test bumper maar toch nog wel wat. Hier ben ik met
2 hits forza op geel over gegaan omdat niet alle lak defecten eruit wilden. hier ook netjes afgebouwd naar mezzo op wit
en daarna finale op groen. Wat is hier de oorzaak van en wat kan ik hier tegen doen :(?

Goed schoongemaakt voorafgaand aan het oefenen ??

Dat soort krassen krijg je vooral als de pad met bijv. zand vervuild raakt
Of de pad ergens achter is blijven hangen en er dus schade aan de pad is

Hans

De pad is een keer onder de kraan afgespoeld en hij heeft een uurtje in de mirco restorer geweekt. Zou dit nog niet genoeg zijn geweest?
Dan is het nog raar omdat ik de ''krassen'' er met geen mogelijkheid meer af krijg terwijl ik ze niet voel.

foto's heb ik niet kunnen maken :( niet duidelijk genoeg!
Ik zal morgen nog eens goed kijken bij daglicht hoe erg het is op de auto zelf.
het testpaneel ga ik niet mee kunnen nemen :D Is een flinke bumper :lol
@zuidwest10 Ik kijk morgen eventjes hoe erg het is op de auto zelf en dan
pm ik je nog wel indien nodig ;) Bedankt voor je aanbod iig.:-)^

RedCat zei:
Goed schoongemaakt voorafgaand aan het oefenen ??

Dat soort krassen krijg je vooral als de pad met bijv. zand vervuild raakt
Of de pad ergens achter is blijven hangen en er dus schade aan de pad is

Hans

Ik denk ook dat het te maken heeft met het niet grondig voorreinigen van het te behandelen oppervlak.
Eerst goed wassen, dan kleien en dan pas polijsten.

Het kan zijn dat wanneer je NIET het oppervlak reinigt met klei, hardnekkige vervuilingen die aan de oppervlakte waren gehecht, tijdens het polijsten los komen en dan tussen de pad en de lak gaan zitten. Dan krijg je van die mooie pigtails zoals op de voorbeeldfoto van Stimpy.

Moeten bijna wel pigtails zijn.... Als je het oppervlak niet goed schoon is (wassen/kleien) dan kan dit gebeuren, er hoeft maar een zandkorreltje op het oppervlak te liggen en in de pad te komen en je hebt dit resultaat.

Hallo,

Zelf heb ik niet de ervaring die de meeste "dappers" op het forum al wel hebben,maar......

Zorg gewoon dat je met proper materiaal werkt,desnoods poets je alles 2 keer uit.
Begin op een opvallende plaats.
Blijf positief, je komt er wel uit,met de hulp van de anderen lukt dit vast wel!!

Sterkte

Danny

Ik heb de bumper eerst met spray and wipe af genomen omdat het niet echt vies was. Daarna heb ik hem ook gekleid. Dus dit komt waarschijnlijk doordat er nog een zandkorrel op mijn bumper lag?

Een zandkorrel of iets anders scherps.... dat is tussen je pad en het oppervlak terecht gekomen. Pigtails lijken makkelijk te verwijderen.... maar dat valt in de praktijk erg tegen ;-p

Je zou nog langs komen maar heb je niet gezien of gehoort dus...ga ik dr vanuit dat het probleem opgelost is????