• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project daily: Opel Astra K

In mijn omgeving ook binnen een dag weer dit soort bende op de auto. :p Ik denk dat de LSP wel iets meer te verduren krijgt door de troep en soms is wassen nét niet genoeg om de plaklaag eraf te krijgen. Een goede voorwas is dus wel nodig, in mijn geval.
 
  • Leuk
Reactions: f nathans
Ik had de Hyundai van mijn moeder hier ook onder de bomen staan. En de wax was altijd aardig snel verdwenen.
Nu heb ik mijn eigen auto op de camping zelf staan, en die staat nu onder andere bomen...
Ik heb 2 maand geleden het dak en de motorkap in de fusso gezet. En de beading wordt wel snel minder voor mijn gevoel.

Terwijl de Seat hier in de Cancoat staat, en er al bijna 1 jaar opzit en nog prima is. Dusja. Beetje moeilijk te zeggen...
 
Net de Astra weer gewassen en inderdaad lijkt op alle horizontale delen de wax (weer) verdwenen. Op de zijkanten en kofferklep is de sheeting van de vitreo echt geweldig, het dak en de motorkap deden echt he-le-maal niks.

Als de hitte weer wat minder wordt ga ik maar weer een rondje PB PP of finale doen, en opnieuw waxen. Voor nu maar even snel Fo'Show gesprayd (het werd al donker...)
1d86a0e0d2f6c481007197ab37cac92e.jpg
 
Mijlpaaltje op de Astra eerder deze week: 30.000km
Goeie reden om 'm nog eens goed te verzorgen.

IMG-20180808-WA0009.jpg


Na een standaard wasbeurt de hele auto gekleid, afgespoeld en gedroogd.
Vervolgens een rondje Finale op wit, ontvet en opnieuw in de wax gezet.

Hopelijk is het probleem met de verdwijnende wax nu verholpen.

Vorige keer had ik na het kleien meteen ontvet en gewaxt (en dus geen paint cleaner of rondje gepolijst).
Mijn theorie is nu (oa op basis van een ander topic hier op het forum) dat er nog vettige resten van de Collinite 845 achtergebleven zijn waardoor de wax nooit goed heeft kunnen hechten. Een andere theorie die ik de afgelopen weken vaker voorbij zie komen is dat de absurde hitte bij meerdere mensen de wax aantast. En dan was er natuurlijk nog het verhaal van die boomsappen op de auto, dat zal ook niet geholpen hebben...

Het is me nu wel gelukt om de Vitreo wat aangenamer te verwerken: in veel kleinere delen gewerkt en vrijwel meteen afgenomen. Toch is het niet een wax waar ik nu graag mee werk (ondanks de geweldige hydrofobische eigenschappen).
Als laatste heb ik de motorkap in de Randomz gezet (eerste keer dat ik deze gebruik), en die verwerkt voor mij echt 10x fijner dan de Vitreo. Misschien zelfs wel mijn nieuwe favoriete wax!
 
Vandaag de Astra weer eens gewassen en zowel de Vitreo als de Randomz zijn alwéér helemaal foetsie :(

Ik dacht (hoopte) dat dit keer een vieze auto de oorzaak was van de verdwenen beading maar ook na een wasbeurt en de daaropvolgende regenbuien echt nul komma nul beading of sheeting.

Wel op een andere auto weer eens de collinite 915 en 845 gebruikt en dat werkt toch zóveel fijner!
Ik ga nu maar weer eens een van deze 2 op de Astra smeren en kijken of dat wel langer dan 2 weken blijft zitten. Voor de Vitreo zat er 845 op de Astra en die behaalde gewoon normale standtijden.

Misschien is de Astra het gewoon niet eens met de waxaddict producten?
Ohja: gisteren tellerstand 33.333km bereikt :)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Na even overwegen wat ik zou doen heb ik besloten na de wasbeurt van gisteren de Astra maar te behandelen met Collinite 845.

Dit omdat ik zeker weet dat die tot een half jaar geleden normale standtijden haalde op de Astra. Als deze nu ook met 2 of 3 weken weg is dan is er iets met de lak aan de gang, als deze gewoon blijft zitten houdt de Astra niet van de Waxaddict waxen en gaan die weer de deur uit...

Omdat ik toch ook de 915 wilde proberen op de Astra heb ik die op de spoiler en een deel van de motorkap aangebracht ter vergelijking.

Fingers crossed...
 
  • Leuk
Reactions: Giltix
Vandaag de Astra weer eens gewassen en zowel de Vitreo als de Randomz zijn alwéér helemaal foetsie :(

Ik dacht (hoopte) dat dit keer een vieze auto de oorzaak was van de verdwenen beading maar ook na een wasbeurt en de daaropvolgende regenbuien echt nul komma nul beading of sheeting.

Wel op een andere auto weer eens de collinite 915 en 845 gebruikt en dat werkt toch zóveel fijner!
Ik ga nu maar weer eens een van deze 2 op de Astra smeren en kijken of dat wel langer dan 2 weken blijft zitten. Voor de Vitreo zat er 845 op de Astra en die behaalde gewoon normale standtijden.

Misschien is de Astra het gewoon niet eens met de waxaddict producten?
Ohja: gisteren tellerstand 33.333km bereikt :)
Ontvet je de lak wel voordat je de wax opzet?
Doe je wassen met te heet water?
 
Ontvetten doe ik met prep voordat de wax erop gaat, ongeacht of ik gepolijst heb, gekleid heb of alleen gewassen. Wassen doe ik met lauw water, zeker niet warm.

Het gekke is dat ik dit nooit eerder had met mijn 206 of Astra icm PB Natty's of collinite 845, tot ik in mei (ongeveer, kan ook april geweest zijn) de Waxaddict waxen ging gebruiken.

Verder is er niets aan mijn werkwijze veranderd, behalve dat ik ook de waxaddict pure shampoo ben gaan gebruiken.

Op de DS blijft de WA Candygloss wel goed zitten (na +- 1 jaar, 5000km en 4-5 wasbeurten met WA pure shampoo is die nu zo'n beetje op)
 
Twee maanden verder en helaas nergens de tijd gevonden om de Astra nog een keer te wassen. Veel kms maak ik ook niet dus erg vies wordt die sowieso niet.

Wat me met de regen van vandaag wel opvalt is dat de Collinite wel nog *redelijk* beading geeft, ondanks de 2 maanden zonder wassen. Uiteraard niet spectaculair maar het is wel duidelijk dat er nog wax aanwezig is.

Mijn (voorlopige) vervolgconclusie van het verhaal: de Astra en Waxaddict waxen werken niet samen :/ doe mij maar Collinite!
dd8901a3c01412fb030d52a56c54fc9d.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Timm en RoyR
Collinite heeft inderdaad prima waxen hoor.
Zelf ben ik ook te spreken over de waxjes van Infinity Wax. Helaas verkoopt Carclean deze niet...
 
@RoyR ik had 1 potje infinity wax maar die gebruikte ik nooit dus die heb ik verkocht aan @nicknameless als het me goed herinner.

Ik ben al een paar jaar erg te spreken over 845. Een stapje "hoger" naar Waxaddict beviel me dus niet. Dan maar de 915 erbij gekocht :D
 
Laatst bewerkt:
Zoooo, maar weer even updaten :)

In september na een weekje Veluwe is de Astra nog een keer vers in de 845 gegaan.

Wegens omstandigheden sindsdien he-le-maal niks meer aan de auto gebeurd, zelf geen wasbeurtje. Gelukkig sindsdien ook maar een 5000km gereden dus zo erg vies was hij niet.

Vorige week de 40.000km aangetikt, en gisteren weer tijd, energie en lekker weertje voor een wasbeurt. Rondje PB QD+ om toch maar iets te beschermen en de tijd was helaas weer op... wel een lekker gevoel om weer een stralende auto te hebben na zo'n lange tijd... echt genieten

Binnenkort maar eens een dagje inplannen voor de zomerprep. Dan gaat de hele auto in de 915 en zijn ook alle rubbers, trims en het interieur weer aan de beurt :)

Grappig detail:

Ik had op het achterklep "spoilertje" (verlengde van het dak) collinite 915 gesmeerd, en dat stukje was de sheeting/beading nog een klein beetje aanwezig bij het wassen. De rest van de auto (collinite 845) niet meer. Ik dacht dat 915 juist minder lang zou blijven zitten
 
Mijlpaaltje op de Astra eerder deze week: 30.000km
Bekijk bijlage 109455

Net het volledige verhaal gelezen.
Ik reken erop dat je deze foto genomen hebt terwijl de wagen op “rollen” stond. o_O

Veel propere en vooral veilige kilometers toegewenst. :)
(Van een motorrijder die bij het filefilteren soms de indruk krijgt dan automobilisten niet altijd hun volledige aandacht op het verkeer hebben... ;) )
 
@Vlerk die foto heeft mijn vriendin gemaakt terwijl ik achter het stuur zat.

Ik heb zelf een hekel aan mensen die hun telefoon niet met rust kunnen laten in het verkeer...
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Laaang geleden, maar ik ben nu écht weer terug hoor :cool:
Inmiddels is de Astra 4 jaar oud en staat er iets meer dan 70.000km op de teller.

Na de vorige onderhoudsbeurt kon de dealer het écht niet laten (ondanks mijn Monello kaartje) om de auto toch door de wasstraat te halen :sob:
Heb ik me wel even goed boos over gemaakt en daarna weer 2 dagen bezig geweest met polijsten... :triumph:
Ik ben er toen ook achter gekomen dat die lak best hard is :scream:

3 jaar lang aan normale wasbeurten met 2 emmers waren er steeds slechts minimaal swirls aanwezig en kon ik in het voorjaar eigenlijk met een rondje héél licht polijsten wel toe. Na dit fiasco bij de dealer moest ik toch vrij grof geschut boven halen (ik herinner me nu niet meer wat precies hoor...) en zag ik na afloop dat het op 1 paneel ook nog "maar" 90% weg was (ik denk mijn pads niet snel genoeg gewassen).

Ik zag dat echter pas na afloop. Op het moment zelf leek het zich ook te verplaatsen dus ik had het gediagnosticeerd als waxhologrammen.
Helaas zag ik later dus dat het wel weer terug kwam :pensive:

(Dat gezegd: Het gaat om alleen het rechter voorscherm met nog wat lichte swirls die je alleen onder een bepaalde hoek in een bepaald licht ziet. Ik laat me er niet gek om maken. Zeker niet als ik bedenk hoe veel te weinig aandacht ik de Astra eigenlijk gegeven heb de laatste +- 2 jaar)
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Woensdag had ik eindelijk weer eens tijd voor de Astra, maar niet heel erg veel.
Eigenlijk moet die weer eens gekleid worden en zoals hierboven genoemd heb ik dus nog wat swirls en krassen van de dealer-krasstraat die vorig jaar niet helemaal weg waren.
Onderaan de foto's van toen ik woensdag klaar was, met de verse 845 beading van donderdag ochtend erbij. Had ik dat lang niet meer gezien zeg, waar je toch al niet blij van kan worden...

Hopelijk binnenkort dus wat meer tijd, ook voor de kleine details.
Voor nu was het:
  • interieur gestofzuigd (stoelen, matten, onder de matten, kofferbak)
  • een wasbeurt,
  • volledig in de Collinite 845,
  • banden en rubber trims gevoed met Nanolex Tire & Rubber Restorer
  • even "afgestoft" onder de motorkap
Next up:
  • plastic trims met Nanolex Trim Rejuvenator
  • rest van het interieur (dashboard, middenconsole, armsteun, deurpanelen) schoonmaken en voeden/beschermen
  • ramen schoonmaken als van de week mijn nieuwe bestelling binnen komt :innocent:
 

Bijlagen

  • 2021-04-14 19.38.45.jpg
    2021-04-14 19.38.45.jpg
    383,6 KB · Weergaven: 48
  • 2021-04-14 19.37.52-2.jpg
    2021-04-14 19.37.52-2.jpg
    282,7 KB · Weergaven: 49
  • 2021-04-15 09.08.23.jpg
    2021-04-15 09.08.23.jpg
    235,4 KB · Weergaven: 49