• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project daily: Opel Astra K

Simmke

Detailing guru
Tester of Bling
29 mrt 2016
423
153
Hoorn
Ik ben intussen 4 jaar eigenaar van mijn eerste auto, een donkerblauw metallic Peugeot 206. De lak van deze auto was er erg slecht aan toe doordat de vorige eigenaar deze dag in, dag uit onder een spoorwegbrug parkeerde, en daarbij de auto bijna nooit gewassen werd. Gevolg: alle enigszins horizontale vlakken zaten helemaal vol vliegroest.
Op de foto was de 206 net gewassen, schoner werd deze niet...
360.jpg


Het grootste gedeelte hiervan heb ik ruim 3 jaar geleden laten verwijderen door een professioneel detailer. Om de rest van de lelijke plekken te verstoppen heb ik daarna de 206 in een rally jasje gestopt:
17559140685_2ae1bcdaa5_z.jpg

De kleine 1.1 stofzuiger onder de motorkap kon echter de luchtweerstand van de grote spoiler niet aan, en omdat dit af en toe erg onprettige situaties veroorzaakte op de snelweg heb ik afgelopen winter alle rally accessoires (spoiler, velgen, stickers, verstralers...) er weer af gehaald. Hierdoor werd de lak er niet beter op, lijmresten, kleine krasjes, noem maar op.

Daarom een maatje van me gevraagd of hij de auto eens onder handen wilde nemen, en hiermee gisteren samen aan de slag gegaan. Bij carclean het 4-step proefpakket van Poorboy's World besteld, zijn DAP900 erbij, en een dagje werk met z'n tweeën: wassen, kleien, polijsten, black hole, EX-P finish. Uiteraard de wielen en tip van de uitlaat niet vergeten, en rain-x op de ramen!
Het resultaat mag er zijn, en ik heb zelf ook het detailing virus te pakken :D

Ps.: De zijstrips liggen in de schuur, net geprimerd om daarna in kleur gespoten te worden. De stootstrips aan de voor en achterkant hetzelfde verhaal (maar daar heb ik reserve voor). De auto wordt binnenkort ook verlaagd.
Pps.: Heeft iemand nog tips om oude resten van witte letters op de banden te verwijderen? Deze zijn erop gezet met een Motip tyre marker pen.

lelijke krassen waar stickers zaten:
2838c55c0c130e9f0cc09be89a8ce30a.jpg


weg!
118ef0a53852936fe54e2e1dd5eea84c.jpg

b1c33d3e7a63877ace758aad7de2b652.jpg

6c787743013fb311fdd9227801914d6d.jpg
 
Ja het is echt een hele vooruitgang! En dan is nog niet alle vliegroest eruit. De wielen komen van een 307 phase2. Die jongen op de laatste foto aan rechts is die maat van me inderdaad :) hij rijdt zelf 2 saxo's en een 206
 
Nee niet geprobeerd, goeie tip! Volgende keer maar eens proberen :) dat spul is wel veilig voor je blanke lak e.d.?
 
Even uit interesse, waar haal je dat soort platen? Heb ik wel interesse voor, vlakke plaat zonder letters die ik kan bestickeren of zo
 
Gewoon bij een automaterialenzaak een witte of gele kentekenplaat halen en (bestickeren).
Ik heb m'n witte platen laten bestickeren via mijn werk bij de leverancier. En de gele zijn aluminium platen, geheel full color bedrukt, tevens via mijn werk.

79e77b48-b39b-4898-ae54-3fd8f6a705b3.jpg
 
Dat is een kwestie van smaak he ;) ik weet genoeg mensen die het zonde vinden dat ik alles eraf heb gehaaldmaar ben er wel blij mee zo :)
Dat is zeker zo, gelukkig mogen smaken/meningen verschillen haha:p Was verder ook geen belediging ofzo hoor alleen mijn eigen mening:innocent:;)
 
  • Leuk
Reactions: Simmke