• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project DS5

wings-hifi

Detailing guru
11 sep 2012
217
120
50
Meppel
Sinds een paar weken ben ik eigenaar van een DS5 uit 2017.
Een 2.0 liter Diesel met 150Pk. Het is een Belgische import en heeft wel wat 'gebruikt sporen' zoals dat dan heet.
Deze auto heb ik 1 dag voor onze vakantie opgehaald en we zijn er een dag later mee naar Frankrijk gereden zonder problemen, hij heeft ook nog maar 90K op de teller en dit model heeft nauwelijks bekende problemen.
De dag voor de vakantie heb ik hem even globaal gewassen en nu het hete weer een beetje gekalmeerd is ben ik begonnen aan een wat gedetailde was beurt!
Het leren interieur had ik zo tussen door al gedaan echter geen foto's van gemaakt..... hier was wel veel eer aan te behalen!
Ben ook wat aan het experimenteren met het filmen van de diverse handelingen, dit zal ik dan op de Jijbuis zetten.

Nu eerst maar wat foto's dan!

50249235897_2ce7dd8193.jpg

Achterklep;

50249030931_15b8f6c35c.jpg

Achter bumper;
50249030741_b0d9a3a559.jpg

Ingedroogde birdsjit!
50249030556_bd63e318c8.jpg
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Leuke verslagen zo! Mooie auto ook. Heb er zelf ook eentje gehad. Mis hem nog regelmatig, want wat rijdt zo’n ding lekker.
 
Leuk model auto is dit ook ! Mijn ouders hebben zelfs een tijdje 2 DS3 gehad ;)

Maar wat ik me zo afvraag aan de hand van je filmpje.. wordt je vrouw niet helemaal lijp dat je de ramen altijd weer onder spettert als je de auto aan het wassen bent :laughing:
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Heb een paar rare strepen ontdekt op mn achterklep, deze zijn over de hele klep te vinden en gaan allemaal van boven naar beneden.
Heb 1 helft al 2x met de Raffini Veloce gedaan, 1e keer met de rode pad en de 2e keer met de mf pad, deze strepen gaan niet weg!

strepen.jpg
 
Vanmiddag eens begonnen met één voorwiel en kuip!

IMG_3682.jpeg
IMG_3683.jpeg
IMG_3685.jpeg


Het wiel viel de velg op zich wel mee want deze had ik al eens met de Alu Teufel Behandeld.
Maar nu het wiel eraf!
IMG_3684.jpeg

IMG_3686.jpeg

IMG_3687.jpeg
IMG_3688.jpeg



Eerst met een APC en diverse borstels.
IMG_3690.jpeg

IMG_3691.jpeg

IMG_3692.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_3684.jpeg
    IMG_3684.jpeg
    230,4 KB · Weergaven: 0
Ik was begonnen met PB's Sliks and suds maar dit was niet zo effectief toen over gestapt op de APC van W5 en de Degreaser van W5, dit werkt een stuk beter, nog een beetje staal en messing borstel op de remklauw en daarna alles in de dressing van 3M en wat olie op de gevoelige schoenen en bouten.
De velg ook eerst met de APC en daarna de Alu Teufel.