• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project Golf IV update ontmaagding rotary

Lime Prime doet het altijd goed op VAG lakken is mijn ervaring. BH sowieso ook, maar persoonlijk zou ik de Lime Prime nemen!
 
Voor een wetlook gebruik ik Fuzion, DGPS, of als ik op een show ben: alleen Lime Prime. Bescherming zet ik er thuis wel weer op! Maar de wetlook zit hem in de voorbereiding, goed de lak polijsten en ontdoen van de fijnste swirls en dergelijke.
 
nog meer wetlook? na het polijsten eerst nog een glaze (zoals black hole), dan de limpe prime en dan de colli.
 
DGPS geeft inderdaad een mooie glasharde glans. Je merkt ook goed dat hij pas na 24u echt uitgehard is qua gladheid...
 
Frogs zei:
Thanks Marv!
Laat ff weten als je aan de gang gaat,kom ik ff langs. Leuk!


Ben al aan het dappen geweest op de Twingo van mijn schoonouders.
Maar als ik weer weer ga poetsen laat ik het je wel ff weten!
Andersom natuurlijk ook. Doen we ff bakkie gezellig!

Heb gisteren alweer een nieuwe bestelling gedaan:grinning: kwam er toch achter dat ik nog wat spulletjes te kort kwam....
 
Kijk! En hoe was het resultaat op die Twingo? Foto's zijn we gek op..

Mijn volgende bestelling gaat eerdaag ook weer de deur uit hoor,gaande weg kom je er achter dat je nog veel meer nodig hebt. Zo heb ik een kleine spotbuf backplate + pads nodig,Compound polijst,nog meer doeken enz enz.
Inmiddels had ik al bijna van de centen op vakantie gekunt. Ga jij trouwens naar de summer detail day a.s 7 juli?
 
Zo was ie...

img1442z.jpg


img1440hu.jpg



En zo is ie nu :)

img1445sr.jpg


img1444yt.jpg


img1446hp.jpg



Gewerkt met Mezzo op oranje
Afgewerkt met Finale op wit
In de Black Hole gezet en afgetopt met Natty`s Liquid Blue

Piccies gemaakt met foon.
Ff kleine piccies opgezet want wil eigenlijk niet jou topic volspammen :grinning:
Hier en daar nog wat krasjes die te diep waren maar alle swirls etc wel eruit.
Was zeer tevreden over het resultaat! En het werkt een stuk relaxter als met het handje :D
Spot buff 4 inch miste ik dus ook! maar ja je gaat in de shop kijken en werd stiekem weer een best lijstje
Had het wel in de planning om naar de summer detail day te gaan, altijd intressant maar moet ff kijken of dat gaat lukken met werk.
 
Frogs zei:
Mooi resultaat man! Laat maar even weten of je ook naar die sd day gaat.


Thnx!
Van de SD day is goed! Mss kunnen we dan wel samen die kant op.
Laat het je nog wel weten
Mooie beading piccie hoor. Ziet er goed uit!
 
Gister wat bezig geweest om de motorruimte iets wat op te frissen,niet echt mijn ding,haal steeds mijn handen open aan allerlei onderdelen :p Maar goed,ook dit hoort bij een schone auto.

Zo zag het er uit.
2012-04-01170341.jpg


Motor ingespoten met motip all purpose foam, in laten trekken,borstellen en zachtjes met water afspoelen. Werkt opzich wel ok.
Alles zo goed en kwaad als het kan droog gemaakt en de motor warm laten draaien.

De plastic en rubber delen behandeld met Autoglym vinyl&rubber care. Van de week nog een laagje doen omdat ik nog niet tevreden ben over de looks er van.

Zo is het geworden.
motoreninterieur003.jpg


Onder tussen ook nog even een luchtfilter vervangen. Was hard nodig aan het oude filter te zien.

2012-06-13130555.jpg


Op naar de volgende ronde.

Cheers.
 
Ziet er weer netjes uit hoor, mooi!

Doet me een beetje denken aan mijn vorige auto de Seat Cupra, dat was een Golf 3 GTi 2.0L motor... ;)

Vervang ook even je Interieurfilter, die zien er ook vaak niet uit!
Zit onder je parafaan, zeg maar linksboven als het goed is onder het kunststof diep verborgen!

Je gewone luchtfilter kan je vervangen zonder gedoe voor een K&N inlegfilter, stukken beter en te reinigen met ditto setje na een jaar.
(geeft ietsjes meer adem ook aan de motor maar verwacht alleen meer response geen pk's)

Je hebt hem zeker ook verlaagd zie ik aan de dempers?
 
@ tamer : Nee,nog niet naar velgen gekeken. Waren die velgen van jou nog beschikbaar dan?

@ Denders : Interieurfilter is kort geleden al vervangen. Die K&N inleg filters ken ik. Heeft in mijn ogen geen toegevoegde waarde! Kost 95 euro+40 euro reinigingskit is hoop luchtfilters a11 euro per stuk. Over 10 jaar heb ik het er misschien uit...Nee dus. deze Golf is gewoon oem, geen verlaging tot nu toe. Mooie velgen komen er wel. Tamer? :)

Thanks.

Cheers