• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project Golf IV update ontmaagding rotary

De buurman zegt dat ik gek ben..lol Alweer poetsen? Ja,nog steeds zeg ik dan.... 10 minuten later komt ie met 2 knalpotten grolsch,die we dan samen op drinken. MM,merkt hij op...mijn auto moet ook nog steeds...lol

Heel ,ooie Golf. Ik heb er een gehad in exact dezelfde kleur met dezelfde kleur achterlichten. Veel plezier aan beleefd, onder andere mijn huwelijksreis naar de Noordkaap!!

Maar toen glimde die van mij lang niet zo mooi als deze!

huwelijksreisje139_zpseb19a898.webp

huwelijksreisje-vervolg024_zps8ace1d53.webp

Afgelopen zomer had ik al een aantal krassen en plekjes opgevuld. Vandaag maar eens mee verder gegaan,had ik ineens zin in lol.
De reeds opgevulde plekken ge-wetsand en daarna de dap er op los gelaten.

WetsandenDodoSN020_zpsaceb112c.webp

WetsandenDodoSN010_zpseff46c47.webp

WetsandenDodoSN009_zpsbdcaeb43.webp

WetsandenDodoSN011_zps13301e28.webp

Wetsanden:

WetsandenDodoSN019_zps46eaa504.webp

WetsandenDodoSN015_zps785a0a4d.webp

2 hits Inizio op gele (oude reeks) pad,standje 6. Laatste hit afgebouwd naar stand 3.

WetsandenDodoSN021_zps09d95fe1.webp

WetsandenDodoSN022_zpsd58559d1.webp

Vervolgens 1 hit Mezzo op de oranje en 1 hit op de witte pad. Gefinished met Final op wit en 1 hit op zwart.

Ben erg tevreden met het resultaat,alle krassen en plekjes voor 80% weggekregen.

Tussen elke polijststap het paneel afgenomen met Ereser.
Voor dat de wax er op kon,het paneel ingewerkt met Lime prime light.

Gebruikte wax: Dodo Super naturel.

WetsandenDodoSN033_zpsbee2b0d3.webp

WetsandenDodoSN040_zps4b12e92c.webp

Thanks heren! Deze auto is dan ook een groot groen test object. Ding is van 1998 en knapt steeds verder op lol.

Rene, nog bedankt voor het overzicht dat je stuurde.

Is toch wel een leuk kleurtje in de volle zon he, ziet er steeds beter uit.

Wanneer ga je nou leuke zomervelgen halen?

Een poosje terug had ik een rotary gekocht en deze kon ik vandaag mooi uit testen op mijn eigen auto. Waar ik ook erg benieuwd naar was of ik in staat ben om hologram vrij te finishen met een rotary. Kunsjes met de dap ken ik nu wel en vond het tijd om mijn kunnen/kennen op te schalen.

Deze test is 2-delig, hoe is de nieuwe rotary bevallen en toch een kleine show-off van deze groene Golf (alweer)w^^w
Mijn vrouw is zo lief geweest om mij tijdens deze test/detail te filmen met haar gsm, ook heeft ze stiekem een paar foto's genomen :schaam

Het begon dus met foamen,wassen afspuiten enz enz.

Van het kleien heeft ze dus stiemem een fotootje gemaakt:
skillmasters003_zpse0a07404.webp

Toen dat klusje klaar was de rotory van SkillMasters maar eens uit zijn meegeleverde canvas tas gehaald.
De inhoud van de tas:
skillmasters012_zps7d97c6cd.webp

Wat krijg je voor 150 euro:

1300 watt machine
Canvas tas
zeskantsleutel
zijhandgreep
D-handgreep
2 Velcro steunschijven
2 wollen schijven

Technische gegevens
Max. paddiameter: 180 mm
Opgenomen vermogen: 1.300 W
Onbelast toerental: 600 - 3000 omw/min
Gewicht: 2,9 kg
Snoerlengte 4 meter

Nog een foto waar ik bezig ben met deze rotary. En gelijk een beginnersfout te zien op deze foto, het snoer had vrij spel en later zag ik het foutje en herstelde dat.
Hier werk ik met mezzo op een witte pad.

skillmasters007_zpseb53705a.webp

Wat mij als eerst opviel is dat de mee geleverde backingplate een beetje slingerde,erg jammer en dit is goed te merken tijdens het polijsten. Binnenkort maar een paar goede backingplates bij carclean bestellen. De softstart van deze machine werkt prettig en het toerental is traploos met een wieltje bovenop de handgreep te regelen. Erg fijn.
Het gewicht van 2.9 kilo stoort mij niet zo,de machine zelf heeft een mooie gewichtsverdeling en dus lekker in balans.
Het geluidsniveau ligt niet hoger dan bij een dap en dat is ook een pluspunt.

Hieronder mijn maagdelijke eerste keer werken met een rotary en door vrouwtje in beeld gebracht. Hier werk ik met finale op een zwarte pad,afbouwend in toerental om zo mooi mogenlijk te finishen. Op en aanmerkingen zijn uiteraard welkom.

Nu wou ik natuurlijk hologram vrij eindigen en dus na de laatste polijststap alles met eraser schoon gemaakt om een eerlijk beeld te krijgen.

Om een lang verhaal maar wat korter te maken heb ik wat foto's van het eindresultaat. De hele auto zit op deze foto's enkel en alleen in de reload.

skillmasters019_zpse8512739.webp

skillmasters018_zpsc42c9585.webp

skillmasters026_zpsc3777396.webp

skillmasters023_zpsf417e4a0.webp

skillmasters030_zpsabfe84f7.webp

skillmasters025_zps774f1085.webp

Tot zo ver, ik ben tevreden met de machine en het resultaat van deze detail.

Bedankt en tot de volgende ronde.