Vandaag gestart met een meerdaagse en gelijk mijn eerste detail klus.
In DIT topic had ik al op een testpaneel geoefend en daar ben ik zeker wijzer van geworden.
Omdat ik in een flat woon en de auto daar wassen niet erg handig is,ben ik gewapend met emmers,wasmits etc, naar de wasbox gegaan.
Bij deze wasbox kan ik rustig mijn gang gaan,Shell personeel kijkt niet om of op. Als eerst de auto afgespoten, daarna emmers gevuld met water en sop. Auto helemaal gewassen en weer afgespoten.
Eenmaal thuis heb ik de auto geheel afgenomen met spray&wipe, wou er zeker van zijn dat er geen zand of iets was achter gebleven.
Daarna de gehele auto onderhanden genomen met Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit).
Na deze behandeling voelde de lak behoorlijk glad en aan de klei te zien had hij zijn werk goed gedaan. Na alles weer schoongemaakt te hebben met spray&wipe ontdekte ik hier en daar toch wat waskrassen en andere lichte gebruikerssporen. Dit ga ik aanpakken met mijn dap.
Omdat de dag te kort is en ik morgen gewoon weer moet werken,kan ik niet de hele auto in 1 keer polijsten.
Als eerst heb ik het dak gedaan en dit met: mezzo op oranje 2 hits ,mezzo op wit 1 hit en finale op zwart. Ben er opzich tervreden mee,al kan het altijd beter. Dat de volgende keer,weet nu hoe arbeidsintensief dat polijsten kan zijn. Ruim 3 uur met het dak beziggeweest!
Wat mij opviel is dat er vrij snel polijststof optrad(mezzo). Dit enigzinds opgevangen door de pad iets te bevochtigen met s&w.
Daarna de hele auto weer schoongemaakt met s&w. Eraser of iets heb ik nog niet,komt er wel aan.
Omdat de tijd aardig aan het opraken was,heb ik enkel nog de auto in de Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze gezet,was ik toch ook al bijna 1.5 uur mee bezig. Voor de wax was geen tijd meer.
Zaterdag ga ik verder en dan is de motorkap en achterklep aan de beurt.
Hier wat after foto's.
Bedankt voor het lezen.
Het gepolijste dak
Wordt vervolgt!
Cheers
VANAF AUGUSTUS BESCHIK IK OVER EEN EIGEN ERF. HIER GAAN VOORTAAN ALLE DETAILS UITGEVOERD WORDEN
In DIT topic had ik al op een testpaneel geoefend en daar ben ik zeker wijzer van geworden.
Omdat ik in een flat woon en de auto daar wassen niet erg handig is,ben ik gewapend met emmers,wasmits etc, naar de wasbox gegaan.
Bij deze wasbox kan ik rustig mijn gang gaan,Shell personeel kijkt niet om of op. Als eerst de auto afgespoten, daarna emmers gevuld met water en sop. Auto helemaal gewassen en weer afgespoten.
Eenmaal thuis heb ik de auto geheel afgenomen met spray&wipe, wou er zeker van zijn dat er geen zand of iets was achter gebleven.
Daarna de gehele auto onderhanden genomen met Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit).
Na deze behandeling voelde de lak behoorlijk glad en aan de klei te zien had hij zijn werk goed gedaan. Na alles weer schoongemaakt te hebben met spray&wipe ontdekte ik hier en daar toch wat waskrassen en andere lichte gebruikerssporen. Dit ga ik aanpakken met mijn dap.
Omdat de dag te kort is en ik morgen gewoon weer moet werken,kan ik niet de hele auto in 1 keer polijsten.
Als eerst heb ik het dak gedaan en dit met: mezzo op oranje 2 hits ,mezzo op wit 1 hit en finale op zwart. Ben er opzich tervreden mee,al kan het altijd beter. Dat de volgende keer,weet nu hoe arbeidsintensief dat polijsten kan zijn. Ruim 3 uur met het dak beziggeweest!
Wat mij opviel is dat er vrij snel polijststof optrad(mezzo). Dit enigzinds opgevangen door de pad iets te bevochtigen met s&w.
Daarna de hele auto weer schoongemaakt met s&w. Eraser of iets heb ik nog niet,komt er wel aan.
Omdat de tijd aardig aan het opraken was,heb ik enkel nog de auto in de Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze gezet,was ik toch ook al bijna 1.5 uur mee bezig. Voor de wax was geen tijd meer.
Zaterdag ga ik verder en dan is de motorkap en achterklep aan de beurt.
Hier wat after foto's.
Bedankt voor het lezen.
Het gepolijste dak
Wordt vervolgt!
Cheers
VANAF AUGUSTUS BESCHIK IK OVER EEN EIGEN ERF. HIER GAAN VOORTAAN ALLE DETAILS UITGEVOERD WORDEN