• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Publieke beta voor onze nieuwe site!

Zopas eerste keer op de laptop naar de website gekeken, hierop vind ik het een stuk prettiger navigeren/werken dan via de Ipad. Omdat het daarop (vind ik) toch niet fijn werkt, vooral het uitklapmenu waar ik me nog steeds over verbaas, omdat exterieur en showroom elkaar overlappen terwijl dat eerst niet zo was op de ipad,... Maar goed,...

Reklamebanner op de Ipad (landscapemode) verdijnt trouwens een stukje onder de bovenste header (blauwe balk klantbeoordelingen en bannertext washboard is voor de helft daarop leesbaar)

Dat zijn de enige punten, verder eigenlijk niets kunnen ontdekken van elkaars platformen,...
 
Overpriced is het zeker hoor!

Maar qua handigheid is het geluk dat een ieder daar in verschilt. Ik zou echt niet anders willen.

Tijd terug nog een iMac gen 2 op de kop getikt uit 2003 (bolvoet met plat scherm model) hier staat enkel en alleen al het muziek/afspeellijsten e.d. op. (Voor de rest kun je er maar weinig nog mee, met de huidige specs in computers) Kunnen we in huis ten alle tijde alles raadplegen over het netwerk en beneden over de Playbar afspelen of selecteren via de iPad. :p
 
Zeer bijzonder bug dit. Ik zie het op mijn ipad namelijk ook gebeuren, maar in mijn desktop safari ingesteld als ipad gebeurt dit niet. Anyway, er zal toch weer iets anders zijn dan in vergelijking het prototype.

In de html zie ik geen verschil. Ik zie in de meta wel een deprecated waarde 'minimal-ui' = > <meta content="width=device-width, initial-scale=1.0, user-scalable=0, minimal-ui" name="viewport"> Deze waarde kan je verwijderen en dit staat ook niet meer in het prototype. Ik ben benieuwd of dit iets uithaalt.
 

Bijlagen

  • IMG_8503.PNG
    IMG_8503.PNG
    622,7 KB · Weergaven: 97
  • IMG_8504.PNG
    IMG_8504.PNG
    637 KB · Weergaven: 119
Ook staat in de Frontend, showroom helemaal rechts in de blauwe balk weergegeven. En in de Carclean.com versie juist linksonder. Over geheel de pagina is het lettertype een stuk groter zie ik,
en dus lijkt het dat daardoor het een en ander opschuift.

Ook zichtbaar in bovenstaande screenshots trouwens, zie ik nu net,..
 
Het lettertype is sans pro van google fonts, in sommige browsers werkt dat niet, en wordt er een standaard lettertype gebruikt.
Dat kan invloed hebben op de posities van de verschillende elementen.

Maar goed, in vergelijking met .com en het prototype van @frontender zit er verschil in een aantal margins en paddings - ik ben er nog niet achter waar dat door komt.

Edit: heb zojuist een nieuwe versie ge-deployed naar Carclean.com, minimal-ui is verwijderd en FontAwesome + SansPro worden weer extern ingeladen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jeroen
Moest op de nieuwe site wel even zoeken naar het forum. Uiteindelijk wel gevonden. Maar aangezien hier echt een schat aan informatie staat, misschien een idee om de link naar het forum ook bovenin, of op een andere iets prominentere plek, te plaatsen?
 
Hij staat nu inderdaad onderop in de footer, maar natuurlijk ook op de homepage als blok met de laatste topics.

We zullen nu nog niet veel sleutelen aan aanpassingen, maar eerder de kleine dingetjes die nu nog niet helemaal af zijn eerst af gaan maken.