• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quick detailer ook geschikt voor vogelpoep

StijnV

Detailing guru
Tester of Bling
29 jul 2014
866
183
35
Dilsen-Stokkem
De titel zegt eigenlijk alles :D.
Momenteel heb ik Dodo Juice Basics of Bling Detailing Spray, waar ik matig tevreden over ben.
Monello Perfetto bevalt me beter, maar is dan weer niet in grotere verpakkingen te krijgen (toch wel een must).
Ik heb altijd een flesje in de auto voor als de vogels zich laten gaan, maar gebruik het ook wel eens waarvoor het bedoeld is.
Iemand nog aanraders?
 
Gebruik zelf ook veel BoB Detailing Spray voor vogeluitwerpselen maar ook om soms even een snelle schoonmaak beurt met een paar dikke doeken. Ben ook erg tevreden over Quick Gloss van Waxaddict, nog vele malen gladder maar deze is ook alleen maar in klein verpakkingen verkrijgbaar. Heb ook ooit wat Last Touch van Meguiar's gekregen van Danny en dit werkt ook erg lekker. En is te koop in gallons.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Enig idee of Last Touch siliconen bevat, of was dat een ander product?

Bijna alle Quick Detailers bevatten siliconen, sterker nog ontzettend veel huis, tuin en keuken producten bevatten siliconen. Dat is onder meer waarom ze zo goed werken. Wat ik bedoel te zeggen is dat dit een erg sterke uitspraak is die eerder afschrikt dan verhelderd. Er zijn goed en slechte siliconen, zowaar kunnen goede siliconen (wateroplosbaar) ook nadelen brengen als ze in grote getale komen. Bij Last Touch is dit de gedachte. Je doek raakt verzadigd op langere termijn wat niet wasbaar is. Dit wil niet zeggen dat het niet een uitstekend product is, je zult alleen eerder je doeken moeten vernieuwen...
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Voor vogelpoep gebruik ik ook vaak demiwater. Met een harde straal kan je daarmee de boel wegspuiten zonder dat je rare vlekken krijgt. Voor het beste resultaat ga ik er daarna nog wel overheen met spray en wipe en een doek, maar dan zijn alle harde stukken in elk geval weg.
 
Ik leg meestal een MF doek doorweekt met detailspray een tijdje op de vlek. Dan de doek wegpakken, kijken wat er nog over is en eventueel herhalen. Als nagenoeg alles weg is even nog 'n keer inspuiten met detailspray en nawrijven met MF doek. In geval van nood kan ook een nat stukje keukenpapier of tissue gebruikt worden om te weken maar hier zeker niet mee wrijven (bijv. bij het wegpakken)
 
Ik gebruik dit: Poorboys World - Bird Sh#t Remover.
Of soms de Spray and Wipe van PB.
Icm met: Poorboys World - Mesh Microfiber Bug Towel.

Werkt perfect.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Laatst ook vogelpoep verwijderd met detailerspray. De mirror bright serie van Meguiars.
Eerst goed laten weken dan afgeveegd. Ik heb het proces nog eens moeten herhalen omdat er nog olie achtige vlekken op de lak achterbleven. Na 2x was alles toch weg hoor.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV