• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE update pag 22

Ik stond er ook van te kijken hoor.. komt ook omdat de dagrijverlichting vervangen moest worden, kwam op 250 dacht hij. Dan zou de rest €750 moeten kosten en dan maar een halve bumper gespoten dus en dat wil ik absoluut niet.
 
  • Verbluft
Reactions: Zrobb
Tenzij de dagrijverlichting met het grilletje 750 euro kost, snap ik de prijs.
Maar ik lees nu dus dat de verlichting 250 euro kost en die hoek van de bumper maar liefst 750 euro!? Daar wil ik hem ook wel voor doen hoor!
De bumper zal er hoogstwaarschijnlijk evenzeer helemaal vanaf moeten om de dagrijverlichting te kunnen ombouwen vermoed ik, wat natuurlijk ook wat kost aan werkuren.

Een bumperhoekje mag niet meer dan een 300 euro ongeveer kosten, tenzij het echt ernstig beschadigd is (denk dan aan doorgescheurd o.i.d.).
je gaat dit echt wel veel goedkoper kunnen laten doen, zonder te moeten inboeten op kwaliteit.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en Riez
Dat zijn inderdaad flinke bedragen. Ik betaal voor de complete achterkant (bumper, achterklep, omliggende panelen boven de bumper) van mijn 5 serie straks ~1500 voor spuitwerk + schade en roest herstel. Dan klinkt 1000 euro voor verlichting + alleen bumper opeens ook fors. Iig succes met het herstel. Als het maar goed gedaan is.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik zou hier eerst eens voor spotrepair informeren, dan spuiten ze een deel van de bumperhoek, dan blijft je lak grotendeels origineel. Ik heb daar meerdere malen goede ervaringen mee gehad. Moet je wel zelf je DRL nog vervangen natuurlijk.
 
Vanmiddag was ik op tijd klaar op school en zodoende had ik mooi even tijd om weer op pad te gaan. Bij de eerste schadehersteller was het eigenlijk hetzelfde verhaal; halve bumper werd gespoten, rest kon wel, maar dan wel op eigen kosten. Ik heb daar maar een offerte van gevraagd dus nog even afwachten.
Daarna nog naar een andere hersteller, daar gaan alle VAG autos uit de regio ook naartoe en daar ben ik in het verleden al eens geweest. Spuitwerk was daar ook gewoon netjes toen.
In eerste instantie zei hij ook dat de halve bumper gespoten ging worden, toen ik vroeg of het ook mogelijk was om de andere kant ook te spuiten vroeg hij; heb je veel steenslag dan? Laten we eens kijken.
Hij zei toen vrij snel dat hij ook de hele bumper wel wou spuiten, het was toch verzekeringswerk en de bumper moest er toch af om de DRL te vervangen. Ik denk dat ik daar maar gewoon naartoe ga, ik had alleen mijn rooster niet bij de hand maar ze planden vanaf 6 november, dus dat is op zich nog wel redelijk snel.

Weer thuis aangekomen, de Passat maar eens gewassen want hij zag er niet uit... :confused: hij staat er nu weer toonbaar bij, straks nog even de bandjes nalopen met een gelletje en dan mag hij weer gezien worden.
IMG_0438.jpeg
IMG_0439.jpeg
 
@Quincy

Het mooiste is uiteraard de hele bumper doen, zeker als er wat steenslagjes zitten aan de andere zijde.

Maar ik vrees dat de verzekering toch echt enkel die ene hoek gaat willen vergoeden en iedere meerprijs, je zelf zal moeten opleggen (tenzij die hersteller erg lief is en het betaalt uit eigen zak).
Dat de bumper eraf moet betekent nog niet dat de verzekering ook zomaar akkoord "moet" gaan met 2-3u extra werk en spuitproducten voor schade die niet valt onder de schade die je hebt opgelopen/aangegeven, althans zo gaat dat in België toch...
 
Als de schadehersteller aan de verzekering communiceert dat de enige oplossing voor deze schade het overspuiten van de (hele) bumper is, moet het toch kunnen?
Even de schadehersteller lief aankijken ;)
 
@Brokkenpiloot Zo gaat dat helaas niet.
Er wordt een expert aangesteld al dan niet op afstand die het bestek (de calculatie) van de schadehersteller controleert en goedkeurt of afkeurt, deze expert wordt door de verzekeraar aangesteld om zulke zakens te vermijden.
In het verleden werd daar wel eens fraude mee gepleegd.
 
wat ik me voor kan stellen is dat er richting verzekering/expert is gecommuniceerd dat een halve bumper spuiten betekent dat het schadeherstel heel opvallend zal zijn door steenslag op de andere helft. Een opvallend schadeherstel is waardevermindering van de auto, dus ik kan me voorstellen dat het op die manier gespeeld is. Overigens zijn er op sloperijen genoeg rechter DRL's te vinden, helaas is bij de enige sloopauto in dezelfde lakkleur de andere kant van de bumper aan stukken, anders zou je bumper en DRL gewoon kunnen wisselen.
46418517c611ce1b9376834920fe9635~v125015876.jpg