• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

raamrubbers: apc en trim restorer geen succes

Jasper1971

Detailing trainee
6 sep 2010
21
47
Zojuist al het zwart plastic/rubber met apc (1:5) schoongemaakt, kwam een hoop troep af want was nooit eerder gedaan. Daarna twee lagen trim restorer (niet uitgewreven) en alles ziet er grijs uit. kwestie van lagen blijven aanbrengen tot het verzadigt?
 
Probeer eens iets ongewoons! Bandenzwart! Bij mijn Passat precies hetzelfde gehad, auto was 10 jaar oud toen ik hem kocht en de rubbers waren dus 10 jaar niet ingesmeerd. Dus verhard en grijs. Alle middelen en adviezen geprobeerd en blijven proberen maar niets hielp. De Black Wow hielp een beetje maar dat geeft van die vettige zakkers bij regen of na het wassen, al wrijf je het nog zo goed uit. De rubbers waren en bleven grijs. Toen ben ik gaan experimenteren met bandenzwart. Dat gaf al een beter effect en het allermooiste effect: Black Diamond Tire Gel van Wolfgang. Dat geeft een heel diepe zwarte kleur en trekt er iets in waardoor de rubbers ook weer wat soepeler worden. Ik gebruik het ook op de plastic stootranden opzij en in de bumpers. Mooier dan dit kun je ze niet krijgen. Jammer dat je ook hier vettige zakkertjes krijgt na regen of wassen, maar je moet het blijven herhalen.
 
Wel een laat antwoord in dit topic maar ik heb voor de rubbers van mijn (vorige) wagen bold n bright gebruik van PB. In het begin wel enkele keren overvegen omdat het rubber enorm veel opneemt maar nu gewoon 1 maal overgaan en klaar.
Mooie egale zwarte kleur van de rubbers heb ik als resultaat. Wel even laten intrekken want bij het aanbrengen heb je wel vegen maar dag (of enkele uren)erna is het mooi egaal. Vanaf toen gebruik ik het altijd bij mijn wagens.

De raamrubbers zijn ook soepeler waardoor deze ook beter aansluiten tegen het raam. Je kan dit zien wanneer het raam nat is en wanneer je het naar beneden doet. Het raam is volledig droog geveegd door de rubber. Ook regendruppels blijven mooi rond OP de rubber liggen (zoals beading bij een waxlaag) en tekenen niet af bij het opdrogen. De Bnb loopt ook niet af bij het regenen wat eventuele nare strepen op de lak zou kunnen geven.

Ik wilde het eens testen en erger dan nieuwe raamrubbers kopen kon er toch niet gebeuren en ben echt positief verrast...
Ik heb mijn vorige wagen 4 jaar gehad en de rubbers waren op het laatste nog altijd even mooi en dus niet aangetast oid door de BnB

O ja: ik gebruik wel de dressing, de gel zou ik ooit wel eens moeten uitproberen maar het is nogal moeilijk als je al tevreden bent over een product om dan te gaan veranderen.

Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben

grtz